Ik heb een perl script wat een soort API is en fungeert als een proxy voor een applicatie.
Nu wil ik dit script starten bij het opstarten van het besturingssysteem (Debian).
Het commando wat ik nu handmatig intik om het script te starten is:
Hierbij krijg ik allerlei gegevens in beeld te zien wanneer er een call op deze API plaats vindt. en kan ik alleen verdere commando's uitvoeren op het systeem als ik het script beeindig door middel van ctrl + c.
Om toch echter door te kunnen werken op de command line tik ik het volgende commando in:
Echter hierbij blijven er nog wel gegevens in beeld komen wanneer er een call gemaakt wordt.
Wat ik nu wil is dat het script volledig op de achtergrond draait, start wanneer het systeem start en bv te starten/stoppen is via
Ik heb via google rond gezocht en ben op het volgende script gestuit:
Dit heb ik geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen. Ik ben echter een complete leek op Unix gebied. Dus als iemand mij een schopje in de goeie richting kan geven: graag!
Nu wil ik dit script starten bij het opstarten van het besturingssysteem (Debian).
Het commando wat ik nu handmatig intik om het script te starten is:
code:
1
| perl /path/script.pl |
Hierbij krijg ik allerlei gegevens in beeld te zien wanneer er een call op deze API plaats vindt. en kan ik alleen verdere commando's uitvoeren op het systeem als ik het script beeindig door middel van ctrl + c.
Om toch echter door te kunnen werken op de command line tik ik het volgende commando in:
code:
1
| perl /path/script.pl& |
Echter hierbij blijven er nog wel gegevens in beeld komen wanneer er een call gemaakt wordt.
Wat ik nu wil is dat het script volledig op de achtergrond draait, start wanneer het systeem start en bv te starten/stoppen is via
code:
1
| /etc/init.d/script {start|stop|restart} |
Ik heb via google rond gezocht en ben op het volgende script gestuit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #!/bin/bash PATH=/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin case "$1" in start) echo -n "Starting" cd /path/script perl script.pl ;; stop) echo -n "Stopping" kill -9 `ps ax | grep "perl script.pl" | grep -v grep | awk '{ print $1 }'` ;; restart) $0 stop || true $0 start ;; *) echo "Usage: /etc/init.d/script {start|stop|restart}" exit 1 ;; esac exit 0 |
Dit heb ik geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen. Ik ben echter een complete leek op Unix gebied. Dus als iemand mij een schopje in de goeie richting kan geven: graag!