Hoe kan ik veilig mijn beeldscherm meenemen.

Pagina: 1
Acties:

• TJVB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-12 11:32
Ik heb thuis twee 19 inch schermen (4:3 verhouding) bij mijn pc. Nu neem ik wel eens mijn pc mee of alleen een scherm en mijn laptop. Ik ben hierbij altijd heel voorzichtig met mijn beeldschermen maar vindt het toch redelijk risico vol.

Nu vroeg ik me af of iemand een handige manier weet om de beeldschermen op een handige en veilige manier mee te nemen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

de doos bewaren en het piepschuim. Zo vervoer ik alles van en naar lan-parties :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Vroeger ging ik nog wel eens naar een LAN-party, en dan moest mijn scherm natuurlijk ook mee. Ik rolde hem altijd in mijn slaapzak, die ik sowieso al mee zou nemen :)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik gooi het gewoon in de auto op de achterbank met het scherm omlaag en doe dan de gordel er omheen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 16:47

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik zet mijn schermen in een krat met een handdoek eromheen gewikkeld.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• TJVB
Ik stop hem nu in een handdoek, maar laatst moest ik hard remmen en hierbij vloog mijn beeldscherm over de bank heen. De gordel zat er wel omheen maar hield het niet goed tegen. Hierdoor dacht dat er misschien iets beters was. Ik zal ook eens kijken naar de versie met een krat er omheen.

[ Voor 1% gewijzigd door TJVB op 08-07-2010 14:17 . Reden: Zin wat logischer gemaakt. ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TJVB schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:16:
Ik stop hem nu in een handdoek, maar laatst moest ik hard remmen en hierbij vloog mijn beeldscherm over de bank heen. De gordel zat er wel omheen maar hield het niet goed tegen. Hierdoor dacht dat er misschien iets beters was. Ik zal ook eens kijken naar de versie met een krat er omheen.
als je je echt zorgen maakt en je hebt bijvoorbeeld meer schermen, even met MDF een kastje in elkaar flansen waar je ze zo inschuift met een beugel om ze vast te zetten of iets dergelijks.

Een doos is een beetje groot, maar daar kan je mee doen wat je wil, tenzij er staal door de doos heen prikt is er niets aan de hand :) *klopt af*

All-Round nerd | iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flightcase.

Ik heb zelf een flightcase laten maken voor een 30" HP scherm. Die gaat een keertje of 6 per jaar mee naar lanparties en na een onfortuinlijke ervaring met een 20" scherm (dikke kras erop) besloten het goed aan te pakken. Flightcase was niet heel goedkoop ( €170 in totaal), maar het ding is echt uberstevig, en de monitor komt er iedere keer ongeschonden vanaf, ongeacht hoe lomp je met de case omgaat (hij ligt bij mij altijd onderop in de auto, met daarop de rest van het spul).
Ik heb het ding op maat laten maken (bij http://www.kiroflightcases.nl/index.htm), zodat het scherm er precies inpast.
Ik heb het ding nu een goed jaar en ik heb er tot nu toe geen spijt van moet ik eerlijk zeggen, ook al is het een behoorlijk bedrag om neer te leggen voor een koffertje.

Verwijderd

misschien is dit iets, het is ook niet zo duur.
http://azerty.nl/5-1388-2...ko-draagtas-voor-lcd.html

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 16:47

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Terw_Dan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:25:
Flightcase.

