Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.Jar files werkend krijgen in powerpoint

Pagina: 1
Acties:

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 07:11

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik had een vraag ik heb van de volgende site:
http://www.walter-fendt.de/ph14nl/

Een hoop applicaties gedownload, echter kan ik deze niet zien vanuit de map waarin ze staan.

De applicaties die op de website staan draaien met gemak in FireFox en in Internet Explorer alleen ik krijg ze maar niet te zien vanuit de map.

De volgende melding krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/FoutmeldingJAR.jpg

Ik heb deze melding opgezocht maar daar kwam niks concreets uit. Ik zou namelijk iets moeten aanpassen in de code maar dat is probleem 2. Die krijg ik niet fatsoenlijk geopend.

Ik heb dit geprobeerd met winrar, de class file te openen met JCreator Pro.

Ik zit een beetje met me handen in het haar, ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Ik zou het graag werkend krijgen op mijn computer en het zou geweldig zijn om het te kunnen laten zien in powerpoint.

Alvast bedankt.

Ik werk op een systeem met
Windows Vista Ultimate
Java laatste update.
De JVM player werkt niet.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 15:51

Gerco

Professional Newbie

Ik vermoed dat het Applets zijn, die kun je niet zomaar opstarten. Probeer eens met de Applet viewer die bij de JDK zit (misschien ook wel bij de JRE, appletviewer.exe).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik gok dat er een foutje zit in de <applet code=> tag waardoor je browser de jar file als standalone java app wilt starten. Ik weet echter niet welke app het is, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is ook te zien dat de app niet gestart, maar gedownload wordt.

In het manifest van een standalone app wordt doorgaans aangegeven welke class de main method heeft waarmee de applicatie gestart wordt. Deze staat er niet in en dan kan de jvm er weinig mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 08-07-2010 13:04 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Het gaat bijvoorbeeld om deze applicatie:

http://www.walter-fendt.de/ph14nl/acceleration_nl.htm

Ze werken allemaal niet, ik heb gewoon de jar files gedownload, maar de JVM geeft de code als in SP.

Ik heb nu de nieuwste JDK van java gedownload en de appletviewer proberen te gebruiken, maar zodra ik hem opstart of de .jar probeer op te starten schiet er snel een soort DOS venster voorbij en daarna stopt hij.

Is er een mogelijkheid dat ik de .jar files kan uitpakken en dan een begin regel erin zet dat hij de JVM moet openen inplaats van de java plugin van een browser.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ben bang dat er wat mis is met je Java browser plugin, hier doet hij het namelijk prima (JDK 6 + chrome).

Ik neem dat je een "snel soort DOS venster" wel eens vaker bent tegengekomen? Start de command prompt eens, navigeer naar de map van appletviewer, en start hem eens vanaf daar :)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan proberen de java-plugin even opnieuw te installeren in FF

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Volgens mij gaat 't erom dat de applets op de site zelf prima in z'n browser draaien, idem voor de gedownloade applets (via de bijbehorende html).

Als ie echter via Explorer op de betreffende JAR dubbelklikt krijgt ie een foutmelding; lijkt me niet aan de browser te liggen ;)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Goed, ik zie de link niet echt met Programming. Ik gooi hem even naar Client Software Algemeen

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

TheRookie schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:05:
Volgens mij gaat 't erom dat de applets op de site zelf prima in z'n browser draaien, idem voor de gedownloade applets (via de bijbehorende html).

Als ie echter via Explorer op de betreffende JAR dubbelklikt krijgt ie een foutmelding; lijkt me niet aan de browser te liggen ;)
Ah, verkeerd gelezen 8)7

• michiel_
  • Niet online
In de jar bestanden zit een applet, en geen application. Applicatie-klasses zijn gedefineerd in het manifest, en aangezien het hier om applets gaat is er niet zo'n klasse gedefinieerd.

Mocht de TS het toch willen draaien op zijn PC, is de appletviewer de oplossing :)

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
michiel_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:20:
In de jar bestanden zit een applet, en geen application. Applicatie-klasses zijn gedefineerd in het manifest, en aangezien het hier om applets gaat is er niet zo'n klasse gedefinieerd.

Mocht de TS het toch willen draaien op zijn PC, is de appletviewer de oplossing :)
Aha, maar de appletviewer werkt dus niet naar behoren. Hoe krijg je die fatsoenlijk opgestart? Ik neem aan dat het gewoon het .JAR bestand laten openen met de viewer?

Hoe kan ik de .Jar zo uitpakken dat ik in het manifest een opstart klasse kan aanmaken zodat deze draaiend te krijgen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Stekeltje op 09-07-2010 10:00 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

michiel_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:57:
Ben bang dat er wat mis is met je Java browser plugin, hier doet hij het namelijk prima (JDK 6 + chrome).

Ik neem dat je een "snel soort DOS venster" wel eens vaker bent tegengekomen? Start de command prompt eens, navigeer naar de map van appletviewer, en start hem eens vanaf daar :)
Zo dus

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Nee, iki heb nog nooit zoiets gezien (sorry). Ik probeer via zoeken, cmd typen, dos venster en dan navigeer ik naar de map van de appletviewer.

C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin\appletviewer.exe

dit dus. Alleen dan druk ik op enter en dan gebeurd er niks, ik krijg een error die zegt dat dit geen commando is of iets dergelijks.
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/DOSBOX_fout_JAVA.jpg

Wat doe ik fout?

ps.
Sorry voor ontwetendheid op sommige vlakken maar ik leer steeds meer bij.

