Toon posts:

DTS probleem Yamaha rx-V450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van een Yamaha rx-V450. Sindskort geeft het apparaat een probleem.

Als ik een DVD in de DVD speler stop geeft de versterker alleen qua geluid het PCM kanaal door. (PCM verschijn in display)

De dvd speler is middels een digitale aansluiting aangesloten. Aangezien dit de enige aansluiting is lijkt mij dat de kabel ok is. Zodra ik wissel naar 5.1 (DTS) geluid dan wordt er niets meer doorgegeven.

Een andere DVD geeft uberhaupt geen geluid door. Kan er intern iets miszijn met de dolby module? en is de reparatie de moeite waard?

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Heb je uitgesloten dat het aan de DVD-speler ligt? Die kan ook aan gort zijn. Of een geluidsinstelling die niet helemaal correct is. Als het ook een Yamaha speler is kun je nl in het set-up menu keizen voor "alleen PCM" (bij mij athans...dacht ik).

[ Voor 66% gewijzigd door Edje040 op 08-07-2010 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe sony DVD speler. (nog geen jaar oud) Het zou natuurlijk kunnen dat deze de geest heeft gegeven maar lijkt me onwaarschijnlijk. Aan de andere kant is het wel zo dat de Yamaha in "auto" stand normaliter de doorgegeven audiovariant zelfstandig oppikt. Nu pikt hij alleen PCM eruit. Zodra ik op de speler zelf de optie 5.1 selecteer valt het geluid weg.

Voor de zekerheid heb ik nagekeken of er ook niet zo'n pcm instelling op de Sony zit. Die zit er wel op maar staat goed.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:46:
Ik heb een nieuwe sony DVD speler. (nog geen jaar oud) Het zou natuurlijk kunnen dat deze de geest heeft gegeven maar lijkt me onwaarschijnlijk. Aan de andere kant is het wel zo dat de Yamaha in "auto" stand normaliter de doorgegeven audiovariant zelfstandig oppikt. Nu pikt hij alleen PCM eruit. Zodra ik op de speler zelf de optie 5.1 selecteer valt het geluid weg.

Voor de zekerheid heb ik nagekeken of er ook niet zo'n pcm instelling op de Sony zit. Die zit er wel op maar staat goed.
Probeer de instelling "auto"is te veranderen naar een andere stand en vervolgens weer terug. Ook eens een keer de spanning er volledig afhalen. Ik heb het ook wel eens gehad dat ie pcm kiest. Als ik dan een andere bron kies (ps3 bijv) en daarna weer dvd is het wel goed. Komt overigens zelden voor maar ik kan het me wel herinneren.

Verwijderd

Heb het ook gehad, en hem van "auto" af zetten met de ab werkte...

Verwijderd

Topicstarter
De Reciever van auto af halen en naar DTS of ANALOG zetten geeft geen resultaat. Uiteraard heb ik dit uitgevoerd terwijl ik de DVD op DTS had gezet.

Bij mij gaat het geluid, ondanks dat ik het geluid van de dvd speler naar de reciever laat gaan, ook nog naar de tv. Zeg maar een extra front speaker. Als ik overschakel naar DTS geeft hij ook dit geluid niet meer door. Is dit het definitieve uitsluitsel dat het aan de DVD speler moet liggen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:18:
Is dit het definitieve uitsluitsel dat het aan de DVD speler moet liggen?
Heb je geen andere DVD speler bij de hand? Of te leen van de buurman ofzo. Dan kun je het meteen uitsluiten.
Pagina: 1