Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In Krimpen komt er, zoals jullie misschien wel weten, internet/tv/telefonie over de glasvezel. Nu heb ik zelf interesse in de 50 mbit versie aangezien de download snelheid hoog is. Nu zag ik in de algemene voorwaarde dat Caiway zegt dat er geen datalimiet is, maar er wel gebruik wordt gemaakt van een FUP. In mijn ogen is een FUP gewoon een downloadlimiet. Momenteel ligt de limiet voor een ultra abbo (de duurste dus) op 100 Gb (http://www.caiwayglasveze..._Policy_Internet_2009.pdf) Ik zelf download vrij veel, en soms download ik een film die zomaar 50 GB is, of een serie die 200 GB is (ja, films worden groter als het Full HD kwaliteit is) Dit betekend dat ik in sommige gevallen op mijn limiet zit na 1 a 2 films. Waar is dat nog het voordeel van een 50 Mbit verbinding? Snelle rekensom: 50 Mbit x60 sec x 60 min = ongeveer 18 GB per uur. Als ik mijn verbinding dus volledig belast zit ik na 5,5 uur aan mijn limiet (en ja, met nieuwsgroepen (Payserver) haal ik altijd het max. uit mijn verbinding) Waarom hanteert Caiway zulke belachelijk lage limieten? Naar mijn mening is een dergelijke FUP wel degelijk een downloadlimiet al wordt gezegd van niet. Wat is het grote voordeel dan van 50 Mbit? (buiten het feit dat er TV in HD kwaliteit overheen moet) Ik gebruik Telfort 20 mbit ADSL nu al 3 jaar en nog nooit 1 keer gezeur gehad. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een ultra abbo met een data limiet van 650 GB per maand dus dat pdf bestand kan de prullenbak in en is alweer verleden tijd.
Het nut van een FUP....tja ze zeggen dat anders andere abbo's daar last cq. traagheid van kunnen ondervinden als de ene continue maar full speed aan het slurpen is.
Neem telefonisch ( 0882249111 - lokaal tarief ) contact op zou ik zeggen met de verkoop afdeling van Caiway of er een data limiet komt op het glasvezel abbo en hoeveel dat dan is.