Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

NBBG Thin&Light-notebook - augustus 2010

In de komende NBBG verschijnt weer een thin&light-onderdeel. Er zijn mondjesmaat modellen met nieuwe zuinige Core i-chips van Intel en er komen steeds meer op AMD gebaseerde systemen, maar het meerendeel is nog op culv-modellen van Intel gebaseerd. We hebben geprobeerd actuele ultraportables uit te kiezen. Uiteraard is gewicht en accuduur bij dit onderdeel eveneens van belang, evenals degelijkheid, aangezien ze veelvuldig meegesjouwd zullen worden.
Voorselectie
pricewatch: Dell Inspiron IM101Z-M111NL

Een Dell mag natuurlijk niet ontbreken en dit model is op AMD's Nile-platform gebaseerd: 1,3GHz Athlon II Neo K325-cpu en Radeon 4225-igp. Verder maar liefst 4GB geheugen. Het model lijkt identiek aan de M301z en zou dus esata, hdmi en een mini-displayport hebben? Iets om uit te zoeken.

pricewatch: Samsung X125

Alternatief voor bovenstaande en eveneens een AMD Nile-model. Mooie witte thin&light met glossy black binnenkant (vingerafdrukken alert!). De vorige X-modellen van Samsung konden bogen op een heel lange accuduur maar met AMD-onderdelen en een accu van 4000mAh zal het bij dit exemplaar iets minder zijn.

pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N

Twee TimelineX-modellen van Acer. De 1830t heeft een Intel Core i3 330UM en 11,6"-scherm, de 3820t een Core i3 330M en 13"-scherm. Beide combineren thin&light met behoorlijke processorpower waarbij de 1830t met zijn formaat en energiezuinigheid hier het interessantst is natuurlijk.

pricewatch: Asus UL30JT-RX008X

Prijzige Asus maar dan heb je ook wat. Krachtigste model uit deze reeks, zowel wat cpu als gpu betreft. Zie ook de review.

pricewatch: Sony Vaio VPCY21S1E/S.NL3

Vrij nieuwe ultraportable in de Vaio-reeks met de eveneens vrij nieuwe Intel Pentium processor U5400, die een lage kloksnelheid bij zijn twee cores combineert met 3MB cache.4GB geheugen, 13,3"-scherm.

pricewatch: Archos A13PS

Vreemde eend in de bijt, deze Archos. De Fransen hebben een D510-dualcore Atom (nettop-cpu) in een ultraportable gestopt. 8)7 Toch ziet het ding er wel aardig uit en de prijs van 400 euro is redelijk (al moet het ding zo te zien uit Frankrijk gehaald worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die UL30Jt kan er nog wel eens uitgaan als ik de geruchten in het UL-topic volg... Asus zou stoppen met het gebruik van culv-processoren. Persoonlijk denk ik dat de Asus U35Jc het model gaat opvolgen. Met de U30Jc (die ik overigens nu op mn schoot heb) valt net zo goed 7 uur op de accu te halen, maar kent toch 150-200% meer performance.

De U35Jc wordt er dus één om op te letten. De behuizing is gelijk aan de UL30-serie, maar de ingewanden zijn, op een optical drive na, gelijk aan mijn U30Jc.

- Core i3, i5 of i7 normale voltage processor
- GeForce 310M / Intel HD (Nvidia Optimus)
- Grote 8 cells 5600mAh, 15V, 85Wh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21
Ik vind die Acer Asprie TimelineX eigenlijk wel veel waar voor je geld bieden... En met zo'n Core i3 is prima te werken.

Maakt het verder niks uit hoeveel iets kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die TimeLineX is inderdaad heel mooi. Al valt hij op veel punten toch ook weer vies tegen als ik de reviews lees. Ook zit er slechts 2GB in en weet ik niet in hoeverre dit makkelijk uit te breiden is. Ook steekt de accu heel raar uit in mijn ogen.