Ik heb zelf een flightcase laten maken voor een 30" HP scherm. Die gaat een keertje of 6 per jaar mee naar lanparties en na een onfortuinlijke ervaring met een 20" scherm (dikke kras erop) besloten het goed aan te pakken. Flightcase was niet heel goedkoop ( €170 in totaal), maar het ding is echt uberstevig, en de monitor komt er iedere keer ongeschonden vanaf, ongeacht hoe lomp je met de case omgaat (hij ligt bij mij altijd onderop in de auto, met daarop de rest van het spul).
Ik heb het ding op maat laten maken (bij http://www.kiroflightcases.nl/index.htm), zodat het scherm er precies inpast.
Ik heb het ding nu een goed jaar en ik heb er tot nu toe geen spijt van moet ik eerlijk zeggen, ook al is het een behoorlijk bedrag om neer te leggen voor een koffertje.
Sowieso, een 30" HP scherm is geen goedkoop prulding, maar voor een 15" trust ding ga je geen flightcase pakken.
Wat ik ook vaak zie, is het in de kussensloop stoppen onder het kussen zelf.
Een aanrader daarnaast is, dat bij het scherm zelf krijg je een "hoes" wat eromheen kan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Oprollen in een slaapzak is wat ik meestal doe. (Altijd handig besluit je nog te overnachten daar :+ )

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

In een handoek/slaapzak wikkelen en eventueel vastzetten met ducttape. Werkt perfect en houd je schermen prima heel :)

Wel ervoor zorgen dat er niets hard tegenaan kan drukken (ik tape mijn schermen altijd tegen elkaar aan met het beeldscherm zodat in het ergste geval alleen de behuizing beschadigd).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Hehe, dat is de dure uber-oplossing.

Wat voor mij werkt voor eenmalig vervoer van breekbaar spul is oude doos + ductape + oude kranten.

De oude doos kan je eventueel bij je supermarkt krijgen.
De oude kranten zijn om als propjes lege ruimte op te vullen.
Hoe je ductape moet gebruiken hoef ik neem ik aan niet uit te leggen.

Als je een beetje handig bent is er altijd wel iets semi-stevigs van te maken,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kKaltUu schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:37:
[...]

Sowieso, een 30" HP scherm is geen goedkoop prulding, maar voor een 15" trust ding ga je geen flightcase pakken.
Wat ik ook vaak zie, is het in de kussensloop stoppen onder het kussen zelf.
Een aanrader daarnaast is, dat bij het scherm zelf krijg je een "hoes" wat eromheen kan.
Klopt,. de monitor was destijds iets van €1250, dus vind ik €170 voor een flightcase nog wel te verantwoorden. Maar het ligt er maar net aan hoe zuinig je wilt zijn met je 2 schermen (en 2 high-end 19" paneeltjes kunnen ook flink aan de prijs zijn natuurlijk).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
w4rguy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:17:
de doos bewaren en het piepschuim. Zo vervoer ik alles van en naar lan-parties :)
QFT!
Ik bewaar van vrijwel alles de originele doos, ook handig met verhuizen.

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 20:57
Ik heb meestal een doos waar de monitor ingaat die precies past tussen de stoel en de achterbank. Zo zit hij een beetje vast en zal hij niet bewegen. De monitor zelf natuurlijk ook nog in een handdoek gewikkeld.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 03:04
Wat bij mij goed werkt is: Ik heb een ruime boodschappentas met een harde bodem. Als ik daarin eerst de 24" monitor plaats, dan kan de kast precies voorlangs de monitor op de voet gezet worden.. De kast beschermt daardoor dus de monitor en heb ik een mooie stevige tas waar alles inzit (incl. tobo & muis).

Overigens ken ik ook iemand die zelf wat gemaakt heeft in een middagje, heeft het systeem eigenlijk afgekeken van een naaimachine. Hij zet de poot van de monitor vast op een plankje met wat klittenband en schuift daar van boven een kistje overheen en klikt die vast aan het plankje onder de poot met een paar beugeltjes. Het kistje heeft hij gevuld met een soort foam, dus de monitor kan geen kant op. Heeft em volgens mij 20 tientjes aan materialen per kistje gekost.

• TJVB
Ik vergeet bijna te melden wat ik gedaan heb.
Ik heb de tip van noline opgevolgd alleen de kleinere versie gekocht. Bij Azerty bleek die toch niet leverbaar te zijn. Een aantal andere winkels ook niet. Hierop heb ik met Roccat gemaild.
Die mailde mij een paar dagen later de link naar Sercompa.nl
https://www.sercompa.nl/N...latscreen-Bag-15--19.html
Daar heb ik er twee besteld, deze bevallen heel goed.
Pagina: 1