Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn scherm open tot de volledig open stand ( vanwege Rainstand) dan hoor ik links bij het scharnier steeds een tik.
Soms komt deze pas een halve tot hele seconde later dan dat ik het scherm volledig heb opengeklapt.

Ik vind dit vreemd en het is echt iedere keer als ik het scherm open tot volledig open stand.
Het scherm raakt de behuizing niet , dus ik denk dat het iets is met het scharnier dat of vast klikt of een bepaalde vreemde speling heeft.

De plaat onder de mbp is ook niet goed vast want deze kan ik in het midden indrukken en dan hoor ik ook dat materialen elkaar raken, dit is zo opgelost door het losschroeven en vastmaken van de verbinding.

Toch vind ik het tikken van het scherm/scharnier/behuizing bij het volledig openen van het scherm vreemd....

Het is een mbp 15" I5 standaard config.
het is zowel als hij aan als uitstaat tevens, dus de hdd kan het niet zijn.

Weten jullie wat dit kan zijn of toch even langs de apr?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinsheep
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:55
Misschien is het die zwarte plastic rand aan de achterzijde van je MacBook? Ik heb ook wel eens wanneer ik met me vinger langs die rand ga dat ik een tik hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Tikt ie ook als hij niet in de Rainstand zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RvdH schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:29:
Tikt ie ook als hij niet in de Rainstand zit?
Ja hij tikt ook als hij niet in de rainstand staat, misschien inderdaad het plastic dat door de warmte uitzet en krimpt en dat tegen de behuizing komt ergens ( onzichtbaar)
Naja apple care afsluiten en we zien het wel zullen we maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb het ook, maar meer een soort tik dat die ergens achter blijft haken en druk op bouwt, waardoor als ik hem weer verder naar beneden doe een tik hoor. Ik heb een filmpje gemaakt in Photo Booth waar het ook duidelijk te horen is, ik heb me vinger wel op de camera gelegd, het gaat specifiek over het geluid...

http://www.youtube.com/watch?v=qOmvS8qRtAA

[ Voor 37% gewijzigd door The Great HooD op 08-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

html gaat hier niet werken..
dus alstu:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/qOmvS8qRtAA&]

edit: ah verrek, je hebt het al aangepast :).

[ Voor 20% gewijzigd door job op 08-07-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Great HooD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:43:
Ik heb het ook, maar meer een soort tik dat die ergens achter blijft haken en druk op bouwt, waardoor als ik hem weer verder naar beneden doe een tik hoor. Ik heb een filmpje gemaakt in Photo Booth waar het ook duidelijk te horen is, ik heb me vinger wel op de camera gelegd, het gaat specifiek over het geluid...

http://www.youtube.com/watch?v=qOmvS8qRtAA
Inderdaad, dit is precies wat ik hoor zodra ik hem open heb gedaan/doe jij heb het dus bij het sluiten, soms zit er een seconde vertraging in voor ik het knik/knak/tik geluid hoor is dat bij jou ook?
Dit is inderdaad precies hetzelfde.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Volgens mij gewoon de schanier, die lijkt ergens tegen aan te hikken. Vooral als je 'm langzaam dicht doet hoor ik het bij mijn MB. Gelukkig hebben we AppleCare en volgens de APR kon het geen kwaad en komt het vaker voor, irritant is het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Als er scheuren in de MBP komen heb je toch gewoon garantie? Ook al heb je Applecare niet?

Bij mij bouwt de MBP een beetje spanning op en schiet hij in 1x naar voren, en dat geluid maakt hij er dan bij...

[ Voor 39% gewijzigd door The Great HooD op 09-07-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Er wordt geen garantie gegeven op scheuren, ook al claim je dat dit door het scharnier komt, het enige model waar dit wel gebeurd is bij die oude witte waar stukjes van de topcase afbrokkelen.
Dus mocht je bang zijn dat de scharnier schade aan je macbook brengt kan het display gewoon vervangen worden als je garantie hebt natuurlijk, mocht het zo zijn dat je al scheuren hebt of enige schade hierdoor valt dit onder cosmetische schade en zal het niet vervangen worden onder garantie in de meeste gevallen.
Ook al zeggen ze dat het vaker voorkomt, het hoort niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Dus AppleCare kopen?

Dat is wel een heel erg negatief puntje wat ik hier nu hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
joon schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:15:
Er wordt geen garantie gegeven op scheuren, ook al claim je dat dit door het scharnier komt, het enige model waar dit wel gebeurd is bij die oude witte waar stukjes van de topcase afbrokkelen.
Zever, nieuwste macbook hier thuis is onlangs binnengebracht met scheurtjes langs het scharnier. Heeft heel wat moeite gekost, maar is vervangen geweest binnen garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Jizzaa op 10-07-2010 03:03 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Jizzaa schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:03:
[...]

Zever, nieuwste macbook hier thuis is onlangs binnengebracht met scheurtjes langs het scharnier. Heeft heel wat moeite gekost, maar is vervangen geweest binnen garantie.
Als je even verder leest staat er toch echt 'in de meeste gevallen' :F..
Hoeveel keer is er Nee gezegd tegen jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn dus veel meer mensen die hier last van hebben.
Ik vraag me af hoe wijdverbreid dit is, je kunt er helaas niks aan doen, alleen 349,- uitgeven aan apple care.
Pagina: 1