Hallo forummers!
Ik wil een live videostream gaan uitzenden over internet. Nu heb ik dat al eens eerder gedaan door een camera op een laptop aan te sluiten en de laptop met kabel richting modem/router te verbinden. Vervolgens een server huren waar de videostream gehost/ naar doorgestuurd wordt. Werkte prima!
Alleen is het nu de bedoeling dat de camera mobiel wordt. Een (hele) lange UTP kabel is daarbij erg onpraktisch, dus ik dacht er aan om de boel draadloos te maken, maar daarbij moet ’t ontvangst wel goed blijven, ook als ik in de aangrenzende ruimte achter in een hoek sta bijv.
Heeft iemand daarom tips voor een goede router met sterk signaal? Zijn er wellicht signaalversterkers te koop? Of hebben jullie nog andere tips hoe dit op te bouwen? Morgen weet ik meer over de locatie (het is in elk geval een vrij grote!) en de aanwezige internetverbinding (waarschijnlijk ADSL).
Wat in principe ook kan is een laptop met zo’n fast internet dongle van KPN, maar hoe betrouwbaar is dat? En kan je daarmee wel een videostream uitzenden. Je moet namelijk naar een specifiek ip adres en portnummer zenden...
Alvast bedankt!
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec