Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Sommige bedrijven zoals Getty images zoeken automatisch het web af op afbeeldingen. Op deze manier kunnen ze checken of mensen niet een plaatje gebruiken die auteursrechterlijk beschermd is. Met andere woorden ze hebben een BOT een software-programma die automatisch kijkt naar overeenkomsten tussen afbeeldingen.
Nu wil ik graag weten wat voor software ze gebruiken. Welke informatie van de plaatjes wordt gebruikt om te bekijken of ze overeenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ik gok hash waardes. Een hash waarde wordt berekend d.m.v. een wiskundige formule. Die kijkt naar alle bits van een bestand en daar komt een waarde uit. Als die waarde identiek is dan is het een exacte kopie van een origineel. Het enige wat je dan moet hebben is een databank met originelen en hash-waardes

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 17:20
De reden voor dit topic vind ik wat verontrustend :D

Als je Getty te duur vindt, kun je ook kiezen voor iStockphoto.com. Heel aardige foto's voor 1 tot 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
w4rguy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:26:
ik gok hash waardes. Een hash waarde wordt berekend d.m.v. een wiskundige formule. Die kijkt naar alle bits van een bestand en daar komt een waarde uit. Als die waarde identiek is dan is het een exacte kopie van een origineel. Het enige wat je dan moet hebben is een databank met originelen en hash-waardes
1x opnieuw compressen of een stukje eraf snijden of een andere wijziging aan de afbeelding maken (1px veranderen of zelfs de meta-data wijzigen) is genoeg en voila, andere hash. Nee, dit werkt met fingerprints waarmee ook matches gevonden wanneer delen van de afbeeldingen gevonden worden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

RobIII schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:43:
[...]

1x opnieuw compressen of een stukje eraf snijden of een andere wijziging aan de afbeelding maken (1px veranderen of zelfs de meta-data wijzigen) is genoeg en voila, andere hash. Nee, dit werkt met fingerprints waarmee ook delen van de afbeeldingen gevonden worden.
Ik weet inderdaad dat je hash dan meteen anders is, maar politie werkt wel met zo'n database voor kiddie pron, ik weet niet of ze daar ook fingerpritns voor gebruiken ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En ik denk bij plausible situaties, dat er dan een bericht terecht komt bij een team van experts.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
w4rguy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Ik weet inderdaad dat je hash dan meteen anders is, maar politie werkt wel met zo'n database voor kiddie pron, ik weet niet of ze daar ook fingerpritns voor gebruiken ?
Nee, idem. Ik weet niet hoe het precies zit, maar ze zouden stom zijn als ze met hashes werken want dan missen ze een heleboel. Er zit, als het goed is, een veel slimmer algoritme achter en dat is waarschijnlijk uit de familie fingerprinting.
Falcon schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:45:
En ik denk bij plausible situaties, dat er dan een bericht terecht komt bij een team van experts.
Uiteraard zal er altijd nog even door mensen naar gekeken worden. Tineye is bijvoorbeeld een "reverse image search" en werkt ook zo.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 08-07-2010 12:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
RobIII schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:46:
[...]

Nee, idem. Ik weet niet hoe het precies zit, maar ze zouden stom zijn als ze met hashes werken want dan missen ze een heleboel. Er zit, als het goed is, een veel slimmer algoritme achter en dat is waarschijnlijk uit de familie fingerprinting.

[...]

Uiteraard zal er altijd nog even door mensen naar gekeken worden. Tineye is bijvoorbeeld een "reverse image search" en werkt ook zo.
Wat is family finger-printing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zei: "...uit de familie fingerprinting". Dat is iets anders :X
Fingerprinting is een breed begrip en er zijn -tig algoritmes om zaken te fingerprinten (niet alleen images, maar ook video, audio, en alle andere mogelijke (al dan niet binaire) data).

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 08-07-2010 12:53 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
RobIII schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:52:
[...]

