[T-Mobile] Verlengen abbo / meenemen minuten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik ben bezig met de verlenging van mijn abonnement bij T-Mobile. Na 2 jaar een N95 te hebben gehad heb ik 1 jaar sim only (Relax 300) genomen tegen gereduceerd tarief. Die N95 is nu ondertussen wel klaar, dus ben ik uitgekomen bij de HTC Desire; maar eerst had ik een oogje op de N900 die T-Mobile zelf niet levert.

De historie:
- Ik zocht de N900, kon die niet vinden bij T-mobile. Na navraag bleek dat ie niet in het assortiment zit en ook niet komt. Ik werd doorverwezen naar third parties zoals The Phone House.
- Ik naar The Phone House, die hadden de N900 inderdaad wel. Door de aanvraag heen gelopen, maar toen kwamen we bij het feit dat ik op dit moment nog 550 minuten open heb staan op mijn abonnement. Ik vond het een beetje zonde om die zomaar weg te doen, maar bij The Phone House konden ze er niets mee.
- Gebeld met klantenservice van T-mobile. Verhaal klopt inderdaad, sterker nog: bij een abonnementswissel bij T-mobile zelf gaan de minuten ook niet mee omdat het dan om een niet tariefplan gaat.

Die minuten krijg ik dus niet mee, da's al mooi ... Vervolgens wil ik naar een lager tariefplan, omdat ik nu dus meer inkoop dan nodig is en da's zonde. Dan wordt uiteraard het toestel weer duurder. Een rekensommetje vanaf de T-mobile verleng pagina leerde me het volgende:

Relax 20 (2jr): toestel €139,95 = €5.83 per maand + €16.95 abbo = €22.78 per maand
Relax 25 (2jr): toestel €39.95 = €1.66 per maand + €19.95 abbo = €21.61 per maand

Juist. Dus als ik een hoger tariefplan neem, waarvoor ik meer minuten krijg, ben ik goedkoper uit. Raar.

Nu mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met T-mobile inzake dit soort dingen. Heeft het zin om met de klantenservice te bellen, iemand hoger dan een eerste lijns aan de lijn proberen te krijgen om er zo nog iets meer uit te slepen? Ik heb ook gekeken hoe ik bij andere aanbieders uitkom, maar veel goedkoper wordt het sowieso niet voor zover ik heb kunnen berekenen. Daarbij ben ik verder eigenlijk best tevreden over T-Mobile, alleen vind ik dit een beetje 'niet zoals 't hoort'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm raar, ik denk dat nog een keer bellen / langs gaan in de shop wel wat kan helpen.

Dit baseer ik op het feit dat 'Flex'-klanten met de invoering van de nieuwe Relax abonnementen ook hun minuten kwijt zouden raken en dat is later weer herroepen en nu neem je ze mee. Al is dat niet helemaal goed doorgevoerd bij iedereen.

Verder snap ik het niet helemaal, als ik mij niet vergis nam je je minuten helemaal niet mee met oude(re) Relax abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17
Je belminuten kan je sowieso niet meer meenemen. Begin dit jaar heeft T-Mobile nieuwe abonnementen geïntroduceerd. Van het oude Relax (wat jij hebt denk ik) kan je geen belminuten meenemen naar het nieuwe Relax. Van Flex naar Relax kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe relax werkt ook anders dan de oude Relax. Bij de nieuwe Relax ontvang je een tegoed per maand (voor bellen en smsen) en is je beltegoed onbeperkt houdbaar. Bij de oude Relax zijn de minuten maar 2 maanden geldig. De nieuwe Relax is wel in 2 smaken te krijgen: Relax en Relax Online. Bij Relax Online krijg je dan wel een korting op de prijs per maand maar je betaalt dan wel per minuut en buiten de bundel 30 cent per minuut.
iCe01 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:59:
Relax 20 (2jr): toestel €139,95 = €5.83 per maand + €16.95 abbo = €22.78 per maand
Relax 25 (2jr): toestel €39.95 = €1.66 per maand + €19.95 abbo = €21.61 per maand

