Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel pingen & e-mailen, maar niet browsen!?

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Beste collega tweakers,

Tot mij komt het volgende probleem: Laptop heeft wel verbinding met internet maar browsen gaat niet. E-mails kunnen nog steeds worden verzonden en ontvangen via Windows Mail en ook pingen naar tweakers.net geeft positief resultaat. Echter; geen enkele website is bezoekbaar via FF, IE of Safari.

Hardware: Acer Aspire 7530-series (603G25Mn)
Software: Originele Windows Vista 32-bit, incl. Firefox, IE8 & Safari. Geen virusscanner of firewall.

Kanttekening: Betreft niet eigen laptop. Buurman zegt dat het probleem 'out of nowhere' is gekomen. Laptop lijkt geen virussen of malware te hebben want hij vertoont geen rare processen en is niet significant langzamer geworden in een korte periode. De browsers hebben standaardinstellingen die altijd gewerkt hebben en offline modus is uitgeschakeld. Zowel bij de buurman als bij mij thuis werkt het browsen niet.

Dit schetst nu eens echt mijn verbazing, ik heb geen idee waar ik überhaupt mee moet beginnen om mijn buurman uit de brand te helpen. Welke whizzkid helpt mij en mijn buurman uit de brand :P?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

is hij verbonden via draadloos of kabel?

Ga eens met een laptop bij hem thuis vanuit zijn netwerk het internet op, en kijk wat ie dan doet. Dan weet je of het enkel aan het systeem ligt, of aan het netwerk.

Als het aan het systeem ligt, even ipconfig /flushdns uitvoeren

Als het aan het netwerk ligt, doe dan even een statisch ip-adres instellen, gateway is het ip van de router en de DNS op 8.8.8.8 (google DNS) :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

BFmango schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:33:
Beste collega tweakers,

Tot mij komt het volgende probleem: Laptop heeft wel verbinding met internet maar browsen gaat niet. E-mails kunnen nog steeds worden verzonden en ontvangen via Windows Mail en ook pingen naar tweakers.net geeft positief resultaat. Echter; geen enkele website is bezoekbaar via FF, IE of Safari.

Hardware: Acer Aspire 7530-series (603G25Mn)
Software: Originele Windows Vista 32-bit, incl. Firefox, IE8 & Safari. Geen virusscanner of firewall.

Kanttekening: Betreft niet eigen laptop. Buurman zegt dat het probleem 'out of nowhere' is gekomen. Laptop lijkt geen virussen of malware te hebben want hij vertoont geen rare processen en is niet significant langzamer geworden in een korte periode. De browsers hebben standaardinstellingen die altijd gewerkt hebben en offline modus is uitgeschakeld. Zowel bij de buurman als bij mij thuis werkt het browsen niet.

Dit schetst nu eens echt mijn verbazing, ik heb geen idee waar ik überhaupt mee moet beginnen om mijn buurman uit de brand te helpen. Welke whizzkid helpt mij en mijn buurman uit de brand :P?
Wat gebeurt er als je wilt browsen? (blijft de pagina wit (laden) of krijg je gelijk de melding dat er geen pagina beschikbaar is)

Misschien handig om de eventviewer te raadplegen op je pc.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Laptop lijkt geen virussen of malware te hebben want hij vertoont geen rare processen en is niet significant langzamer geworden in een korte periode.
Ow dat is een makkelijke conclusie.... meten is weten !

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BFmango
Heren,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ben he-le-maal vergeten om te vertellen wat er dus gebeurt als ik probeer te browsen. De browser probeert ongeveer 10 seconden 'verbinding te maken' en daarna krijg ik de melding 'de webpagina kan niet worden weergegeven'. Als ik cmd -> ipconfig /flushdns probeer dan krijg ik de melding dat ik 'niet over voldoende rechten beschik' terwijl dit toch de administrator account is. Kut windows.

De laptop is zowel hier thuis als bij de buurman draadloos verbonden. Mijn laptop werkt hier thuis wel en bij de buurman thuis ook dus het ligt effectief aan het systeem (c.q. laptop buurman)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

w4rguy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:40:
[...]
Als het aan het systeem ligt, even ipconfig /flushdns uitvoeren

Als het aan het netwerk ligt, doe dan even een statisch ip-adres instellen, gateway is het ip van de router en de DNS op 8.8.8.8 (google DNS) :D
[...] en ook pingen naar tweakers.net geeft positief resultaat. [...]
@ w4rguy: als 'ie kan pingen naar tweakers.net, is de DNS in orde.

Staan er gekke proxy's in de internet opties ingesteld? Firewall die alles dichtgooit?

Zo scherp als een voetbal!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:33

Bozevkwa

The Falcons have landed

Heb je al eens een andere browser geprobeerd?
Ik heb een tijdje geleden een soort gelijk iets gehad.
IE kon geen pagina laden, maar met Firefox werkte het prima.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Reptile209 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:58:
[...]

[...]

@ w4rguy: als 'ie kan pingen naar tweakers.net, is de DNS in orde.

Staan er gekke proxy's in de internet opties ingesteld? Firewall die alles dichtgooit?
ping, ja, maar als hij een proxy gebruikt die verkeerde DNS instellingen heeft toch niet ?

• BFmango
Ook andere browsers werken niet, zie startpost.
Er staan geen proxies ingesteld en er is geen firewall geinstalleerd. De Windows firewall is uitgeschakeld en ook als deze ingeschakeld is dan is er geen verschil.

