Toon posts:

Apparaten toevoegen op bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb al een netwerk liggen, deels bekabeld, deels wireless. Nu heb ik op zolder een mini bioscoopje en ik vraag me af, omdat ik geen kabels kan trekken, hoe ik diverse apparaten: tv, beamer, receiver, dig tv, etc (die allemaal een ethernet aansluiting hebben) kan verbinden aan het netwerk. Ik moet dus iets hebben dat wireless kan ontvangen van mijn router en dan bekabeld door kan geven aan mijn apparatuur en andersom. Er hangt een NAS aan mijn router. Iemand suggesties?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Tazzios

..

Wat heb je zelf al gevonden / waar heb je op gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:12:
Wat heb je zelf al gevonden / waar heb je op gezocht?
Ik heb verschillende sites, how-to's gezien, maar allemaal hebben ze het over een met draad verbonden accesspoint/router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:24:
[...]

Ik heb verschillende sites, how-to's gezien, maar allemaal hebben ze het over een met draad verbonden accesspoint/router.
Je zou een wireless bridge kunnen maken of via het stopcontact (powerline adapters).

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Tazzios

..

pricewatch: D-Link DWL-G810 Ethernet-naar-draadloze-LAN client-adapter volgens 802.11g

ik gebruik zelf een WRT54GL met dd-wrt er op voor hetzelfde doel. Voordeel ervan is echter dat je direct 4 aansluitingen heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 08-07-2010 16:35 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:30:
[...] via het stopcontact (powerline adapters).
Devolo, Zyxel, Sitecom, Trust, hebben ze allemaal in het assortiment.
Zelfs de Aldi vanaf zaterdag

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:39:
[...]

Devolo, Zyxel, Sitecom, Trust, hebben ze allemaal in het assortiment.
Zelfs de Aldi vanaf zaterdag
Thanks, maar ik ben zelf geen voorstander van over het stroomnet. Heb zelf een keer een domoticasysteem gehad en daarvan merkte ik dat de tv ging storen als het uitzond. Nou is daar ook wel iets voor te kopen, maar liever niet. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het woord wireless bridge helpt al een hele hoop. thanks again.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kom je wel op terug als je merkt dat de hele straat al wifi heeft.

DLan / Powerline is een standaard en zou niet van invloed mogen zijn op je andere elektrische apparaten. Een vergelijk met een domoticasysteem zou er wel eens helemaal naast kunnen zitten.

Wifi is ook een standaard, maar deelt het frequentiegebied met o.a Dect, magnetrons, babyfoons om er maar een paar te noemen. En is vele malen gevoeliger voor storingen.

Zolang je de powerline adapters rechtsreeks in een wandcontactdoos, en niet in een verlengsnoer, steekt, werkt het, naar mijn ervaringen, prima. (Zyxel spul)

En met de Aldi aanbieding die er aan zit te komen kun je het voor relatief weinig geld proberen. Wil het niet, of geeft het ongewenste neveneffecten, dan breng je het toch terug ?

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1