Wat dat betreft is het wel een typische laptop die het helemaal is of juist totaal niet. Het was één van de concurrenten van mijn U30Jc. Uiteindelijk hebben de degelijkere behuizing, betere scherm, mooi weggewerkte accu, betere specs en de 2 jaar garantie me toch weer voor Asus doen kiezen. Het wat hogere gewicht en de dikkere behuizing neem ik dan voor lief. Net als de hogere prijs overigens :P

Mocht de U35Jc niet naar Nederland komen, dan is het alsnog wel een vermelding waard van het Belgische model:
http://www.power4pc.be/we..._90n0sa254j2636vl431.html
Het toetsenbord kost je 15 euro en laat ongeveer anderhalve week op zich wachten vanuit China. Je kan overigens ook kiezen voor een gaaf backlight toetsenbord zag ik :P
De specs van dat model zijn een i5 450M (2,4GHz / 2,66GHz Turbo), 4GB, 500GB HDD, GF 310M met Optimus en kost net als de UL30Jt ~900 euro.

Of men wil een DVD drive en neemt een met alumimium afgewerkte Asus U30Jc uit duitsland voor grofweg 860 euro. i5 430M (2,26GHz / 2,53GHz Turbo), 4GB, 500GB HDD, GF 310M met Optimus. Al is eht de vraag of je die nog onder thin-and-light mag laten vallen. Mijn persoonlijke mening zegt eigenlijk van niet. De U30Jc is een vooruitgang op mijn bulky F3Sc qua afmetingen en gewicht. Maar toch is dit nog een forse notebook die nog wat weegt. Desondanks wel een goed betaalbare Portable DTR met lange accuduur en dus ideaal voor mensen die veel rekenkracht willen, een lange accuduur en iets dat nog compact te noemen is. Dat waren mijn eigen eisen aan mijn nieuwe laptop en de U30Jc slaagt daar in ieder geval in met vlag en wimpel.

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 08-07-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waarom komt de Sony Z12 serie niet terug in dit soort topics? Lichter dan een hele hoop voorbeelden in de TS en uiteraard een stuk duurder. Maar ik vraag me af wat hier de kwalificatie is. Ook omdat ik zelf een Sony Z zit te overwegen :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Bij de vorige NBBG stond het budget op 700 euro, maar misschien moeten we dat iets verhogen. Met die Core i3, i5, en i7 in de UM-reeks komen er duurdere modellen bij.

@OzBoz: die Sony Z12 is dan wel weer behoorlijk buiten het budget. :P

Over die Asus ga ik eens bellen trouwens GENETX.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf op 08-07-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Olaf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:45:
@OzBoz: die Sony Z12 is dan wel weer behoorlijk buiten het budget. :P
Ok was me er niet van bewust dat budget ook een onderdeel was. Bij mij eigenlijk ook dus ik moet het nog even goed zien te praten voor mezelf. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Olaf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:45:

Over die Asus ga ik eens bellen trouwens GENETX.
Misschien zou je ook gelijk kunnen vragen naar de U45. Deze heeft een 14" scherm i.p.v. 13". Hij heeft overigens wel een optische station maar is wel iets grotere qua formaat. Dus het valt nog wel te betwijfelen of je hem als thin and light kan bestempelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 08-07-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Mijn stem gaat naar de Acer 3820. Zeer goede price/performance. Wel even 2GB erbij prikken natuurlijk.

De uit-stekende accu is idd jammer, maar voor <40 euro koop je een passende accu op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk opzicht mogen die laptops met een AMD Neo II K325 processor niet ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hij zegt trouwens dat een Dell niet mag ontbreken... waarom weet ik ook niet. Van mij mag Dell best ontbreken, tenzij ze iets bijzonders bieden.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 09-07-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Tuurlijk mag een Dell wel ontbreken in de uiteindelijk NBBG. Alleen voor de voorselectie is het makkelijk om een Dell toe te voegen: ze hebben voor elk segment wel iets. Zelfde geldt voor HP natuurlijk. Niet ontbreken moet dan ook niet al te letterlijk worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Zou iemand kunnen zeggen wat de performance van die nieuwe AMD Neo cpu's nou eigenlijk is.
Deze zijn vrij nieuw dus is nog niet zoveel over bekend.

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe laptop, en volg het Thin & Ligt topic af en toe.
Wat mij vooral aanspreekt zijn dus de Asus modellen die zien er echt degelijk uit.

De Sony Vaio Z nomineer ik overigens eigenlijk wel, 13.1 inch met 1920*1080 (fullhd res dus) scherm.

Zijn er verder nog laptops met eenzelfde schermgroot & hoge resolutie, ik houd van werkruimte.

