[VS200x] Rebuild leegt \bin map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Beste Tweakers!

Vandaag ben ik echt een irritant probleem tegen gekomen.
Ik heb een Visual Studio solution (ASP.NET Web). Deze bevat in de \bin map een aantal *.XML bestanden voor intellisense bij de assemblies met diezelfde naam.
Ook staat hier de complete Ajax Control Toolkit in; dus de AjaxControlToolkit.dll en al die localization mapjes (ar\AjaxControlToolkit.resources.dll, cs\AjaxControlToolkit.resources.dll, de\AjaxControlToolkit.resources.dll enzovoorts).
Nu is het vervelende; als je een rebuild doet, wordt de hele \bin map leeg gegooid... Dus de XML bestanden worden weg gesmeten en de resources van de Ajax Control Toolkit ook.
Deze staan namelijk niet als reference van het project (dat kan niet).

Dit lijkt mij toch unwanted behavior?!
Weet iemand of hier iets tegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

Hoezo niet?

Het is in ieder geval perfect normaal gedrag dat de inhoud van de bin map verwijderd wordt bij een rebuild. Het lijkt er meer op dat je niet helemaal op de goede manier bezig bent qua project-structuur. Kan je wat meer info geven over hoe het e.e.a. nu is ingericht in je project?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat je moet doen is bij de files die je mee wilt nemen naar je output-directory, is bij de Properties de waarde "Copy to Output Directory" instellen op "Copy always".

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Alex) schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:01:
Wat je moet doen is bij de files die je mee wilt nemen naar je output-directory, is bij de Properties de waarde "Copy to Output Directory" instellen op "Copy always".
Nope, werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb dat zojuist getest, en hier werkt het prima?

In mijn project heb ik de XML-file toegevoegd, en daarna verschijnt hij keurig in de output-map:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4yOncFeWqsjVym9SXHYZrCMs/thumb.png

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 07-07-2010 21:12 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@kipusoep : je snapt de tip toch wel?

Het voorkomt idd niet dat de bin map leeggegooid wordt, het zorgt er enkel voor dat zolang je die libs / xml's buiten je bin map opslaat dat ze elke keer na een rebuild wel in de bin-map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Alex) schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:09:
Ik heb dat zojuist getest, en hier werkt het prima?

In mijn project heb ik de XML-file toegevoegd, en daarna verschijnt hij keurig in de output-map:
[afbeelding]
Ok, maar dan zou ik 'dependencies' wel in een map willen hebben, in plaats van dat ze in de root van de solution zweven, maar dan wordt er een map met diezelfde naam aangemaakt in \bin:
Bin map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
Output path instellen? Kan je bij de opties van de file gewoon wijzigen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
FireDrunk schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:32:
Output path instellen? Kan je bij de opties van de file gewoon wijzigen...
Bij mijn versie van VS2010 niet:
Properties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
verander filename eens in dependencies\Examine.xml

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Kan je anders niet gewoon een post-build event doet die met robocopy source dest /MIR de boel kopieert?

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 07-07-2010 21:53 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
FireDrunk schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:52:
verander filename eens in dependencies\Examine.xml
Kan niet
Sebazzz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:53:
Kan je anders niet gewoon een post-build event doet die met robocopy source dest /MIR de boel kopieert?
Zou denk ik op zich wel kunnen ja, maar ik vraag me af of dat echt nodig is...

[ Voor 22% gewijzigd door plofkip op 07-07-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
kipusoep schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:13:
[...]
Zou denk ik op zich wel kunnen ja, maar ik vraag me af of dat echt nodig is...
Wat wil je dan? Als het je enkel om een ja/nee antwoord op de vraag in je TS gaat, dan zou ik zeggen maak een extra user aan die eigenaar van die bestandjes wordt, maak je huidige build-user admin-af en geef deze alleen maar leesrechten op die bestandjes. Je breekt redelijk wat coding-guidelines en misschien dat je wat fout-meldingen krijgt bij het rebuilden, maar afaik zou het moeten werken.

Je wens gaat ongeveer tegen alle normale regels etc in. Dan kan je of je omgeving aanpassen naar normaal gedrag of je kan gewoon blijven vasthouden aan je eigen methodiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Gomez12 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:58:
[...]

Wat wil je dan? Als het je enkel om een ja/nee antwoord op de vraag in je TS gaat, dan zou ik zeggen maak een extra user aan die eigenaar van die bestandjes wordt, maak je huidige build-user admin-af en geef deze alleen maar leesrechten op die bestandjes. Je breekt redelijk wat coding-guidelines en misschien dat je wat fout-meldingen krijgt bij het rebuilden, maar afaik zou het moeten werken.

Je wens gaat ongeveer tegen alle normale regels etc in. Dan kan je of je omgeving aanpassen naar normaal gedrag of je kan gewoon blijven vasthouden aan je eigen methodiek...
Maar hoe doen anderen dat dan?

En met dat bedoel ik:
Een externe assembly includen (reference) inclusief de documentatie XML? Met als voorwaarde dat deze .dll en .xml ergens in dezelfde map als de solution zitten (werkt vind ik makkelijker via SVN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Robocopy lijkt mij de makkelijkste optie. Die post-build events zijn er niet voor niets :)

Ik gebruik voor een game het ook. Ik heb een content map in me solution, en die mirror ik met robocopy. Bij een clean build duurt het een paar secondes maar anders is het hardstikke snel omdat ie alleen kopieert wat er veranderd is.

