Niet kunnen surfen, wel op MSN e.d.

Pagina: 1
Acties:

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 14:20
Sinds gistermiddag kan ik opeens niet meer op het internet surfen. Dit begon met Google Chrome waarin ik ineens bij elke pagina die ik opvroeg de melding:"deze webpagina is niet beschikbaar. De webpagina op http://www.google.com is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres" kreeg.
In eerste instantie dacht ik dat Chrome kuren had en ben toen maar even overgestapt op IE, na een half uurtje surfen kreeg ik hier een gelijke melding ("De webpagina kan niet worden weergeven"). Ook Firefox geeft dezelfde melding en we kunnen dus wel stellen dat het niet aan de browser ligt.
Aangezien ik wel nog steeds op MSN kan en een p2p client kan gebruiken weet ik zeker dat de pc wel verbinding heeft met het internet.
Ik heb daarom de router (Linksys WRT54G) en de modem gereset, ook dit lostte de problemen niet op. Hierna heb ik tijdelijk de virusscan (Avast) en firewall (Windows) uitgeschakeld, ook dit lostte het probleem niet op.
Ditzelfde heb ik nog geprobeerd met een configuratie zonder router waardoor de pc dus rechtstreeks op de modem was aangesloten, ook dit mocht niet baten.
Ik heb dus het idee dat iets mijn http verkeer/poort 80 blokkeert maar ik heb geen idee waar en hoe. Als besturingssysteem gebruik ik Windows 7 64-bit. Als laatste moet ik nog vermelden dat ik eergister een melding kreeg van de virusscan dat er een rootkit gevonden was in een bestandje, dit is netjes verwijderd en gister ook niet meer teruggekomen.
Heeft iemand enig idee wat voor stappen ik nog kan ondernemen? Op de laptop doet het internet het namelijk wel normaal, zoals het hoort.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:09

mace

Sapere Aude

Controleer je DNS-instellingen en je hosts bestand.

Je kan tijdelijk als DNS 8.8.8.8 instellen om te testen.

Draai ook ff hijackthis en gooi de log even door deze site heen: http://www.hijackthis.de/

[ Voor 29% gewijzigd door mace op 07-07-2010 21:40 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt inderdaad een DNS probleem, MSN blijft dan werken (direct op IP) maar sites zullen niet meer laden tenzij je ze op hun IP adres benadert.

• siddler
Exorcist schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:42:
Je hebt inderdaad een DNS probleem, MSN blijft dan werken (direct op IP) maar sites zullen niet meer laden tenzij je ze op hun IP adres benadert.
Ik kan het niet 100% zeker uitsluiten, maar mijn router kan ik ook niet benaderen, ook niet direct via het ipadres ervan. Op de laptop kan ik hem echter wel rechtstreeks benaderen via het ipadres.

Wat zou ik precies moeten krijgen als ik de DNS server op 8.8.8.8 instel? Ik zal ondertussen eens hijackthis gaan draaien

• mace

mace

Sapere Aude

8.8.8.8 is de DNS-server van google, die is betrouwbaar.

Het is heel goed mogelijk dat je DNS-server op een of andere vage instelling staat.

En je hosts-bestand moet je nog even nakijken!!!!

Oh en ipconfig /flushdns wil nog wel eens werken.

• Ruud v A
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12-2021
8.8.8.8 is een DNS-server van Google als ik me niet vergis. Je zou ook OpenDNS kunnen proberen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je zelfs je router niet kunt benaderen kan het ook zijn dat het ding volloopt van connecties. Ben je met Torrents bezig?

• mace

mace

Sapere Aude

Ruud v A schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:57:
8.8.8.8 is een DNS-server van Google als ik me niet vergis. Je zou ook OpenDNS kunnen proberen.
Ja maar ik neem altijd die want die is zo makkelijk te onthouden. :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mace schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:06:
[...]

Ja maar ik neem altijd die want die is zo makkelijk te onthouden. :P
Inderdaad, maar hij is ook snel. Secundair is trouwens 8.8.4.4, of TUIG.

• siddler
Ik had zelf al geprobeerd met OpenDNS maar dit loste het probleem niet op, ook 8.8.8.8 lijkt niet te werken, zelfs niet na een flushdns. De hijackthis log vertoonde ook geen vreemde dingen, het enige vreemde wat ik tegenkwam was
O4 - HKCU\..\Run: [aacwiz.dll] rundll32.exe "C:\Users\Luuk\AppData\Local\Temp\aacwiz.dll",watch
It seems that the name of this program is the same as the name of the file. In the most cases this is the result of trojans. To be sure, you should check this file. Dit bleek van Mozilla Firefox te zijn en lijkt me dus wel veilig

En over de torrents, er heeft gister wel een torrent aangestaan, maar vandaag helemaal niets en al helemaal niet na de reset van de router.

Edit: Ik geloof niet dat het aan de DNS ligt, ik kan namelijk ook geen websites benaderen via een ipadres.

[ Voor 7% gewijzigd door siddler op 08-07-2010 00:28 ]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

en een ping naar bijv 8.8.8.8 wat geeft dat voor resultaat?

• siddler
Ping naar 8.8.8.8 werkt gewoon:
Pakketten verzonden = 4, ontvangen =4, verloren =0
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milliseconde
Minimum= 17ms, Maximum=24ms, Gemiddeld=19ms

Hier lijkt me niet veel mis gaan toch?

• siddler
Zijn er misschien nog tweakers die aan de hand van bovenstaande enig idee hebben wat er aan de hand is/wat ik eraan kan doen?

Verwijderd

Zoals gezecht is zijn de DNS servers van je provider offline, dit verklaart waarom je alleen via directe IP's websites kunt bezoeken en niet via een domeinnaam. Je moet waarscheinlijk wachten tot alles weer werkt of je kan tijdelijk de Google DNS gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 12:32 ]

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08-2025
als je een ftp verbinding kan opzetten naar een url dan kun je de DNS zeker uitsluiten. De mogelijkheid die overblijft is dat je windows instellingen verkeerd staan of dat er toch ergens een virus of rootkit op je pc zit. Dat eerste is denk wel uit te sluiten aangezien het probleem zich pas een half uur later in IE voordeed. Beste volgende stap is denk toch wat andere virusscans uitproberen.

• siddler
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:31:
Zoals gezecht is zijn de DNS servers van je provider offline, dit verklaart waarom je alleen via directe IP's websites kunt bezoeken en niet via een domeinnaam. Je moet waarscheinlijk wachten tot alles weer werkt of je kan tijdelijk de Google DNS gebruiken.
Als je het topic gelezen had, dan had je kunnen zien dat we een DNS probleem al uitgesloten hadden :X
l1dert schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:49:
als je een ftp verbinding kan opzetten naar een url dan kun je de DNS zeker uitsluiten. De mogelijkheid die overblijft is dat je windows instellingen verkeerd staan of dat er toch ergens een virus of rootkit op je pc zit. Dat eerste is denk wel uit te sluiten aangezien het probleem zich pas een half uur later in IE voordeed. Beste volgende stap is denk toch wat andere virusscans uitproberen.
Ik start windows net op en ik krijg van Windows melding dat aacwiz.dll gestopt is omdat het een virus bevat. Sindsdien kan ik weer gewoon op internet. Ik vind het wel vreemd dat de virusscan dit niet gevonden heeft, aangezien ik toch wel een volledige scan gedaan heb.
Iedereen bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1