MPB '07 2.2ghz kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Toen ik daarnet mijn macbook pro open deed, gaf het scherm niks meer.
Daarvoor had ik hem enkel maar dicht geklapt, dus niet uit gedaan.
Hij "blaast" wel nog, toetsenbordverlichting etc werkt ook nog.

Wat kan er zoal kapot zijn, en evt. een oplossing die ik zelf kan doen voordat ik hem binnen steek bij de APR?

het is een MBP santa rosa 2.2 ghz, exact 3j oud nu (op paar dagen na).

Hij is dus uit garantie, en het laatste waarin ik zin in heb is het betalen van 400+ voor een herstelling want dan kan ik beter een nieuwe kopen en de oude verpatsen voor onderdelen, want volgens mij is de tweedehandswaarde toch niet hoger dan 650 euro of iets rond die prijs.
Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hang hem eens aan een extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:35
Laat eerst eens onderzoek doen. Mijn Santa Rosa had een defecte videochip en dat viel onder extended warranty! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 18:55
Wellicht alleen een defect in je scherm. Inderdaad een goed idee om te kijken wat hij op een externe monitor doet.

Mocht hij defect zijn, ik wil hem graag van je overnemen voor de onderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

En je hebt hem al wel opnieuw opgestart?

Battery pull, powerknop ingedrukt houden, installatie cd-tje erin?

En anders even langs bij de APR vraag het daar gewoon...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Laatst online: 28-02 17:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Bij notebooks komt dat ook wel eens voor, meestal is het opgelost door "alle" batterijen een keer te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Het afgelopen jaar er zeker al drie gehad.

Of alle losse onderdelen aandrukken, geheugen, HD e.d. Ik weet niet of dat bij Apple ook zo werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Rieverst op 08-07-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké, ik heb de brief die zero grav toont afgeprint en ik ga zo dadelijk naar de APR..
Ik heb dit probleem ook al gehad in november 08, toen wel paars scherm ipv zwart. Maar ik eis wel dat ze ofwel het gratis maken of eerst bewijzen dat het aan iets anders ligt want ik ben helemaal niet van zin een nieuw gfx kaart of logic board zelf uit m'n zakken te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Mijn september 2007 MBP 17 2,4 ghz heeft 3 maanden geleden een nieuwe grafische kaart gekregen. Alles werkte nog, alleen had ik geen beeld. Ook niet op een extern scherm. Mbv schermdeling kon ik wel op een ander OSX systeem in mijn eigen systeem komen. Heb nog even een laatste TM-backup gemaakt voordat mijn systeem naar de reparateur ging.

Bleek inderdaad te gaan om de bekende fout zoals ook aangegeven door Zero Grav en Growlithe.
Alles is volledig kosteloos gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Krijg je echt geen beeld meer, of is misschien de verlichting van het scherm kapot? Je kan het makkelijk zien door even een lamp op het scherm te schijnen. Als je dan nog niks ziet is er waarschijnlijk iets met de videochip, zoals al eerder gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggystardust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
If the NVIDIA graphics processor in your MacBook Pro has failed, or fails within four years of the original date of purchase, a repair will be done free of charge, even if your MacBook Pro is out of warranty.
Hij valt dus wel nog onder garantie. Enkele maanden geleden heeft mijn videokaart uit mijn Santa Rosa het ook begeven en het logicboard werd kosteloos vervangen. Als je niets te zien krijgt via een extern scherm is de kans groot dat het om het gekende defect gaat.

Ben ook wel eens benieuwd hoeveel tweakers al met het NVIDIA probleem te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:44
Ik had hier laatst ook last van bij mijn macbook kwam op school deed hem open en hij blies wel maar deed verder niks, die van mij voelde ook warm aan. bij mij hielp het volgende accu eruit dat die helemaal uit is en dan accu er weer in lader erop en opstarten toen werkte die van mij weer helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Gr0wLiThE schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:50:
Laat eerst eens onderzoek doen. Mijn Santa Rosa had een defecte videochip en dat viel onder extended warranty! :)
Inderdaad!

Precies hetzelfde gehad hier. Hij was 3 jaar oud maar geen cent moeten bijbetalen en hij was maar enkele daagjes weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, hier dus nog een. Vanwege een verhuizing moet ik 'm nog steeds laten nakijken. Enig idee hoe lang de macbook dan in repair is mocht het dit probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Laatst online: 28-02 17:01
Doorgaans maar een dag of 2, hangt een beetje van de drukte af.
Pagina: 1