Ik zei: "...uit de familie fingerprinting". Dat is iets anders :X
Fingerprinting is een breed begrip en er zijn -tig algoritmes om zaken te fingerprinten (niet alleen images, maar ook video, audio, en alle andere mogelijke (al dan niet binaire) data).
maar als je de kleur verandert is dan niet de fingerprint in zijn geheel veranderd?

[ Voor 4% gewijzigd door sunthere op 08-07-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me bij GettyImage altijd af hoe ze er dan achter komen of je de foto gekocht hebt of niet..
(en nee ik heb credits en respect voor de makers genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sunthere schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:37:
[...]

maar als je de kleur verandert is dan niet de fingerprint in zijn geheel veranderd?
Dat is afhankelijk van hoe en/of hoeveel en het gebruikte fingerprint algoritme etc. Daar is zo niet zomaar iets over te zeggen zonder verdere informatie. Maar waar wil je nou naar toe?

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 08-07-2010 18:03 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
RobIII schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:02:
[...]

Dat is afhankelijk van hoe en/of hoeveel en het gebruikte fingerprint algoritme etc. Daar is zo niet zomaar iets over te zeggen zonder verdere informatie. Maar waar wil je nou naar toe?
Ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sunthere schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:03:
[...]

Ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt.
Als je verwacht dat wij je hier de (behoorlijk complexe) werking gaat uitleggen dan heb je het mis. Je hebt inmiddels voldoende linkjes en keywords gehad om verder op te googlen en jezelf te verdiepen in de materie. Ik zou zeggen: veel plezier ermee ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Voor de geïnteresseerden:
http://ideeinc.com/technology/#pixid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja... en nu? Wil je er nog een discussie over beginnen, of was dit alles? :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Goed gevonden sherlock! Dat is wel een hele link klikken van de pagina die ik je reeds gaf. Daarbij bevat die pagina helemaal niets interessants, alleen marketing blabla. Er is niets te zien over algoritmes of hoe zoiets dan precies werkt; iets waar dit topic, als ik me niet vergis, om draaide. Je hebt het notabene zelf geopend met de woorden: "Welke informatie van de plaatjes wordt gebruikt om te bekijken of ze overeenkomen?" en het antwoord daarop is niet te vinden op die pagina. Wél is het, voor de geïnteresseerden, handig om te weten dat er gebruik wordt gemaakt van fingerprinting en derivaten daarvan; iets dat al een aantal maal is herhaald in dit topic. En, nogmaals, daar is voldoende over te vinden als je even de moeite neemt om zelf iets te googlen en niet passief gaat zitten wachten tot iemand met een bult linkjes komt op een zilveren presenteerblaadje.

En dan kan ik me alleen maar aansluiten bij Dark Blue: en nu?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 20:06
RobIII schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:18:
[...]

Goed gevonden sherlock! Dat is wel een hele link klikken van de pagina die ik je reeds gaf. Daarbij bevat die pagina helemaal niets interessants, alleen marketing blabla. Er is niets te zien over algoritmes of hoe zoiets dan precies werkt; iets waar dit topic, als ik me niet vergis, om draaide. Je hebt het notabene zelf geopend met de woorden: "Welke informatie van de plaatjes wordt gebruikt om te bekijken of ze overeenkomen?" en het antwoord daarop is niet te vinden op die pagina. Wél is het, voor de geïnteresseerden, handig om te weten dat er gebruik wordt gemaakt van fingerprinting en derivaten daarvan; iets dat al een aantal maal is herhaald in dit topic. En, nogmaals, daar is voldoende over te vinden als je even de moeite neemt om Google even te laten fingerprinten naar informatie over fingerprinting :Y) en niet passief gaat zitten wachten tot iemand met een bult linkjes komt op een zilveren presenteerblaadje.

En dan kan ik me alleen maar aansluiten bij Dark Blue: en nu?
Pagina: 1