Als je ziet dat 11.6 inch ook 1366 x768 mogelijk is dan moet er toch wel iets hogers mogelijk zijn op 13.3 inch o.i.d. ;) (dat is het ook wel met die Sony maar die is dan weer super duur --> maar dat komt ook door de SSD's :P)

Al met al, nomineer ik de Sony (dus voor als je echt geld teveel hebt & je wilt een ultra-portable dus..)
*als de ultieme ultraportable met een i7 , 2 SSD's en fullhd scherm*
&
de review met nog het 'oude scherm'

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 09-07-2010 09:53 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Ik vroeg me af waarom deze Vaio niet is opgenomen:

pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/W

Nieuw, binnen een redelijk budget en uitgerust met prima specificaties.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Of zie ik iets over het hoofd?
Ja, het gewicht: 2,35kg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55
GENETX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:00:
Die TimeLineX is inderdaad heel mooi. Al valt hij op veel punten toch ook weer vies tegen als ik de reviews lees. Ook zit er slechts 2GB in en weet ik niet in hoeverre dit makkelijk uit te breiden is. Ook steekt de accu heel raar uit in mijn ogen.
Daarom is het jammer dat Acer in Nederland alleen die versie van de 3820T uitbrengt. In Duitsland bieden ze ook een model aan met kleinere, niet-uitstekende accu (en dus lichter), met 4GB geheugen en een grotere harde schijf (320 GB), voor nagenoeg dezelfde prijs als hier. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.comtech.de/pro...7-*inkl.-gratis-Software*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

nog een nieuwe Acer Timeline X4820T wel 14 inch:
meer info? zie hier

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

3DDude schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:48:
Zou iemand kunnen zeggen wat de performance van die nieuwe AMD Neo cpu's nou eigenlijk is.
Deze zijn vrij nieuw dus is nog niet zoveel over bekend.
Een tijdje terug had ik wat gaming filmpjes gepost.
Deze en deze. Dit gaat dan wel om de single-core variant.
Qua processorkracht is het een beetje hetzelfde als congo: tussen atom en ulv in (meer richting ulv dan atom), zowel qua performance. Qua prijs neigt'ie traditioneel meer naar de atom. Enige trade-off is minder batterij-tijd.
Zie voor de geinteresseerden ook nog de review van laptopmag.

edit:
"Kollegen von mir haben auch noch ein paar andere Spiele Benchmarks durchgeführt mit Left 4 Dead 1, Crysis, World in Conflict und FarCry 2. Man erhofft sich nicht zu viel von dem kleinen 10 Zoll Netbook aber die ersten drei Spiele laufen mit mindestens 25FPS wenn man die niedrigsten Einstellungen benutzt und FarCry 2 schafft es auch auf 17 FPS."
Ik vind het moeilijk te geloven maar als't waar is.... very nice :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hot Pixel op 10-07-2010 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Het geheugen bij de 3820T is zeer gemakkelijk uit te breiden. Ik heb er zelfs foto's van gemaakt voor mijn review.

De accu in deze notebook is in Nederland trouwens standaard een 9 cells model,11.1V 9000mAh en 99Wh, echt enorm dus. Persoonlijk vind ik de accu juist niet raar uitsteken, waar moet die anders naar toe? Naar achteren? Daar zitten veel nadelen aan volgens mij:
  • Het scherm kan dan niet meer volledig achterover klappen, met deze accu kan het scherm even ver als zonder accu
  • De koeling is beter omdat de laptop meer ruimte heeft aan de onderkant om frisse lucht aan te zuigen
  • De laptop maakt niet direct contact met het lichaam als je hem op je schoot hebt liggen. Alle laptop worden warm, al schijnt deze er wel erg goed in te zijn.
Standaard 2 GB geheugen is inderdaad wel een misser, maar zoals ik net al aangaf is dat enorm makkelijk om het bij te prikken. Het gewicht van de 3820T met 9 cells accu is 1,96 kilogram.

Voor wie een lichte laptop wil -die tijdens internet of ander licht gebruik- erg lang mee gaat op de accu en tevens toch power heeft als die dat nodig heeft, dan is dit toch wel een ideale Thin&Licht.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind hem op de foto's gewoon enorm uitsteken. Een beetje is niet erg, maar dit is gewoon een complete poot wat ik zelf niet gelijk comfortabel zou vinden in ieder geval. Qua warmte is de U30Jc overigens bij wat internetten niet over de 30 graden aan de buitnkant te krijgen, die blijft echt koel. Dus in mijn ogen telt dat voordeel niet.

