Toon posts:

Internet valt uit of werkt niet meer op bepaalde computers n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude Zyxel van Telfort, en een Belkin N+ modem/router. Ik wil de Belkin als acces point gebruiken.
Ik heb DHCP uitgezet, zyxel IP erin gezet en is volgens mij gelukt.
Nu is het zo dat op elke computer(bedraad) en de Laptops een verbinding is maar of het internet valt weg of hij doet het niet. Terwijl er bij netwerkcentrum wel gewoon staat dat er verbinding is. Ik heb zoveel site's gelezen, ben het volgens mij wel 1 x tegengekomen maar kan het niet meer vinden en ik weet het niet meer. En het internet doet het nu wel goed op de PC als ik de Belkin loskoppel van de Zyxel.

Robin

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Deze howto legt uit hoe je je belkin exact in moet stellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Les de topicstart een keer of 2 door.. doe wat daar staat.
korte samenvatting (voor als je eigenwijs toch die howto wilt negeren) :):
Laat de zyxel werken zoals hij is geleverd door telfort (dus als router met de dhcp server aan). (tip: resetknop!!)
Stel de belkin in als accesspoint:
- het ding een vast ip geven in de range van de zyxel maar buiten diens dhcp pool
- de wanpoort van de belkin niet (ik herhaal niet) gebruiken

[ Voor 63% gewijzigd door job op 08-07-2010 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de How to ook gebruikt met instellen:)
Heb geprobeerd te doen wat er stond,
-Ik heb in de Belkin DHCP uitgezet, en 192.168.1.254 als IP erin gezet.
-Heb de functie Acces point aangezet
-Kabel eruit gehaalt, in de zyxel gedaan
-Toen een Kabel tussen Zyxel en Belkin gedaan, in een LAN poort
-Toen begon het internet raar te doen, toen deed hij het op de computer wel en de laptop weer niet en andersom
Toen had ik de Belkin even los gekoppeld van de Zyxel, nu doet de verbinding het op de PC beneden en boven Goed.
Maar ik snap niet dat als de Belkin erbij komt voor het draadloze gedeelte, het internet overal flipt

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 07:06
geen ip conflicten ?
modem / router zelfde ip adres ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik bij Belkin de foute IP heb ingevoerd, maar ik snapte dan niet welke ik dan moest doen omdat hij anders invalid aangaf. Dan zou ik overnieuw moeten beginnen, en welke IP zou ik dan in moeten voeren bij de Belkin.
En hij gaf op deze PC eerst ook al IP conflicten aan, maar bij dmz ipconfig had elke pc een andere IP 33-34-35 zeg maar.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:06:
-Ik heb in de Belkin DHCP uitgezet, en 192.168.1.254 als IP erin gezet.
Dat is het zelfde IP als de Zyxel.. toch? Dat moet dus niet hetzelfde IP zijn, als het zo is. Daarnaast heeft je Belkin een gebruik als Acces Point optie als het goed is: ( zie handleiding hier pagina 49). Dus gebruik die dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ook ingeschakeld, de accespoint functie. Maar welk IP moet ik bij de belkin invoeren dan?

• Nivk
Dat is afhankelijk van het IP van je Zyxel en zijn DHCP pool, hoe je dat hebt ingesteld weet ik natuurlijk niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:19:
Ik heb die ook ingeschakeld, de accespoint functie. Maar welk IP moet ik bij de belkin invoeren dan?
Dat staat toch in de howto...
Een ip in de zelfde range als de zyxel... 192.168.1.x
Maar buiten de dhcp pool. In loggen in je zyxel dus, kijk daar hoe je pool is.. en kies een ip buiten de pool..

Of wat je ook kan doen kies voor 192.168.1.253 die zit er sowieso buiten (als ik het me goed herinner).

Verwijderd

Topicstarter
De ip is 192.168.1.254 , ik zal eens kijken naar die pool

Verwijderd

Topicstarter
http://i123.photobucket.c.../dapunt/ScreenShot002.jpg

Hier is de link van wat ik zie bij DHCP, ik zie dat hij begint bij 33 maar tot hoever die komt kan ik er niet uit opmaken..
Tenzij het 33+ die 32 is die er staat dus boven de 65 moet die?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 15:44 ]

• Nivk
Pool size: 32, dus tot 192.168.1.64.

Gebruik dan bijvoorbeeld 192.168.1.1 voor je Belkin of 192.168.1.253, makkelijk te onthouden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Pool grootte is 32, dus het ip van de Belkin kan tussen de 1 en 32 of tussen 66 en 253 liggen.

^^ dat dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 08-07-2010 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Belkin ingesteld op die IP, DHCP uitgezet. Nu is het punt dat ik hem niet meer kan bereiken om de AP functie in te schakelen. De vorige keer was het wel gelukt om de router nog in te komen waarschijnlijk omdat ik dezelfde IP had ingevoerd maar nu lukt dat niet. Iemand een oplossing _/-\o_ ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 16:04 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Je zou 'm dus gewoon moeten kunnen bereiken op 't juist ingestelde ip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gebruikt, http://192.168.1.1/
Maar die webpagina kan niet worden weer gegeven

• Nivk
Hij is aangesloten op je router (Zyxel)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een amateur, niet helder na gedacht maar de andere kant van de kabel lag nog op de grond ja.
Ik ga het nu proberen, alvast bedankt voor alle hulp en nu kijken of het lukt:)
Pagina: 1