Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msconfig 2 processors

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc. Ik wou ervoor zorgen dat deze sneller opstarten. Hiervoor las ik op internet dat je bij msconfig in kon stellen dat de pc op moet starten met 2 processors. Aangezien ik een duo core heb dacht ik dat dat 2 processors waren. Mijn pc start nu bijna niet meer op duurt ongeveer een half uur. En ik kan niet meer in het venster msconfig komen ( zit nu uur te wachten). Iemand een oplossing hoe ik dit op een andere manier kan terug zetten? Heb ook al via veilige modus geprobeerd dit werkten dan alleen in veilige modus.

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 09:40

JW1

Waar heb je dat in msconfig ingesteld dan?
Wat staat er in C:\boot.ini (verborgen bestand)?

edit: Ik ging uit van WinXP, in Windows 7 heb ik msconfig nooit gebruikt. Windows Vista heb ik zelf nooit gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door JW1 op 08-07-2010 15:56 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jeetje, wam. Als ervaren vragen steller, zou je toch moeten weten dat we wat meer info nodig hebben dan alleen 'hij doet het niet (meer)'. Welke Windows hebben we het over, wat heb je ingesteld etc. etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Welke windows versie? Kun je booten vanaf de installatie dvd / cd? Begin eens met dat en kijk of een reparatie van de windows installatie de boel weer op orde krijgt. Verder, wat veroorzaakte dat trage opstarten van de pc voor dat je met msconfig aan de slag ging? Had je daar al naar gekeken? Verder kan het zijn dat de HAL niet in orde was.........etc. etc. etc. info graag!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 14:06 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik de keywoorden van de topic starter door google haal kom ik bij dit artikel.

http://www.withinwindows....core-users-with-msconfig/

Afbeeldingslocatie: http://www.withinwindows.com/img/badadvice_01/msconfig.png

Maar hoe dan ook zou een Repair windows(al dan niet van de installatie cd) en of safe mode toch genoeg opties moeten geven om het te repareren.

PS, ik ben dat dus niet in dat plaatje...

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 08-07-2010 14:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik kan mij zwaar vergissen maar volgens mij heeft die optie in msconfig te maken met meerdere fysieke processoren (troubleshooting) en niet met meerdere cores op 1 fysieke processor. Zie: Available switch options for the Windows XP and the Windows Server 2003 Boot.ini files

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
JW1 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:59:
Wat staat er in C:\boot.ini (verborgen bestand)? ...
Je hebt gelijk hij moet even de boot.ini openen en dan "/numproc=1" instellen ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 20:58
Of handiger het hele numproc-commando weghalen, omdat die er eigenlijk bij een standaardinstallatie helemaal niet thuishoort.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je problemen zitten vrijwel zeker in je software, je oplossing dus ook. De vraag die je stelt is ook eentje mbt je OS.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djexplo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:30:
[...]

Je hebt gelijk hij moet even de boot.ini openen en dan "/numproc=1" instellen ...
Juist niet dus.
Die optie doet he-le-maal niks aan 'sneller opstarten' ofzo, integendeel.
Urban Myth.

Maar dan nog: je kan best zelf wat meer zoekwerk gaan doen voortaan voordat je een topic opent, of beter nakijken of zo'n nep-tweak wel daadwerkelijk je gewenste resultaat op zou leveren.

Als je dan al een topic opent zorg dan ook dat je correcte en voldoende informatie geeft (dus welke Windows variant bijvoorbeeld, om maar wat te noemen). Omdat ook dat hier ontbreekt gaat hier ook een slot op.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 09-07-2010 15:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.