Juist. Dus als ik een hoger tariefplan neem, waarvoor ik meer minuten krijg, ben ik goedkoper uit. Raar.
Ik snap dat je dat raar vind maar meestal heeft de provider hier wel over nagedacht. Het kan zo zijn dat een klant met Relax Online 25 volgens hun berekeningen uiteindelijk meer oplevert dan klant die voor een Relax Online 20 kiest (mits er een x aantal van dat abonnement wordt verkocht). Hierdoor kunnen ze dit goedkoper aanbieden.

Je kan natuurlijk even bellen met de klantenservice. Wie weet ben je dan wel voordeliger uit. Zij kunnen je alleen geen N900 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Hoe het precies zit met wel/niet meenemen van minuten bij de oude abbonementen weet ik niet; het is wel een feit dat ik 550 minuten heb staan en ik vind het uiteraard zonde om die zo maar weg te doen.

Zal morgen nog eens een belletje wagen naar de klantenservice. Als ik het Relax 30 abbo kies en de telefoon nog 39,95 kost lijkt het me dat ze me die beste cadeau kunnen doen. Nu nog kijken of T-mobile er ook zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 00:10
Ik heb 2 weken geleden mijn Flex 30 omgezet naar een Relax 25. Kreeg er een Desire bij en mocht mijn € 125,- tegoed van mijn Flex abonnement gewoon meenemen. Kreeg ook nog wat extra korting op abonnement en internet.

Gewoon bellen met de verkoopafdeling. Zijn geschikte lui en als je klant bent niet te beroerd iets te doen om je als klant te houden. Jammer van de levertijd op de Desire, maar dat schijnt bij meerdere providers te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Sidekick schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:38:
Ik heb 2 weken geleden mijn Flex 30 omgezet naar een Relax 25. Kreeg er een Desire bij en mocht mijn € 125,- tegoed van mijn Flex abonnement gewoon meenemen. Kreeg ook nog wat extra korting op abonnement en internet.

Gewoon bellen met de verkoopafdeling. Zijn geschikte lui en als je klant bent niet te beroerd iets te doen om je als klant te houden. Jammer van de levertijd op de Desire, maar dat schijnt bij meerdere providers te zijn.
Weet jij een direct nummer van de Sales afdeling? Of moet je daar komen via de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Inmiddels een paar weken later heb ik zojuist een nieuw Vodafone abonnement besteld. Ik heb nog 2x contact gehad met T-mobile, maar ze bleven bij hun standpunten:

- Een dag niet kunnen bellen op een evenement is vervelend, maar wordt niet gezien als probleem met de dienstverlening. Volgens T-mobile kan het nu eenmaal gebeuren dat het netwerk overbelast is en dat je daardoor niet kunt bellen, ook als dat een dag duurt.
- Meenemen van de belminuten van oud abo vorm naar nieuw abo is niet mogelijk.

Op de vraag of ik dan een goed voorstel tot verlenging kon krijgen was de boodschap dat ik maar op de site moest kijken.

Goed, alles bij elkaar opgeteld ben ik voorlopig even klaar met T-mobile. Nu bij Vodafone een HTC Desire besteld icm Web 200 Bel+SMS+Web abo voor €27,50 per maand, da's zelfs minder als ik nu bij t-mobile moet betalen voor mijn sim-only abo.

Case closed, op naar m'n nieuwe phone _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor alles updates. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Sidekick schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:38:

Ik heb ook nog een Flex 25 abonnement dat is ontstaan/overgenomen uit een Orange abonnement, maar vorig jaar dus opnieuw verlengd is.

