Toshiba A100-803 werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 23:00
Hallo,

Een kennis van mij heeft een Toshiba A-100-803. Deze was erg traag dus heb ik de laptop terug gezet met een recovery optie. Ik dacht dat de laptop nu een stuk sneller was. Dat is deze nu ook wel maar hij is nog steeds redelijk traag.

De laptop draait op Windows Vista en heeft maar 1 GB werkgeheugen.
Ik heb een keer gehoord dat Windows Vista traag draaide op 1 GB werkgeheugen maar is dat dan echt zo traag?

Ik heb ook een optie om er 2x1 GB werkgeheugen in te doen. Zou de laptop dan een stuk sneller draaien?
De laptop wordt alleen maar gebruikt voor huis-tuin-en-keuken dingen zoals microsoft word, surfen op het internet, e-mailen enz.

Specificaties laptop:
http://nl.computers.toshi...new=Yes&PRODUCT_ID=124471

Vervangend werkgeheugen dat ik gevonden heb op internet:
http://azerty.nl/8-739-91...ugen-.html?tab=tech_specs

&

http://azerty.nl/8-739-53602/pny-geheugen-2-gb-2-x-1-.html

Alvast bedankt

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
ja, hij zal er zeker een stuk sneller van worden. vista zelf gebruikt al minimaal 1GB werkgeheugen heb ik het idee, no wonder dat de rest dan traag als dikke stront word.

investering waard :)

• Vossie94
Okee duidelijk dus volgens mij. Gewoon 2x1 GB erin duwen.
Volgens mij moet je bij laptops ook best hard op de schroefjes drukken tijdens het schroeven anders komen ze er niet uit of wel?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Kijk eerst even wat er nu in zit met www.cpuid.com/cpuz.php (zip ding downloaden en dan de geheugen tabbladen).

Als je nu 1x 1GB hebt is het zonde om nog 2 SoDIMM's te halen ;) .

• Vossie94
GENETX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:15:
Kijk eerst even wat er nu in zit met www.cpuid.com/cpuz.php (zip ding downloaden en dan de geheugen tabbladen).

Als je nu 1x 1GB hebt is het zonde om nog 2 SoDIMM's te halen ;) .
Ja dat kan idd nog wel eens 20-30 euro besparen. Bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht.
Er zit nu nog 1x1 GB in. Standaard geheugen uit de fabriek, nooit uitgebreid of veranderd.
Maar moet er dan ook hetzelfde geheugen in of maakt dat verder niet uit? Hoeft het nieuwe stripje geheugen alleen maar DDR2 te zijn of spelen nog meer factoren een rol?

• Vossie94
Iemand nog reacties op mijn laatste bericht?

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:38

Proto

¬.¬

Zolang het DDR2 is zal het moeten werken. Wel zorgen dat het minstens dezelfde snelheid is (dus als je nu 667MHz geheugen hebt, moet het nieuwe reepje 667MHz of hoger zijn), voor de rest kun je in principe mix-and-matchen wat je wilt.

• Vossie94
Proto schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:57:
Zolang het DDR2 is zal het moeten werken. Wel zorgen dat het minstens dezelfde snelheid is (dus als je nu 667MHz geheugen hebt, moet het nieuwe reepje 667MHz of hoger zijn), voor de rest kun je in principe mix-and-matchen wat je wilt.
Okee, er zit nu 1x1 GB DDR2 533 Mhz in, dus dit zal de vertragende factor zijn. Zal de laptop dan alsnog een stuk sneller lopen als ik er bijv. 1 GB strip met 667 Mhz bij druk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Nee, die geheugensnelheid is niet de beperkende factor, dat is de hoeveelheid.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 14:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En als je geheugen gaat uitbreiden: netadapter uit de latop halen EN de accu uit de laptop halen!!!

Bij voorkeur daarna nog even aan/uitknop indrukken zodat de rest van de spanning uit de condensatoren gaat.

This footer is intentionally left blank

• Vossie94
Nielson schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:13:
Nee, die geheugensnelheid is niet de beperkende factor, dat is de hoeveelheid.
Het is toch wel zo dat de laptop de laagste snelheid aanhoudt.
Als ik er nu 1 keer 1 GB 533 Mhz in druk en 1 keer 1 GB 667 Mhz, dan houdt de laptop voor beide geheugen strips toch 533 Mhz aan?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Vossie94 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Het is toch wel zo dat de laptop de laagste snelheid aanhoudt.
Als ik er nu 1 keer 1 GB 533 Mhz in druk en 1 keer 1 GB 667 Mhz, dan houdt de laptop voor beide geheugen strips toch 533 Mhz aan?
Klopt helemaal, maar dacht dat jij dacht dat de laptop zo traag was omdat het geheugen 533 ipv 667 was, maar dat verschil zul je nauwelijks merken.

• Vossie94
Nielson schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:48:
[...]
Klopt helemaal, maar dacht dat jij dacht dat de laptop zo traag was omdat het geheugen 533 ipv 667 was, maar dat verschil zul je nauwelijks merken.
Nee ik wist wel dat 1 GB i.c.m. met Windows Vista dikke troep was. Maar dat het zo erg was dat wist ik niet. Deze Toshiba waar dit topic om draait is mijn eerste laptop die ik ooit gezien heb waarop Windows Vista draaide met 1 GB. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar ik weet nu wel dat het dus echt 10 keer niks is.

Ik wou in ieder geval nog even weten hoe het precies zat met dat werkgeheugen en dat weet ik nu gelukkig.

Allemaal bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1