Na het uitpakken en instelling van dit toestelletje ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik maar niet kan connecteren via bluetooth. Wat heb ik ondernomen:
1. Bluetooth adaptertje gezocht in een van de dozen op zolder, Belkin Wirless Usb Adapter gevonden (type F8T001 oftewel rev1.1) op mijn Windows 7 systeem, driver werd keurig automatisch geinstalleerd. linkje naar de manual:http://www1.belkin.com/su...1356&fn=f8t001_manual.pdf
2. Alle opties geprobeerd in de bluetooth app van de foon:
3. Bluetooth geactiveerd.
4. Proberen verbinding te maken, zowel in de windows app (bluetooth icoontje in de taakbalk), als in de zogenaamde Samsun New Pc Studio.
En hier loopt het dan mis. Ik zie de naam van de foon wel als een van de gevonden devices, maar krijg steeds een timeout error bij het connecten.
Zo gezegt zo gedaan, ik deactiveer en activeer bluetooth en begin direct erna opnieuw te zoeken. Timeout.
Overige dingetjes uitgeprobeerd:
1. Bluetooth adaptertje gezocht in een van de dozen op zolder, Belkin Wirless Usb Adapter gevonden (type F8T001 oftewel rev1.1) op mijn Windows 7 systeem, driver werd keurig automatisch geinstalleerd. linkje naar de manual:http://www1.belkin.com/su...1356&fn=f8t001_manual.pdf
2. Alle opties geprobeerd in de bluetooth app van de foon:
| Phone Visability: On / Always |
| Remote SIM mode: Off |
| Secure mode: Off[/quote] |
3. Bluetooth geactiveerd.
4. Proberen verbinding te maken, zowel in de windows app (bluetooth icoontje in de taakbalk), als in de zogenaamde Samsun New Pc Studio.
En hier loopt het dan mis. Ik zie de naam van de foon wel als een van de gevonden devices, maar krijg steeds een timeout error bij het connecten.
| Adding this device to this computer failed |
| It took too long to add this device, devices usually stay in discovery mode for only a short period of time to prevent power drain. Try adding again. |
Zo gezegt zo gedaan, ik deactiveer en activeer bluetooth en begin direct erna opnieuw te zoeken. Timeout.
Overige dingetjes uitgeprobeerd:
- In de pc options in de gsm alle modussen geprobeerd, mass storage, PC studio; al lijkt mij dit niet aan de orde
- In de gsm naar de desktop te navigeren alvorens te connecten (had dit gelezen na wat googlespeurwerk).
- Andere drivers instaleren voor de Bluetooth usb dongle, enkel verouderde drivers voor winxp beschikbaar.
- Een uurtje of 2 speurwerk.
- Edit: Verbinden met een ander gsmtoestel werkt probleemloos