Nu wil ik graag (min of meer genoodzaakt) overstappen naar een Relax abonnement met nieuwe telefoon (studentmobiel.nl), maar ik vroeg mij dus af hoe het zat met het resterende beltegoed dat ik heb, bijna €100. Heb 2 maal met de klantenservice gebeld en 1x werd gezegd dat ik het niet kon meenemen, balen, maar ik was verder gaan kijken. Nu las ik het hier in dit topic dat het wel mogelijk moet zijn, dus ik bel wederom, en het blijk wel mogelijk te zijn zo werd mij verteld. Nu ga ik net langs een T-mobile winkel winkel om nog wat te vragen, blijkt dat het beltegoed meenemen toch niet kan, verkoper wist het zeker en had met interne klantenservice gebeld...die het hem bevestigden

Je restant aan beltegoed uit je Flex 25 abonnement kan je niet meenemen als je verlengt naar een Relax abonnement, werd mij verteld...weten die mensen nou zelf niet waar ze het over hebben of wat is dat bij T-mobile...

Verder vervelend, ik wil nu een smartphone met internet, maar mijn nieuwe abonnement gaat pas over 3 maanden in, het nieuwe internetabonnement gaat dan ook pas over 3 maanden in, internetkosten/dataverbruik gaat dus gewoon uit je Flex bundel of je moet een extra bundel afsluiten van 9,95 per maand voor bovenop je Flex.

Hoe moeilijk kunnen ze het maken... :( Dus weet je zeker dat je Flex is omgezet naar een Relax met behoud van je beltegoed? Hoe hebben ze dit dan verrekend? Worden de Flex euro's beltegoed omgezet in extra minuten die onbeperkt houdbaar zijn of worden de euro's beltegoed in mindering gebracht op je Relax abonnementskosten? Graag wat meer uitleg dus, want door alle (des-)informatie zie ik de bomen door het bos niet meer... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door StraightOn.NL op 10-08-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Als je van Flex naar Relax gaat, kan je je tegoed gewoon meenemen hoor. Vreemd dat ze dat niet weten. Je zou ook nog kunnen verlengen met Flex, als je al Flex hebt. In jouw geval wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Jimster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:40:
Als je van Flex naar Relax gaat, kan je je tegoed gewoon meenemen hoor. Vreemd dat ze dat niet weten. Je zou ook nog kunnen verlengen met Flex, als je al Flex hebt. In jouw geval wel dus.
Dat was ook mijn gedachte uiteraard...maar blijkbaar is het niet zo simpel of welbekend bij iedereen en daardoor ga je zelf ook twijfelen, zeker omdat ze er zelf weinig contreets over hebben staan op bijv. hun website.

Flex verlengen kan inderdaad zeker, maar gezien de prijzen die ze dan vragen bij een nieuw toestel is dat nauwelijks interessant, in mijn geval dan.

Weet iemand waar het zwart op wit staat dat je het beltegoed meeneemt? En in welke vorm dat dus gebeurt? dmv minutenberekingen uit euro's of als korting op je abonnementskosten?

[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 10-08-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
StraightOn.NL schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:54:
[...]
Weet iemand waar het zwart op wit staat dat je het beltegoed meeneemt? En in welke vorm dat dus gebeurt? dmv minutenberekingen uit euro's of als korting op je abonnementskosten?
Bij Flex heb je een tegoed en bij het nieuwe Relax ook. Je tegoed gaat gewoon over dus.

Als je inlogt op My-T-Mobile en je klikt op 'bekijk en wijzig mijn abonnement' en je klikt daarna op 'Wijzig je tariefplan en bundels', dan staat er bovenaan:
Het nieuwe Relax
Stap snel en eenvoudig over naar het nieuwe Relax. Heb je momenteel een Flex abonnement, dan neem je je Flex tegoed automatisch mee naar het nieuwe Relax abonnement. Het Flex tegoed wordt opgemaakt tegen het buiten-de-bundeltarief van het Relax abonnement van jouw keuze.
Let op: bij het overstappen worden je bundels niet automatisch meegenomen.
Dit gaat dan wel over aanpassing van je bundels, maar het zou in alle gevallen moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Jimster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

Bij Flex heb je een tegoed en bij het nieuwe Relax ook. Je tegoed gaat gewoon over dus.