Desondanks blijft de TimeLineX 3820T wel een hele mooie laptop inderdaad. Goede specs voor een nette prijs. Al zou ik hem persoonlijk niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Het blijft een vreemd verhaal vind ik. Acer adverteert met de dikte van minder dan 1" maar dat is dan zonder die enorme accu.

Als ik zo'n 3820 zou nemen zou ik een 6 cell erbij bestellen van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Ik had liever ook een 6 cells accu gehad, gewoon voor de looks. Maar om hem nou te gaan bestellen via eBay, dat is het mij niet waard. Het is in principe ook een downgrade he :p

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Deze was volgens mij bij de laatste best buy ook nog niet te koop: pricewatch: Asus UL80Vt WX059V

Weet alleen niet of het verstandig is om hem nog aan te schaffen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:19:
Deze was volgens mij bij de laatste best buy ook nog niet te koop: pricewatch: Asus UL80Vt WX059V

Weet alleen niet of het verstandig is om hem nog aan te schaffen.
Dat is inderdaad een mooie notebook... als die 6-8 maanden geleden gelijk was uitgebracht in Nederland. Nu is het naar mijn mening een wat verouderde notebook met een te hoge prijskaartje. Zou je misschien dan beter pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN kunnen nemen, deze heeft vergelijkbare specificaties en 1 jaar minder garantie, maar is zo'n 25%, 200 euro goedkoper. Maar ook voor deze geldt dat deze een wat verouderde hardware heeft. Bovendien kan je voor iets meer de TimelineX kopen, met veel sterkere CPU. Enige nadeel van de TimelineX vind ik (ook) is de al eerder besproken flink uitstekende 9 cell accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Regeneration schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:34:
[...]

Dat is inderdaad een mooie notebook... als die 6-8 maanden geleden gelijk was uitgebracht in Nederland. Nu is het naar mijn mening een wat verouderde notebook met een te hoge prijskaartje. Zou je misschien dan beter pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN kunnen nemen, deze heeft vergelijkbare specificaties en 1 jaar minder garantie, maar is zo'n 25%, 200 euro goedkoper. Maar ook voor deze geldt dat deze een wat verouderde hardware heeft. Bovendien kan je voor iets meer de TimelineX kopen, met veel sterkere CPU. Enige nadeel van de TimelineX vind ik (ook) is de al eerder besproken flink uitstekende 9 cell accu.
Ik twijfel altijd zo bij acer...

En verder is er van asus ook niet zo veel op de nederlandse markt.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 10-07-2010 12:08 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Blijft de vraag wat nu de beste thin & light van dit moment is. Volgens mij gaan toch de meeste stemmen naar de Acer TimelineX 3820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Ik heb persoonlijk erg zitten twijfelen tussen de aanschaf van de TimelineX 1830t of de 3820t. De rest van de opties waren voor vergelijkbare specs gewoon een stuk duurder.

Uiteindelijk is het toch de 1830t geworden. Mede omdat bij de 3820t de batterij zo ongelofelijk onhandig en lelijk uitsteekt. En ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van. Voor mij was de portabiliteit de meest doorslaggevende factor. Makkelijk voor op vakantie en zo in je tas te stoppen zonder dat je er al te veel last van hebt. 1830t dus _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Arson op 15-07-2010 14:49 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Acer 1830T lijkt inderdaad de beste optie voor rond 550 euro en als je echt wilt kun je zelf voor 50 euro extra nog eens 2GB erop zetten.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik vind 11.6" net te klein voor alle daags gebruik. 13" is beter geschikt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Voor dagelijks gebruik is hij inderdaad aan de kleine kant. Voor mij is hij ook puur bedoeld voor onderweg en voor 'erbij' op de bank. En daarvoor voldoet de 1830t prima. Daarnaast kun je er natuurlijk altijd een externe monitor, toetsenbord en muis aan hangen als het je enige machine is.

[ Voor 14% gewijzigd door Arson op 15-07-2010 16:08 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Als je een vervanger zoekt voor een 10 inch waar je dagelijks mee werkt, dan is 11,6 heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
En als je komt van 7" dan is 10" geweldig.

