Toon posts:

bluray-speler via s-video aansluiten op tft met d-sub vga?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tft voor mijn pc kopen (eindelijk) maar zit een beetje te twijvelen. De monitor dat ik op het oog heb heeft alleen een d-sub vga aansluiting (ingang). Maar ik wil dus ook afentoe mijn sony BDP-S350 bd-speler erop aansluiten. is dat moeglijk met een simpel kabeltje?

De Blu-ray speler heeft S-video en ook composiet naast hdmi en dvi-uitgangen. De TFT dus alleen een d-sub vga

Kan ik mijn bluray-speler middels een simpel kabeltje aansluiten op mijn monitor?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 20:10 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Simpel kabeltje: Nee, je hebt een converter nodig.

Maar het is simpelweg doodzonde om via zo'n setup BluRays te kijken, want de kwalijk van 720p/1080p ga je echt nooit niet halen.

Een converter zie ik met een snelle zoekactie voor 60 euro staan.

Maar persoonlijk zou ik net een tikkie meer geld uitgeven vaan een scherm met ook een HDMI ingang.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
En dit?
http://cgi.ebay.com/Adapt...TV-Cable-PC-/260477902814

Maar dan lees ik weer dit:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/8829/170912.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 20:52 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 10:26
Ik zou niet moeilijk doen, ga kijken naar een andere monitor. Dit zou simpelweg zonde zijn van je geld omdat je nooit eruit kan halen wat je volgens mij wil. Sowieso om het geschikt te maken moet je extra geld uitgeven, dan kan je beter het geld van de nieuwe monitor en de eventuele converter bij elkaar gooien en een 'betere' monitor kopen.

Worden er overigens nog nieuwe monitoren verkocht met alleen een d-sub aansluiting?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Ja, de allergoedkoopste modellen ivm een lagere importheffing oid. Maar idd, moinitoren zijn relatief erg goedkoop, koop een model die een tientje duurder is en wel dvi of hdmi heeft.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 18:19
De monitor moet ook over HDCP beschikken om Blu-ray op zijn beste kwaliteit af te spelen. HDCP werkt alleen via sommige DVI of HDMI en Displayport. Ik zou dus zoals al gesuggereerd is naar een ander scherm kijken met een van deze 3 ingangen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 09:06
Ik vraag me af wat de meerwaarde van Bluray dan is. Voor zover ik weet krijg je over S-video en composiet toch geen HD signaal.
Pagina: 1