Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 13:15

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Topicstarter
Beste,

Hoop dat me vraag hier goed is :)

Volgende probleem speelt zich af. Als ik een sms zend vanuit Baltimore (USA). Heb hier een prepaid kaartje van T-Mobile.

Was net bij de T-Mobile Store. Daar hebben we het volgende getest:

00316123456789
+316123456789

T-Mobile NL is OK
KPN NL is OK
Vodaphone is NOK krijg wel een aflevering rapport

Nummers gebeld van betreffende personen en kreeg degene te pakken die ik moest hebben.
SMS verstuurd naar de personen en enkel Vodaphone kwam niet aan. Als ze echter naar me toe sturen komt het wel aan.

Weet iemand iets van dit probleem? Of heeft dit ook?

BVD BaseBoy

[ Voor 14% gewijzigd door Baseboy op 07-07-2010 20:41 ]

Better to burn out, than fade away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om sms te kunnen versturen/ ontvangen moet er een overeenkomst zijn tussen de providers. Vreemd dat de medewerkers van de T-Mobile store hier niet aan gedacht hebben.

Op de website van Vodafone staat een lijst met de overeenkomsten per land en provider. Nu weet ik niet of je in Baltimore, Maryland of in Baltimore, Ohio zit. Uit de lijst van Vodafone maak ik op dat je met een Vodafone nummer wel een sms kunt versturen naar een T-Mobile (Maryland + Ohio) nummer maar dat het ontvangen van een sms van een T-Mobile (Maryland + Ohio) nummer niet mogelijk zou zijn. Dit verklaart dus waarom je smsjes niet aankomen bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
Zit in Baltimore (maryland)

Morgen weer naar T-Mobile....
Geld terug vragen en dan naar AT&T kijken of die wel werkt. gelijk een iphone 4 erbij lol....
maar dan nog het heeft gewerkt....

Print dit zowie zo even uit en ga er mee naar de T-Mobile shop want vind dit niet kunnen.... Bellen kan wel maar geen sms. Plus ze zijn echt vriendelijk. werd gelijk door verwezen naar de 3e lijn zoals je het noemt niet de normale helpdesk.

Je hoort hier morgen meer over :) ben wel eens benieuwd hoe dit zit.... voor jullie is het nu slaap tijd hier is het nu half 8 avonds dus ja.

je hoort morgen van me rond NL tijd 13:00 antwoord ik hier wat ze zeggen :)

Groeten Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
Ok net terug van de T-Mobile store :)

Kan dus inderdaad alleen ontvangen en niet versturen. Hun konden me de reden niet zeggen helaas.

Heb me geld terug en ben gelijk naar AT&T gegaan daar een simkaart en een Iphone 4 gekocht 590$ wel simlock op helaas maar.....

Maar goed dan weten we dat nu in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het keurig dat ze in de T-Mobile store zonder gedoe je geld terug hebben gegeven! Bij AT&T zou het smsen van/naar Vodafone en T-Mobile trouwens wel goed moeten werken. Van KPN kan ik helaas zo gauw geen gegevens hierover vinden.
Baseboy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:31:
maar dan nog het heeft gewerkt....
Als je hiermee bedoelt dat voorheen de smsjes wel arriveerde bij Vodafone NL dan kan ik daarvoor 2 verklaringen geven. Als er geen sms overeenkomst is tussen 2 providers betekent dit niet per se dat sms ontvangen en versturen niet mogelijk is. De providers kunnen in zo'n geval niet garanderen dat het werkt en zullen dan ook niets voor je kunnen betekenen als het inderdaad niet werkt. Lukt het wel dan heb je gewoon geluk. :) De andere verklaring zou kunnen zijn dat er voorheen wel een sms overeenkomst geweest kan zijn.
Baseboy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:29:
Kan dus inderdaad alleen ontvangen en niet versturen. Hun konden me de reden niet zeggen helaas.
Het waarom over wel/geen of een 'halve' sms overeenkomst tussen de providers kan ik je ook niet vertellen. Dat in de lijst van Vodafone de amerikaanse providers apart per regio genoemd worden wekt bij mij de indruk dat zo'n overeenkomst sluiten blijkbaar niet zo makkelijk is. Het zal uiteindelijk wel om het kostenplaatje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
Hey,

Ben weer ergens achter gekomen.....
Heb nu me T-Mobile NL kaart in me oude gsm zitten. sms komt NIET aan
Op me AT&T nummer wel.

Mompelt iets van heeft AT&T monopoly met dat? AT&T heeft namelijk ook voor 40$ in US bellen onbeperkt. dat heeft T-mobile weer niet. dan gaat het per staat. daar kan het probleem inderdaad liggen.

Maar goed ga dit uitzoeken zit hier nog even dus ja :*)

Vind dit een belangrijk punt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje in Denver, CO gezeten met een T-Mobile USA prepaid kaartje, en dit werkte prima.

Heb gewoon SMS berichten gestuurd naar alle Nederlandse netwerken zonder problemen, deze kwamen over het algemeen altijd aan.

Heb vorig jaar ook een AT&T prepaid kaartje gehad, en dit werkte ook uitstekend.

Anders moet je even T-Mobile customer services bellen, dit kan vanaf je mobiel door naar het nummer '611' te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het wel gewerkt heeft, vraag ik me af wanneer je precies de problemen ondervond. Als dat per ongeluk in de rust / net na de wedstrijden van Oranje was dan kan dat wel kloppen. Hoop sms verkeer lag hier op zijn gat toen. Kan me voorstellen dat een sms dan wel bij vodafone afgeleverd wordt, maar blijft liggen tot na de timeout.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1