Als je inlogt op My-T-Mobile en je klikt op 'bekijk en wijzig mijn abonnement' en je klikt daarna op 'Wijzig je tariefplan en bundels', dan staat er bovenaan:

[...]

Dit gaat dan wel over aanpassing van je bundels, maar het zou in alle gevallen moeten gelden.
Ah oke dat is tenminste wat duidelijker dan de klantenservice en je hebt iets om ze op te wijzen mocht het uiteindelijk toch niet kloppen :9

thxn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er in de Flex prijslijst (kun je hier vinden):"Ongebruikt beltegoed kunt u alleen meenemen als u overstapt of vernieuwt naar een Relax, Relax Sim Only, Flex of Flex Sim Only abonnement."

Het tegoed neem je dus mee. Als je Relax ingaat wordt het resterend Flextegoed als eerste opgemaakt tegen het buiten bundel tarief. Bij Relax is dat 25 cent per minuut, bij Relax Online 30 cent per minuut. Ik kan dit helaas niet zwart op wit vinden. Je kunt dit ik ook per e-mail vragen aan T-Mobile dan heb je het zwart op wit als het bevestigd wordt. Hopelijk wordt je mail wel behandelt door iemand met kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
In het het topic 'Forumoverzicht > T-Mobile producten > Flex > Flex abonnementen niet meer beschikbaar?' staat op pagina 10 deze post van Anne-Marie, moderator:

Anne-Marie vrijdag, 26 maart 2010 15:39moderator
als je bij je vernieuwing kiest voor Flex dan blijven de voorwaarden onveranderd. Alle kosten die je maakt zullen dus met je Flex-tegoed verrekend worden.

Ik denk dat de onduidelijkheid is ontstaan door het behoud van je tegoed als je overstapt naar Relax. In dat geval behoud je namelijk ook je Flex-tegoed, maar wordt het gebruikt als Relax-tegoed. Dit betekent dat je met het tegoed alleen kunt bellen
Dit stuk komt van het T-mobile forum af, waar het dus wordt bevestigd. Het tegoed dat over is wordt volgens mij dus ook inderdaad verrekend tegen het buiten de bundel tarief, dus voor €90 krijg je ongeveer 300 minuten terug in je Relax bundel.

Vraag blijft alleen of je relax online per direct ingaat zodat je ook kunt internetten of dat je daar dus op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Wanneer loopt je huidige contract af? Als die al afgelopen is en je vraagt nu Relax aan, dan ga je direct over (na acceptatie uiteraard) en kan je gebruik maken van je nieuwe bundels.

Edit: Relax online wordt afgerondt op hele minuten trouwens. Bij gewone Relax (wat alleen te krijgen is in winkels, weet niet of 't alleen bij T-Mobile winkels te krijgen is) gaat 't per seconde, behalve de 1e minuut. En je krijgt geen korting op je abonnementskosten.

[ Voor 42% gewijzigd door Jimster op 10-08-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Jimster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:24:
Wanneer loopt je huidige contract af? Als die al afgelopen is en je vraagt nu Relax aan, dan ga je direct over (na acceptatie uiteraard) en kan je gebruik maken van je nieuwe bundels.

Edit: Relax online wordt afgerondt op hele minuten trouwens. Bij gewone Relax (wat alleen te krijgen is in winkels, weet niet of 't alleen bij T-Mobile winkels te krijgen is) gaat 't per seconde, behalve de 1e minuut. En je krijgt geen korting op je abonnementskosten.
Nee het loopt pas eind oktober af, van die seconden wist ik, alleen niet dat het de eerste minuut niet geldt! Want dat is nou net hetgene wat het vaakst voorkomt....ow voicemail, ophangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Als je nu verlengt gaat je Relax dan pas eind oktober in.. Als je internet wilt zou je dan nu voor die 2,5 maand een internetbundel erbij moeten nemen.
Overigens is het bij alle providers zo dat je de 1e minuut volledig betaalt.
Pagina: 1