Citrix access gateway - VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32
nav van dit oude topic:
VPN, extern netwerk, zelfde subnet probleem.

En de vraag van bovenaf uit om toch eens komaf te maken met deze problemen, ben ik op zoek achter een oplossing voor dit probleem.

Even een snelle recapitulatie:
intern netwerk : 192.168.1.0/24
hardware voor VPN verbindingen: Watchguard Firebox X750e
gebruikers verbinden dan via een ctx sessie over de ipsec vpn naar een citrix farm.

Indien gebruikers verbinden via een zelfde ip-range, dan wordt de vpn opgezet, maar is er geen traffiek mogelijk. (Indien iemand een andere oplossing heeft, hoor ik het graag :)) )

De enige goede oplossing die ik tot nu toe gevonden heb, is ons hele netwerk te herconfigureren naar een range die niet gebruikelijk is. Hier begin ik liever niet aan.

Een oplossing die ik ook reeds meerdere keren gezien heb, is het installeren van een citrix access gateway.

Veel info op google/citrix vind ik hier niet over, kan er mij iemand uitleggen hoe deze access gateway dan precies dit probleem kan omzeilen ?

Page intentionally left blank.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

je kan ook de citrix secure gateway op zetten, is gratis en er zijn genoeg handleidingen te vinden hoe dit op te zetten. Enig nadeel is je kan e rminder mee configureren dan een access gateway.