Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lengte kabel o.a. power knop

Pagina: 1
Acties:

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 09:15
Ik ga binnenkort een "server kast" bouwen op mijn zolder. Daarin wordt m'n pc gebouwd en die zal het volgende gaan aansturen:

Zolder : PC, geen andere aansluitingen
1e Verdieping: 1x TV DVI-HDMI, 1x TFT DVI-DVI, 1x toetsenbord, 1x muis
Begane grond : 1x TV DVI-HDMI

De kast zal ik helemaal zelf bouwen, er is een schuin dak en daar onder komt de server. Ik heb al wat ideeen met plexiglas, verlichting, etc. dus dat gaat goed komen. Alle kabels zijn probleemloos zo lang te maken, maar ik wil ook graag op elke verdieping een schakelaar om de pc op te starten. Die moet eruit zien als een lichtknop, met "Server" erin verlicht. Ik weet alleen niet hoe lang de power kabel mag zijn. Is het mogelijk om die een meter of 10 lang te maken en parallel te schakelen met 2 schakelaars?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Ik heb zelf ook een vergelijkbare constructie gemaakt van enkele meters. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang de kabel is. Het gaat er om dat er kortstondig contact gemaakt kan worden. Ik heb overigens ook de powerled verlengt zodat ik kan zien of na het indrukken van de knop de server ook werkelijk aangaat :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Dergelijke kabels kan je met normale draad redelijk probleemloos tot 10-15m verlengen, ga je verder dan dat moet je wat filtering/debouncing in gaan bouwen omdat de capaciteit van je kabel te veel wordt.

Wel moet je er rekening mee houden dat als er iets misgaat direct het moederbord gefrituurd is aangezien iets als een powerknop natuurlijk helemaal niet tegen overspanning kan.