Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Caiway + Sweex wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben recentelijk na een verhuizing naar Caiway overgestapt. Internet en TV doen het goed.

Het probleem is nu dat ik na installatie van een Sweex LW310 V2 (300N) wireless router (met PPPoE voor de Caiway cable modem) bij sommige websites geen contact krijg. Google, hotmail doen het goed, maar Rabobank internet bankieren en webmail van de zaak doen het niet: na intikken van de URL blijft de browser lange tijd op "connecting" staan en daarna time-out. Tijdens een "telnet www.rabobank.nl 80" kreeg ik wel data, dus het moet iets specifieks zijn op de website.

Mijn eerste gedachte was dat HTTPS wordt geblokkeerd, maar aangezien hotmail het wel doet, kan dat het probleem niet zijn, lijkt me.

Iemand suggesties? BVD!

Frank

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Andere DNS servers en je cache / cookies verwijderen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
DNS veranderen en cookies/cache leegmaken hielp niet. Wat ik niet expliciet vermeld had, was dat een directe (kabel)verbinding van de PC naar de kabelmodem wel goed werkt.

Met wat googlen kwam ik erachter dat soortgelijke problemen bij andere routers worden veroorzaakt door:

- Strippen van SYN bit (in IP headers) door de router (nogal exotisch lijkt me)
- MTU settings in Windows; door aanplakken van extra headers door de router gaat-ie over de MTU en daardoor valt data weg, wat dan weer leidt tot foute checksums en negeren van data.

Ik zal vanavond eens wat gaan spelen met de MTU settings.

-F

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Volgens mij doet Windows niet spontaan iets met de MTU.

Zou je het eerst eens kunnen proberen om gebruik te maken van DHCP op je router (DHCP bij Caiway) ?
Verder ben ik thuis overgestapt op de DNS servers van OpenDNS, misschien ook nog een optie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
Probeer je router eens niet op PPPOE maar op DHCP-client in te stellen.

Caiway gaat PPPOE er helemaal uitgooien en dit kun je nu al instellen. Wellicht helpt het ook gelijk je probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
> Probeer je router eens niet op PPPOE maar op DHCP-client in te stellen.

Yep, dit heeft gewerkt! Ik denk dat mijn extra-headers verhaal zou kunnen kloppen - die zitten er niet op bij DHCP (wat feitelijk een directe verbinding is, dus geen encapsulatie in een ander protocol zoals bij PPPoE).

Bedankt voor de reacties, tweakers!

Frank
Pagina: 1