Het is met gelukt om de applet viewer te openen (moest haakjes gebruiken).

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/DOSBOX_Applet.jpg

Echter ben ik nu nog niet echt veel verder, er staan een aantal opties. Hier heb ik echter volgens mij niet veel aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Stekeltje op 09-07-2010 10:50 ]

• michiel_
  • Niet online
Niet van het DOS-tijdperk neem ik aan?

Met 1 seconde googlen ontdekte ik dat de applet viewer een HTML bestandje wil (documentatie).

Dus we pakken even de broncode van de site erbij, zoeken de applet op:
code:
1
<applet code="Beschleunigung.class" archive="Beschleunigung.jar, Ph14Dutch.jar" codebase="../ph14_jar" width=740 height=400></applet>

We hebben dus Beschleunigung.jar en Ph14Dutch.jar nodig, die kunnen worden gevonden op ../ph14_jar/. Deze even opslaan in een tijdelijk mapje. In datzelfde mapje even bestandje applet.html (of een andere naam) aanmaken met de volgende html code erin:
code:
1
<applet code="Beschleunigung.class" archive="Beschleunigung.jar, Ph14Dutch.jar" codebase="." width=740 height=400></applet>

(De enige wijziging t.o.v. de website is dat de codebase naar dezelfde map verwijst: de jarretjes staan immers in hetzelfde mapje).

Nu kan je de applet starten.

code:
1
2
3
4
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Michiel>"c:\Program Files\Java\jdk1.6.0_17\bin\appletviewer.exe" "c:\Users\Michiel\Desktop\tmp\applet.html"

(Overigens kan je ook het html bestandje in explorer naar appletviewer.exe slepen. Dan wordt het html bestandje meegegeven als argument aan de appletviewer, en doe je inweze hetzelfde als hierboven, alleen met minder typewerk).

Ben zelf niet zo thuis in applets maar dit was wel even leuk om uit te zoeken :) Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door michiel_ op 09-07-2010 11:08 ]

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
michiel_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:07:
Niet van het DOS-tijdperk neem ik aan?

Met 1 seconde googlen ontdekte ik dat de applet viewer een HTML bestandje wil (documentatie).

Dus we pakken even de broncode van de site erbij, zoeken de applet op:
code:
1
<applet code="Beschleunigung.class" archive="Beschleunigung.jar, Ph14Dutch.jar" codebase="../ph14_jar" width=740 height=400></applet>

We hebben dus Beschleunigung.jar en Ph14Dutch.jar nodig, die kunnen worden gevonden op ../ph14_jar/. Deze even opslaan in een tijdelijk mapje. In datzelfde mapje even bestandje applet.html (of een andere naam) aanmaken met de volgende html code erin:
code:
1
<applet code="Beschleunigung.class" archive="Beschleunigung.jar, Ph14Dutch.jar" codebase="." width=740 height=400></applet>

(De enige wijziging t.o.v. de website is dat de codebase naar dezelfde map verwijst: de jarretjes staan immers in hetzelfde mapje).

Nu kan je de applet starten.

code:
1
2
3
4
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Michiel>"c:\Program Files\Java\jdk1.6.0_17\bin\appletviewer.exe" "c:\Users\Michiel\Desktop\tmp\applet.html"

(Overigens kan je ook het html bestandje in explorer naar appletviewer.exe slepen. Dan wordt het html bestandje meegegeven als argument aan de appletviewer, en doe je inweze hetzelfde als hierboven, alleen met minder typewerk).

Ben zelf niet zo thuis in applets maar dit was wel even leuk om uit te zoeken :) Succes!
Ik heb het geprobeerd (bedankt trouwens voor de moeite die je erin steekt), ik krijg alleen het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/DosBox_Applet_Run.jpg

Helemaal niks helaas, hij opent niet in firefox, of inet xplorer. Ik heb exact gedaan zoals je zei. Deze code heb ik in een HTML bestand (moet het hoofd of kleine letters of maakt het niet uit?).
HTML:
1

Wat is er fout?

Ik heb geprobeerd zonder applet viewer, en zodra ik op het HTML bestand klik opent hij hem in internet explorer zonder problemen en laat hij de app gewoon zien.

Ontzettend bedankt.

Nu vraag 2, is het mogelijk om dit werkend te krijgen in PowerPoint?

Ik heb het op dit moment een snelkoppeling gemaakt van de applet, en deze in PowerPoint gezet, echter zegt hij dat het gevaarlijk kan zijn maar het werkt wel. (Als je door klikt).

Is er een manier waardoor het programma werkt in powerpoint zelf, of heb ik persee FireFox nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Stekeltje op 09-07-2010 12:42 ]

• michiel_
  • Niet online
Even googlen levert de volgende site: http://skp.mvps.org/liveweb.htm.

Lijkt me dat dit de internet explorer engine gebruikt. Kortom, als het daar werkt, zal dit ook werken.

(Dit had je ook zelf kunnen vinden btw: "powerpoint embed website")

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
michiel_ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:41:
Even googlen levert de volgende site: http://skp.mvps.org/liveweb.htm.

Lijkt me dat dit de internet explorer engine gebruikt. Kortom, als het daar werkt, zal dit ook werken.

(Dit had je ook zelf kunnen vinden btw: "powerpoint embed website")
Bedankt !

Dit ziet er zeer nuttig uit. Ik had al een andere beun manier gevonden maar dit gaat beter werken. De PowerPoint embed website was ik niet opgekomen. Mijn google skills hebben echt een cursus nodig. Haha.
Pagina: 1