In ieder geval bedankt voor jullie kritiek.:) . Zal mijn comments per foto wel even hieronder posten.
1.
@ LethalInno: Hmm vreemd dat de kleuren te blauw zijn. Het kan zijn dat ik iets teveel aan illuminance (blauw) heb toegevoegd in Lightroom maar de 'out-of-the-box' RAW had al een flinke hoeveelheid aan blauw. Ik maak af en toe gebruik van een pola filter maar ik weet even niet of het met deze foto ook het geval was.
@marceltuit: Het 'probleem' was dat er links nog meer bootjes in de haven lagen. Ik heb toen de keuze gemaakt om het geheel wat krapper te maken.
2.
@ marceltuit: Ben het met je eens wat betreft de lucht, wellicht was het toevoegen van een ND grad niet de beste keus geweest.
3.
@ marceltuit/LethalInno: iets meer ruimte was ws. wel beter geweest. overigens vind ik het niet storend.
4.
@marceltuit: van deze shot heb ik zelf een panoramaversie waar het geheel op staat. Zal deze wel eens uploaden.
5.
@marceltuit: Het idee was een foto van een 'grieks' geveltje, welke over het algemeen chaotisch zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen er geen onderwerp in zien maar persoonlijk vond ik het een 'goed' beeld van hetgeen wat je daar zag.
@LethalInno: Het zijn stoeltjes op z'n kant. Overigens is dit shot genomen in een drukke winkelstraat met teveel mensen waardoor het ruimer nemen lastig werd.
7.
@lethalinno: Denk dat met het rechtzetten v/d horizon een gedeelte is verdwenen v/d bootjes.
8.
@lethalinno: Ik snap wel wat je bedoel met het chemische.
Gezien de droogte waren de meeste spar-achtige bomen voorzien van bruine plekken. De kleur verschilt overigens niet veel van wat je daar zag.
Heb ze eigenlijk bewust op 600x400 gelaten vanwege t.net. Wat betreft de horizons, alleen 3 en 7 zijn praktisch in het midden (wat ik misschien anders had moeten doen). Voor de rest staan ze (volgens mij) netjes op 2/3 of 1/3