Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.carkitstunter.nl/contents/media/nokia%206710%20navigator.jpg

Sinds april heb ik de Nokia 6710 Navigator Titanium. Ik ben heel tevreden met de telefoon. De navigatie is prima en de bijgeleverde accessoires (carkit houder en auto lader) zijn top.

Tot twee weken geleden ging alles goed. Het ging mis tijdens het internetten met de bijgeleverde browser. Tijdens het internetten werd er opeens random in en uitgezoomd. Ook gebeurde dit tijdens het navigeren. Op zich vond ik het niet zo heel erg want ik kon de telefoon verder nog normaal gebruiken. Afgelopen weekend ging het van kwaad tot erger. Een sms'je typen bleek onmogelijk want het toetsenbord reageerde niet of amper. Een zoekactie op het internet leerde mij dat dit kwam door de zoombar. Door de input van de te gevoelige zoombar loopt de buffer vol waardoor de rest van de toetsen niet of nauwelijks werkt.

Op meerdere forums word dit probleem behandeld tot zover als een jaar terug. Je kunt de zoombar er fysiek uitslopen of je kunt met een applicatie de zoombar uitzetten

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en oplossingen en zal een uitleggen hoe ik met de applicatie Magic Keys de zoombar heb uitgeschakeld.

Om het probleem op te lossen heb je de volgende zaken nodig:

De applicatie Magic Keys

Een manier om deze applicatie te signen

Download eerst Magic Keys en plaats deze bijv. op je bureaublad.

Magic Key is unsigned en deze kan je dus niet zomaar op je toestel installeren. Om dit wel te doen kan je Magic Keys zelf signen. Dit doe je door je aanmelden bij opda en een developers certificaat aan te vragen. Als jezelf geregistreerd hebt ga je naar My Certificate en klik je op Apply cer. Vul de gegevens in en wacht totdat je het certificaat hebt. Dit kan een paar uur duren. Vervolgens kun je makkelijk Magic Keys signen door op de website naar My Certificate te gaan. Hier staat onder Operate de optie Signing. Klik dit aan. Voer bij upload files de locatie van Magic Keys in en geef bij remarks deze handeling een naam. Druk vervolgens op submit en wacht rustig af. Druk vervolgens op download en plaats deze op bijv. je bureaublad.

Ik heb vervolgens de app naar mijn telefoon gemaild. Om hem daar te installeren. Maar je kan het ook via ovi suite installeren of het bovenstaande proces helemaal op je telefoon uitvoeren. Let wel op dat je de goeie app installeert. De goede app begint met opda.cn.

Nu stellen we Magic Keys in zodat de Zoombar niet meer werkt.

De app staat bij Toepassingen in de Installatie map.

Open Magic Keys; Druk op Options, als er staat Not Start On Boot is het goed, selecteer anders Start On Boot; Ga dan naar de KeyMap List en selecteer Default KeyMap, selecteer vervolgens Click To Add Key Pair. Voer bij Original key 192 in en bij Maps to 186 in. Druk dan op OK. Selecteer nogmaals Click To Add Key Pair. Voer bij Original key 193 in en bij Maps to 186 in. Druk dan op OK. Exit de Magic Keys en start je telefoon opnieuw op.

Je toetsenbord zou nu weer normaal moeten werken. Alleen de zoombar niet. Laat me weten of het werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Imak op 08-07-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik alles gedaan wat is voorgedragen maar het heeft niet geholpen :'(. de 6710 blijft constant uitzichzelf in en uit zoomen.

wat kan ik nu doen??