Toon posts:

ADSL router via normale LAN als router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boys,

Ik weet niet zo goed hoe de titel te formuleren omdat ik niet helemaal bekend ben met de termen.
Anyway, ik heb een internet verbinding die binnen komt op een UTP kabel, met publiek ip adres 145.*.*.*
Nu heb ik een oude ADSL router liggen en wil ik deze graag gebruiken om mijn binnen komende internet te verdelen over 1 een vaste pc en 1 een laptop.
Nu dacht ik, ik stop mijn UTP kabel met publiek ip adres in poortje #1 en de rest in #2 + 3 maar dit blijkt niet te werken.

Is een dergelijke constructie uberhaupt mogelijk, en zo ja, hoe kan ik deze instellen zodat het werkt?

Thx!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Wel handig als je merk en typenummers kan vermelden. Is het een ADSL modem/router?
Een normale router zou moeten werken, mits je de UTP kabel in de WAN poort stopt. Wat voor internet heb je eigenlijk?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je hebt geen adsl router, maar waarschijnlijk een adsl modem/router.
En daar bij is de rj11 aansluiting je wan aansluiting en die werkt alleen met een adsl signaal.

Gaat niet werken dus. Koop een "normale" router ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
linksys wireless-G ADSL home Gateway

Het is dus geen normale router. Hij heeft een ingang waarboven "Line" staat. Dit hoort de ADSL lijn te zijn, maar die heb ik dus niet. Ik heb letterlijk een UTP kabel(ethernet) die bij mij uit de muur komt. Heb internet van Utelysis, stichting deKey, is 100Mbit up/down

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
aZuL2001 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:01:
Je hebt geen adsl router, maar waarschijnlijk een adsl modem/router.
En daar bij is de rj11 aansluiting je wan aansluiting en die werkt alleen met een adsl signaal.

Gaat niet werken dus. Koop een "normale" router ;)
Behalve bij sommige speedtouch modellen, waarbij je via de cli één van de vier lan poorten als wan poort kunt instellen.

/edit: Aangezien je dus een linksys hebt nvt

[ Voor 61% gewijzigd door Nielson op 08-07-2010 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is me dus inmiddels gelukt door de router in bridged only mode te zetten en vervolgens hem mijn publieke ipadres range te laten uit delen.

Werkt prima nu!
Even goed bedankt jongens.
Pagina: 1