[SBS2003] Exchange OMA verandert steeds naar ASP2.0

Pagina: 1
Acties:

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo,

Sinds kort wil een bedrijf haar telefoons laten syncen met exchange. Oma gaf op dat moment een fout. Dit kwam omdat de ASP versie van OMA ASP2.0 was. Bij het terugzetten naar ASP1.1 werkte het wel weer en konden de telefoon syncen.

Maar nu zie ik steeds dat de versie automatisch naar ASP2.0 wordt teruggezet wat tot gevolg heeft dat de mobiele telefoons niet meer kunnen syncen.

Deze melding kwam ik in het logboek tegen op het tijdstip dat ik de versie wijzig naar ASP1.1
Binnen hetzelfde IIS-proces kunnen geen twee verschillende versies van ASP.NET worden uitgevoerd. Gebruik het IIS-beheerprogramma om de server opnieuw te configureren zodat de toepassing in een afzonderlijk proces kan worden uitgevoerd.
Als dit er mee te maken heb snap ik niet waarom hij dat aangeeft omdat de ASP.net van de standaard website ook versie ASP1.1 is.

Hebben jullie nog een idee wat het zou kunnen zijn?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:13
Waarschijnlijk is er een andere site of Virtual Directory die wel ASP.Net 2.0 is, maar die in dezelfde AppPool zit. Wat je het beste kan doen is een tweede AppPool maken voor je .Net 1.1 sites en de OMA site op die AppPool instellen.

De AppPools kan je in de IIS Manager aanmaken onder AppPools.

[ Voor 3% gewijzigd door urk_forever op 08-07-2010 10:45 ]

Hail to the king baby!

• Barry1989
Bedankt voor je reactie

Oma heeft als appPool ExchangeMobileBrowseApplicationPool. Als ik deze appPool uitvouw in IIS is OMA de enigste die er in staat. Dus dat kan het probleem volgens mij niet zijn.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
OWA en OMA werkt alleen met ASP.NET 1.1

Uitleg en oplossing

• Barry1989
Ik weet dat OMA juist alleen met 1.1 werkt. Het probleem is dat deze automatisch naar 2.0 verandert

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:13
Heb je ASP.Net 2.0 sites op die server staan? Zo niet dan zou je natuurlijk ASP.Net 2.0 kunnen de-registreren met aspnet_regiis.exe. Dan kan hij in ieder geval niet op 2.0 komen te staan.

Hier meer uitleg over die tool

Hail to the king baby!

Pagina: 1