Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vandaag een nieuwe geluidskaart gekocht, deze, omdat mijn oude het niet meer deed, dacht ik!
Heb t netjes de PCI slot in gedaan, drivers geinstalleerd.
In de bios ''HD audio onboard'' nog uitgeschakeld.

Maar geen geluid bij het afspelen van windowsgeluiden/muziek/film/games.
Ik had een nieuwe geluidskaart gekocht omdat ik dit zelfde probleem ook met mijn oude kaart had.
Ik heb de Logitec Z-5500 set, deze doet het prima met een toslik kabel in de ps3.
Ik heb de analoge uitgangen getest, optische, en coaxiale, maar nergens geluid, terwijl de kaart wel gevonden word door windows.
Pff, weet waar het aan ligt, ik denk de bios, maar daar staat PCI apparaten gewoon aan en onboard uit, ik heb ook verschillende PCI sloten geprobeerd, worden wel gevonden in windows, maar helaas weer geen geluid.
De standaard HD audio op het moederbord doet het wel (als de optie op auto/enabled staat.

Wie kan/wil mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Wat voor Windows versie heb je? En moet je niet bij de geluidsopties in Windows instellen wat je primaire/standaard geluidskaart moet zijn?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Via configuratiescherm even naar geluiden en audio apparaten, daar even je hardware selecteren, soms springt Windows niet goed over, of word on-board niet echt uitgeschakeld