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

En wat is het resultaat als je de laptop via draadje aan het netwerk hangt en wifi uitschakeld?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Om even te controleren of poort 80 wel werkt: Doe eens een telnet naar een site en geef dan het GET commando. Dus bijvoorbeeld
telnet www.google.nl 80 <ENTER>
GET <ENTER>
code:
1
2
3
4
5
6
7
HTTP/1.0 302 Found
Cache-Control: private
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Set-Cookie: PREF=ID=fcb3a22f1ae51565:TM=1278599001:LM=1278599001:S=8BAPUT2GL7sKj
oYE; expires=Sat, 07-Jul-2012 14:23:21 GMT; path=/; domain=.google.com
enz..

-edit-
Agh Vista, heeft standaard geen telnet aan boord lees ik net, moet je eventueel toevoegen
http://windows.microsoft....requently-asked-questions

[ Voor 17% gewijzigd door Vaan Banaan op 08-07-2010 17:14 ]

500 "The server made a boo boo"

• BFmango
@Bozevkwa: Dat lijkt me niet echt aan de orde aangezien de laptop wel e-mails kan ontvangen en kan pingen en computers hier thuis het via draadloos wel doen. Toch?

@Vaan banaan: dat hoor ik in het commandprompt in te vullen? Ik krijg daar te horen dat telnet 'not recognized is as an command, blabla'

[ Voor 33% gewijzigd door BFmango op 08-07-2010 16:35 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

BFmango schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:31:
@Bozevkwa: Dat lijkt me niet echt aan de orde aangezien de laptop wel e-mails kan ontvangen en kan pingen en computers hier thuis het via draadloos wel doen. Toch?
jazeker wel. Als hij het op de kabel wel doet, dan betekent het dat het in de instellingen van je wifi zit van je laptop.

Als hij het op de kabel niet doet, dan betekent het dat hij in het algemeen de netwerkinstellingen verkeerd heeft

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
@Vaan banaan: dat hoor ik in het commandprompt in te vullen? Ik krijg daar te horen dat telnet 'not recognized is as an command, blabla'
Die zal je moeten installeren, of even putty.nl downloaden...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Even wat uitgebreider, ga eens naar de commandline en type het volgende in:
nslookup www.google.com 8.8.8.8
Als het goed is komt het volgende tevoorschijn
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Addresses:  74.125.79.99, 74.125.79.104, 74.125.79.147

Doe nu nog eens een
ping google.com
en kijk of het ip adres overeen komt met een van de adressen in het lijstje van de nslookup
Probeer een van die ip adressen ook eens in de adresbalk van je browser. Dit slaat het hele DNS gebeuren over, ik denk dat daar het probleem zit. (Maar dan zou de ping niet mogen werken)

Je schrijft dat de ipconfig /flushdns tip van w4rguy niet werkt. Je zou daarom een site kunnen pingen die zeker te weten niet in de dnscache van de laptop staat. Dus iets van
ping www.endoftheinternet.com
Telnet voor Vista: http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Pingen lukt, dus de laptop heeft verbinding met internet en DNS lijkt te werken.
Mail maakt gebruik van SMTP/POP3: poorten 25/110, SMTPS/POP3S: poorten 465/965 of IMAP(S) poort 143/993 en mailen lukt
Browsen gebruikt poort 80 voor http en dat lukt niet. Dat kun je met telnet ook 'kaal' testen.
telnet www.google.com 80
Bezig met verbinding maken met www.google.com... Floep alles verdwijnt
GET
Een lap tekst komt voorbij
HTTP/1.0 302 Found
Cache-Control: private
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Set-Cookie: PREF=ID=82c70f5ae1d9e07f:TM=1278606827:LM=1278606827:S=auNXACpgR102g
FbV; expires=Sat, 07-Jul-2012 16:33:47 GMT; path=/; domain=.google.com
Set-Cookie: NID=36=c6W5SfI4FbtjDbNRhOf9gr3bYEAhqcwV9o81seDuCC-ulfvhyJVwcmyDdyfsS
5gQ9WE-dTjdXWOErb3ex2Lg5QXKrvGUQyeIdblgL0QUjaqb5V4qT2Zat1eU7r3_AdA7; expires=Fri
, 07-Jan-2011 16:33:47 GMT; path=/; domain=.google.com; HttpOnly
Date: Thu, 08 Jul 2010 16:33:47 GMT
Server: gws
Content-Length: 218
X-XSS-Protection: 1; mode=block

<HTML><HEAD><meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=utf-8">
                                                                              <T
ITLE>302 Moved</TITLE></HEAD><BODY>
                                   <H1>302 Moved</H1>
                                                     The document has moved
                                                                           <A HR
EF="http://www.google.nl/">here</A>.
</BODY></HTML>

De verbinding met de host is verbroken.
Probeer hetzelfde nog eens maar dan met een ip adres van de nslookup:
telnet 74.125.79.99 80
Dat zou hetzelfde resultaat moeten zijn.

Wat verder nog kan is dat misschien het hosts bestand is aangepast en je het moet herstellen http://support.microsoft.com/kb/972034 maar dat bestand wordt nooit 'zomaar' gewijzigd. Hooguit na installatie van (anti)malware / (anti)virus

[ Voor 3% gewijzigd door Vaan Banaan op 08-07-2010 19:01 ]

500 "The server made a boo boo"

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Bij dit soort problemen moet je gaan uitsluiten. En w4rguy al zegt: het kan aan de wifi instellingen liggen. En dat was idd wat ik voor ogen had

O ja, heb je al geprobeerd of je kunt browsen als je opstart met een Ubuntu Live CD?

[ Voor 9% gewijzigd door Bozevkwa op 08-07-2010 19:24 . Reden: Kleine toevoeging ]

Pagina: 1