[3GS] iPhone op autoradio werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Goedemiddag,

Sinds iOS 4.0, werkt mijn iPhone niet meer op mijn autoradio.
Ik heb een vrij dure Sony Xplod autoradio, deze heeft alle mogelijk 'iPod' functionaliteiten.
Normaal gesproken kon ik dan gewoon met mijn dock-connector de iPhone op de autoradio aansluiten, en dan op de radio bladeren door playlists, artiesten, en nummers. En ging automatisch de navigatie geluid over de autoradio heen.

Maar sinds iOS 4.0 ziet de autoradio wel dat ik een iPhone inplug (altans, gewoon USB device) dan geeft de radio 'READ' aan, normaal gesproken duurt dit 2 tot 3 seconden, maar nu lukt het me gewoon weg niet meer om hier voorbij te komen.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Heb alles al geprobeerd, incl, telefoon paar keer herinstalleren etc.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:17
De radio komt helemaal niet voorbij het inlezen? of laat hij de nummers wel zien en hoor gewoon je geen audio?
Ik heb een autoradio die ook ipod funtionaliteit heeft maar wel de playlist laat zien en geen audio afspeelt (later gevonden dat aux wel werkt en usb niet).
De enige manier om hem audio te laten afspelen is door eerst de iphone via usb aan te sluiten, wachten tot de playlist is ingeladen dan op play te drukken en daarna pas een aux kabeltje aan te sluiten.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Klopt ik heb de zelfde situatie, Sony systeem, 3GS met iOS4 en enkel na een verse restart van de iPhone werkt het naar behoren.

Sluit je via multitasken de iPod af, snap de complete autoradio er niets meer van. iPod weer opstraten helpt niet, de Sony blijft hangen. Wederom een verse iPhone restart en alles werkt weer.

Erg irritant als je flink met de telefoon bent wezen spelen, de auto in stapt en de radio er vervolgens geen hol van begrijpt. 9 van de 10 keer moet ik eerst de telefoon opnieuw opstarten voor ik muziek op kan zetten in de auto.

Lijkt me een gevalletje OS4 updaten :)
StampVoet schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:14:
De radio komt helemaal niet voorbij het inlezen? of laat hij de nummers wel zien en hoor gewoon je geen audio?
Ik heb een autoradio die ook ipod funtionaliteit heeft maar wel de playlist laat zien en geen audio afspeelt (later gevonden dat aux wel werkt en usb niet).
De enige manier om hem audio te laten afspelen is door eerst de iphone via usb aan te sluiten, wachten tot de playlist is ingeladen dan op play te drukken en daarna pas een aux kabeltje aan te sluiten.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Dit is waanzin, het heeft altijd uitstekend gewerkt. De iPhone is vanaf de radio te bedienen, iPhone/iPod eenmaal aan de Sony aangesloten kan je hem wegleggen. Heeft niets met playlists te maken, je scrolled op het scherm van de Sony door je library heen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door baquelappe op 08-07-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
baquelappe schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:51:
Klopt ik heb de zelfde situatie, Sony systeem, 3GS met iOS4 en enkel na een verse restart van de iPhone werkt het naar behoren.

Sluit je via multitasken de iPod af, snap de complete autoradio er niets meer van. iPod weer opstraten helpt niet, de Sony blijft hangen. Wederom een verse iPhone restart en alles werkt weer.

Erg irritant als je flink met de telefoon bent wezen spelen, de auto in stapt en de radio er vervolgens geen hol van begrijpt. 9 van de 10 keer moet ik eerst de telefoon opnieuw opstarten voor ik muziek op kan zetten in de auto.

Lijkt me een gevalletje OS4 updaten :)
Bedankt voor je reactie, ik heb het nog niet volledig getest met een verse reboot. Wel een paar keer een reboot gedaan, maar dan na een paar uur in de auto gestapt en weer geprobeerd. Maar ja, een iPhone gebeurt veel mee in meer dan een uur ;).
Zal het vanmiddag es proberen met een verse reboot, direct voor ik in de auto stap.
Dat het zo moet vind ik wel erg vervelend.
Hoort niet te kunnen, het is nou niet bepaald een B-merk autoradio, en het heeft bij mij ook altijd perfect gewerkt met de vorige iOS versie.

Anders stuur ik Apple wel een mailtje ofzo...
[b][message=34314263,noline]Dit is waanzin, het heeft altijd uitstekend gewerkt. De iPhone is vanaf de radio te bedienen, iPhone/iPod eenmaal aan de Sony aangesloten kan je hem wegleggen. Heeft niets met playlists te maken, je scrolled op het scherm van de Sony door je library heen. :)
Klopt, zodra de dock connector erin zit, kan ik de iPhone gewoon wegleggen. (Heb em dan en via dock, en via bluetooth gekoppeld, zodat als ik em weg leg, ik em gewoon kan opnemen via de carkit functionaliteit, en dan muziek afspelen via de radio zelf. (Vind het wel super gedaan door Sony, alleen Apple heeft de boel stuk gemaakt :P)
Hoop dat dit snel gefixed wordt. Erg vervelend, nu moet ik elke keer de iPhone via bluetooth koppelen alleen al puur voor muziek. (iPhone koppelen voor bel functies via bluetooth doe ik normaal gesproken alleen op lange ritten, de dock verbinding is gewoon lekker makkelijk, ook voor korte ritten)

Zal het vanmiddag even proberen wat je als eerste zei ;). Thanks.