Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moet ik www.koekjes.nl hebben als ik koekjes verkoop?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Ja een betere titel wist ik niet, maar het gaat om het volgende.

Ik werk ergens waar ze bijvoorbeeld vliegenmeppers verkopen. Het bedrijf heet Bedrijf BV.
We ranken met www.bedrijf.nl vrij goed op keyword vliegenmeppers via organic search en AdWords.

Nu krijgen we www.vliegenmeppers.nl aangeboden. Prijs is niet absurd hoog, maar toch wel weer een flinke som geld waarbij ik me afvraag: moet ik dit willen hebben?

Welk voordeel heeft het om www.vliegenmeppers.nl te laten redirecten naar www.bedrijf.nl als je met je 'normale' URL ook al goed ranked? Ik zie het voordeel niet zo, maar er moet een reden zijn dat bedrijven over het algemeen maar al te graag dergelijke generieke zoekwoorden als domeinnaam willen hebben.

Jullie mening hierover?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Wat als een concurrent www.vliegenmeppers.nl in handen krijgt en hiermee hoog in de Google ranking komt? WIl je dat risico nemen of niet?

Specs

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Een redirect zal niet zoveel waard zijn. Je zult dan wel een aparte pagina moeten maken met veel content voor vliegenmeppers. Verder maakt vliegenmeppers.nl of vliegenmepper.nl of 123vliegenmepper.nl enz enz niet zo heel veel uit. Je kan dus ook kijken of er andere domeinen vrij zijn.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Kwa ranking niet maar als iemand anders vliegenmeppers.nl overneemt kan die ook hoog in de rankings eindigen, dat wil je niet. Dus daar kun je voorzorgsmaatregelen voor nemen (Door dat domein te kopen/registreren).

Als de 'handel' vooral via die internetpagina gaat zou ik het doen; mocht je meer verkopen uit de shop oid dan zou ik het niet doen. Je wilt niet dat mensen via het web bestellen bij de concurrent uitkomen en zo je omzet 'stelen'.

[ Voor 35% gewijzigd door RedHat op 08-07-2010 09:53 ]