13" is een mooie tussenmaat van portabiliteit en voldoende ergonomie om langer op te werken. Ik heb de 11.6" Acer 1810 in huis gehad, dat vond ik te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:35:
En als je komt van 7" dan is 10" geweldig.

13" is een mooie tussenmaat van portabiliteit en voldoende ergonomie om langer op te werken. Ik heb de 11.6" Acer 1810 in huis gehad, dat vond ik te klein.
Inderdaad, 13 inch is top, zeker omdat ze nu betaalbaar, krachtige versies hebben <1,8kg waarmee je 5 a 6 uur kunt werken.

Zelfs heb ik een 3810T voor dagelijks gebruik en een 10 inch eee pc voor als ik veel zonder auto moet reizen. Een 11,6 van 1,3kg op een resolutie van 1280x720 lijkt mij net iets fijner werken. Mijn 13,3 inch past net niet in mijn leren A4mapje, waardoor ik en mijn map en mijn laptoptas mee moet nemen. Mijn 10 inch netbook is niet altijd krachtig genoeg en 1024x600 is niet altijd geschikt.

Maar dat is een persoonlijk situatie en allround is 13,3 inch veel fijner om lang mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot jezelf bent. Ik ben zelf 1.87. Als je bijvoorbeeld 1.60 bent is een 11.6" relatief groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:53:
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe groot jezelf bent. Ik ben zelf 1.87. Als je bijvoorbeeld 1.60 bent is een 11.6" relatief groot.
1,64 vs 187 = 11,6 vs 13,3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
Wat ik zelf toch wel mis is het merk Lenovo. En hun X serie is qua uiterlijk niet echt hedendaags te noemen maar qua specs core i3 tm i7 in een 12.1" laptop is toch best wel wat ;)
Ik heb het hier dan over de X201 range welke hier in NL behoorlijk overpriced is.
Verder is de Ideapad U160 ook een mooi alternatief (geen thinkpad look zeg maar ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

klaasbram schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:09:
Wat ik zelf toch wel mis is het merk Lenovo. En hun X serie is qua uiterlijk niet echt hedendaags te noemen maar qua specs core i3 tm i7 in een 12.1" laptop is toch best wel wat ;)
Ik heb het hier dan over de X201 range welke hier in NL behoorlijk overpriced is.
Verder is de Ideapad U160 ook een mooi alternatief (geen thinkpad look zeg maar ;) )
De ideapads zijn naar mijn idee nogal uitgekleed, echter hebben ze ook de Thinkpad Edge 13/14/15. Echter is de Edge 14 niet in europa te krijgen (anders had ik er ondertussen al eentje gehad), maar de Edge 13 zou nog wel in dit rijtje kunnen thuishoren. Zie hier: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13, ook voor de wat speelsere mensen met het rood, met aan de binnenkant een degelijke thinkpad.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hier zijn ook twee opties

pricewatch: Toshiba Satellite T230-12F
pricewatch: Toshiba Satellite T230-12G

Relatief duur, maar Toschiba is geen prijsvechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMHZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Daar kan ik het helaas niet mee eens zijn, Toshiba is wel degelijk een prijsvechter. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Toshiba T130-13Q. Een slechte performer (voor 370 euro moet je ook niet veel verwachten) Maar wel een batterijduur van 9 uur. (mobilemark 2007 getest)

Ik wil zelf binnenkort van een multimedia laptop (Toshiba Satellite A350D-20K) overstappen naar een thin & light. Maar ik zit heel erg te twijfelen tussen de Toshiba T130-13Q en de Acer Timeline 3810T. Beide zijn singlecores, hebben lange batterijduur en zijn bovendien heel aantrekkelijk geprijsd. (370 euro & 399 euro)

Zou een singlecore (Su2700/Su3500) 720p mkv files kunnen afspelen met CoreAVC? Dat is het allerbelangrijkste voor mij, gezien ik veel 720p mkv films bekijk. Verder zal ik de thin & light notebook gebruiken voor mijn opleiding technische bedrijfskunde. Als iemand dit even zou willen testen, zou ik hem/haar heel dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Toshiba T130-13Q met zijn SU2700 was rond de 600 euro, ruim 40% duurder dan concurrerende merken met gelijkwaardige producten. Pas toen het product EOL was, ging 1 webshop zijn prijs flink verlagen om van zijn voorraad af te komen.

