Dell d630 batterij fail -> gek?

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-12 20:44
Een batterij kan de geest geven, dat weet ik. Dit gaat gepaard met oranje knipperend lampje oid.

Nu gisteren had ik mijn laptop op de bank staan en ik DENK dat ik hem net met het roostertje op het stof had. Ik was flink aan het youtuben. En, zomaar ineens, zonder melding: POEF, uit.

De aan/uit knop deed niks, geen lampjes, niks.

Als ik hem insteek, dan gaat ie weer: duidelijk een batterij storing. Beveiliging?

De Dell setup (F2) geeft nog altijd 30% lading aan en de batterij een goede staat. Batterij is zelfs pas nieuw. Ubuntu showt ook 30% lading, en dat hij oplaadt (met adapter) maar blijft op 30% steken.

Is de batterij naar zijn mallemoer, oververhit, of is dit een beveiliging die ik uit kan zetten?

Gr.

Riel

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Klinkt eerder als een defect op het moederbord waardoor de batterij niet meer opgeladen en gebruikt wordt. SMD Zekering of dergelijke. Maar het blijft wat gissen.

• RielN
Een andere batterij doet het prima!

• Frank__B
Dan is inderdaad je batterij stuk. Voor zo ver ik weet zit er geen beveiliging op / aan de accu waar de gebruiker zelf wat mee kan. Misschien voorzichtig open maken en kijken, maar gezien de leeftijd zou ik het eerst overleggen met je leverancier over garantie od.

• RielN
Ik krijg een nieuwe batterij (Y).

• Frank__B
Dat is goed nieuws. De kans is nog erg klein dat het ergens anders aan ligt dus dit zal het probleem wel oplossen.
Pagina: 1