Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hosting verhuist-Mailserver koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De hosting van een website is verhuisd, naar hosting2go.
Nou staat er een mailserver in het kantoor, welke altijd prima werkte, maar natuurlijk nu de site verhuisd is, niet meer correct werkt. De mail gaat nu naar de mail aangesloten aan de hosting.

Hoe geef ik aan dat de mailserver in het kantoor de mail weer moet verwerken? Ik zal dan ergens het ip van de mailserver in moeten geven neem ik aan, maar hoe en waar?

Alvast bedankt allemaal!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:26:
Hallo allemaal,

De hosting van een website is verhuisd, naar hosting2go.
Nou staat er een mailserver in het kantoor, welke altijd prima werkte, maar natuurlijk nu de site verhuisd is, niet meer correct werkt. De mail gaat nu naar de mail aangesloten aan de hosting.

Hoe geef ik aan dat de mailserver in het kantoor de mail weer moet verwerken? Ik zal dan ergens het ip van de mailserver in moeten geven neem ik aan, maar hoe en waar?

Alvast bedankt allemaal!
Je moet de mx records doorgeven aan de partij die nu de website host en nu de naamservers voor het domein beheert. Als je het ip geeft moeten ze het ook wel in kunnen stellen, dan verzinnen ze er zelf een record bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 08-07-2010 17:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij het bedrijf wat je domein host (is dat meeverhuisd?) je MX-record terugzetten naar het oorspronkelijke IP.

Maar dit had je uiteraard van te voren goed moeten plannen/regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is van te voren goed gepland hoor, maar met de verhuizing van de website is ook een verhuizing naar XS4ALL Internet ingezet. Het ip is dus ook gewijzigd, en we zitten nu nog tijdelijk met een dongletje te internetten, waardoor de mail tijdelijk wel via de hoster zal moeten.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden, zodra de nieuwe xs4all lijn er ligt, kan ik het direct weer omzetten!