[ Voor 149% gewijzigd door Sebazzz op 07-07-2010 23:53 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Sebazzz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:37:
Robocopy lijkt mij de makkelijkste optie. Die post-build events zijn er niet voor niets :)

Ik gebruik voor een game het ook. Ik heb een content map in me solution, en die mirror ik met robocopy. Bij een clean build duurt het een paar secondes maar anders is het hardstikke snel omdat ie alleen kopieert wat er veranderd is.
Ok, heb het opgelost met robocopy, alleen niet de post-build event, maar de pre-build event (anders bestaan de references nog niet tijdens het bouwen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
robocopy "$(SolutionDir)references" "$(SolutionDir)bin" *.pdb *.dll *.exe *.config *.xml /XO /NJH /NP /S
if errorlevel 4 goto BuildEventFailed
if errorlevel 0 goto end
:BuildEventFailed echo FILECOPY for $(ProjectName) FAILED
exit 1
:end echo FILECOPY for $(ProjectName) COMPLETED OK
exit 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kipusoep schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:05:
[...]

Maar hoe doen anderen dat dan?

En met dat bedoel ik:
Een externe assembly includen (reference) inclusief de documentatie XML? Met als voorwaarde dat deze .dll en .xml ergens in dezelfde map als de solution zitten (werkt vind ik makkelijker via SVN)
Euhm, zeg je hier nu dat je de bin map ook in SVN hebt staan :X ?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Janoz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:22:
[...]

Euhm, zeg je hier nu dat je de bin map ook in SVN hebt staan :X ?
Ja, exclusief de dll en pdb van het project zelf (anders krijg je inderdaad conflicten).
Opzich is het nu niet meer nodig, aangezien alle references nu in een aparte map staan. Als die aan svn is toegevoegd is het al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De bin is je output directory. Daar gaan je targets heen. Alles in je bin zou afgeleid moeten zijn uit wat er verder in je project zit. Pas wanneer je echt een release gaat maken wordt het tijd om misschien eens te kijken of hetgeen in de bin directory ook ergens voor langere tijd opgeslagen zou moeten worden.

Je vroeg hoe anderen het deden? Nou, het is standaard om de bin directory NIET in je versie beheer op te nemen. Daaruit volgt vervolgens vanzelf dat het helemaal geen enkel probeelm hoeft te zijn dat die map leggegooit wordt (je wilt absoluut niet hebben dat een vervuilde build map invloed heeft op je deliverable).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

kipusoep schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:29:
[...]

Ok, maar dan zou ik 'dependencies' wel in een map willen hebben, in plaats van dat ze in de root van de solution zweven, maar dan wordt er een map met diezelfde naam aangemaakt in \bin:
[afbeelding]
Dit kan heel erg goed met een "Solution Folder".
Deze kan je creeren door rechts te klikken op je solution en dan Add => New Solution Folder.
Vervolgens klik je op die nieuw gecreerde folder en doe je Add => Existing Item(s).

Zo doe ik het altijd, al gebruik ik geen SVN als versie beheer maar TFS en daarmee werkt het perfect, zelfs de geautomatiseerde builds.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Janoz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:05:
De bin is je output directory. Daar gaan je targets heen. Alles in je bin zou afgeleid moeten zijn uit wat er verder in je project zit. Pas wanneer je echt een release gaat maken wordt het tijd om misschien eens te kijken of hetgeen in de bin directory ook ergens voor langere tijd opgeslagen zou moeten worden.

Je vroeg hoe anderen het deden? Nou, het is standaard om de bin directory NIET in je versie beheer op te nemen. Daaruit volgt vervolgens vanzelf dat het helemaal geen enkel probeelm hoeft te zijn dat die map leggegooit wordt (je wilt absoluut niet hebben dat een vervuilde build map invloed heeft op je deliverable).
Done :)
TheNameless schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Dit kan heel erg goed met een "Solution Folder".
Deze kan je creeren door rechts te klikken op je solution en dan Add => New Solution Folder.
Vervolgens klik je op die nieuw gecreerde folder en doe je Add => Existing Item(s).

Zo doe ik het altijd, al gebruik ik geen SVN als versie beheer maar TFS en daarmee werkt het perfect, zelfs de geautomatiseerde builds.
Alleen dan is er nog steeds geen mogelijkheid om deze naar de bin map te kopiëren bij een build, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

kipusoep schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:54:
[...]

Done :)

[...]

Alleen dan is er nog steeds geen mogelijkheid om deze naar de bin map te kopiëren bij een build, toch?
Dat klopt :)
Naast de eerder genoemde pre/post build actions niet inderdaad.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

kipusoep schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:54:
[...]

Er is dan ook geen noodzaak voor. In de Bin map komt alle output van je build, ik zou niet weten wat je in die map met xml documentatie files zou moeten :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

kipusoep schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:02:
Nu is het vervelende; als je een rebuild doet, wordt de hele \bin map leeg gegooid... Dus de XML bestanden worden weg gesmeten en de resources van de Ajax Control Toolkit ook.
Waarom kan dat niet?

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Je kan geen XML bestanden referencen (logisch) en de Ajax Control Toolkit resource assemblies hebben allemaal dezelfde naam/namespace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Ik heb zelf de ajax control toolkit via een svn:external in mijn project staan. In die directory staat een .dll en een .xml. Als ik vanuit mij project daar een referentie naar toe leg wordt bij een compile zowel de .dll als .xml naar mijn bin directory gekopieerd. Dit gebeurt niet bij jou?

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
eek schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:45:
Ik heb zelf de ajax control toolkit via een svn:external in mijn project staan. In die directory staat een .dll en een .xml. Als ik vanuit mij project daar een referentie naar toe leg wordt bij een compile zowel de .dll als .xml naar mijn bin directory gekopieerd. Dit gebeurt niet bij jou?
Ja wel als ik die inderdaad in een externe map heb staan.
Alles is nu in orde, thanks allemaal voor de vele reacties! _/-\o_
Pagina: 1