De andere Toshiba T130 zijn nog steeds tussen de 550 en 600 euro
pricewatch: Toshiba Satellite T130-10V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
TheMHZ schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:02:
Zou een singlecore (Su2700/Su3500) 720p mkv files kunnen afspelen met CoreAVC?
Ja prima. Zonder Core AVC kan het al, met MPC HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMARB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 10:35
Mijn zusje heeft onlangs z'n laptop aangeschaft (in het rood). Ik heb er even mee mogen spelen, maar ik mis niks aan processor kracht o.i.d.

Daarnaast zit er een grote 500 GB harde schijf (5400 toeren) in, heeft hij HDMI en eSata en de laatste Arrandale technologie. Enige gemis vind ik dat er std geen bluetooth in zit, maar dat is ook opgelost met een kleine usb-bluetooth-plug.

Laptop voelde ook stevig & licht aan, maar ik heb hem niet aan uitgebreide tests kunnen onderwerpen.

Alleen wat eerste indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:38
Weet niet of het hier de juiste plaats is om er achter te vragen. Ik zie op een forum een Asus UL30A-QX057X verkocht worden. (SU7300 C2D, 320 GB, 4 GB, GMA4500, 13.3" HD-ready)
De eigenaar beweert dat de notebook in zo goed als nieuwstaat is (foto's volgen), 4,5 maand oud, doos compleet met factuur etc.
Zijn minimumprijs is 450 euro. Dat is een magnifieke deal, of niet?

Kan ik hiermee soepel 1080p mkv afspelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Th1x4nG op 27-07-2010 20:36 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Th1x4nG schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:35:
Weet niet of het hier de juiste plaats is om er achter te vragen. Ik zie op een forum een Asus UL30A-QX057X verkocht worden. (SU7300 C2D, 320 GB, 4 GB, GMA4500, 13.3" HD-ready)
De eigenaar beweert dat de notebook in zo goed als nieuwstaat is (foto's volgen), 4,5 maand oud, doos compleet met factuur etc.
Zijn minimumprijs is 450 euro. Dat is een magnifieke deal, of niet?

Kan ik hiermee soepel 1080p mkv afspelen?
offtopic:
Dat is geen bijzonder lage prijs voor een tweedehands notebook. Misschien overbodig te zeggen maar zorg ervoor dat je de laptop in het echt gaat bekijken voor je betaalt. En ja 1080p mkv is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:38
Bijzonder laag zou ik het nu niet noemen, toch zeker niet dat het verdacht wordt. Gezien je het ding kan vinden voor ongeveer 650 nieuw. edit: Fout gelezen, je zei dus dat het géén bijzonder lage prijs was. Maar toch een erg goeie prijs, right?

http://www.9lives.be/foru...tk-asus-ul30a-qx057x.html

Maar het lijkt me wel een vriendschappelijk prijsje. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Th1x4nG op 27-07-2010 21:00 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Electrowolf schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:37:
[...]

De ideapads zijn naar mijn idee nogal uitgekleed, echter hebben ze ook de Thinkpad Edge 13/14/15. Echter is de Edge 14 niet in europa te krijgen (anders had ik er ondertussen al eentje gehad), maar de Edge 13 zou nog wel in dit rijtje kunnen thuishoren. Zie hier: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13, ook voor de wat speelsere mensen met het rood, met aan de binnenkant een degelijke thinkpad.
Een thinkpad Edge 13 kan ik niet bepaald aanbevelen. De bouwkwaliteit blijkt bijzonder slecht en Lenovo levert zeer belabberde support. Ik heb in April een Edge 13 gekocht en deze ging na een maand al dood. Nog geen maand na de eerste reparatie die een week of 2 duurde overleed de notebook wederom (ging letterlijk in rook op) en hij is nu bijna 6 weken bij Lenovo in reparatie zonder enig uitzicht op wanneer de reparatie voltooid zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Mocht de U35Jc niet naar Nederland komen
Zou jammer zijn, ziet er uit als een goedkopere U33 zonder bamboo.
Het aanbod 13" laptopjes in de winkels is erg mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica