Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356693

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft, namelijk de 'Sapphire HD5770 1GB'
Eenmaal aangesloten en de oude drivers verwijderd, en de nieuwste drivers van de ATI website gedownload en geinstalleerd. Is mijn beeld wazig, ik probeer dus Auto-adjustment. Maar hiermee krijg ik het scherm ook niet goed. Onderin is er een dikkere zwarte balk als bovenin, en er zitten onscherpe plekken op het scherm. Soms zijn deze ook golvend. Ik heb alles geprobeerd wat ik weet. Hopelijk kan iemand mijn hierbij helpen, het gaat hier om een 'Acer AL1916W' met een resolutie van 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 20:11
Wat is de native resolutie van je monitor, staat Windows daar ook op ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De maximale resolutie is 1440x900, en daar staat Windows op ingesteld. Met een vernieuwingssnelheid van 60Hz. Met mijn vorige videokaart '9600GT' had ik geen last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Zitten alle kabels goed aangesloten. Zo ja, is de kwaliteit van die kabels wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle kabels zitten goed aangesloten, de kwaliteit van de kabels is zeker voldoende. Ik gebruik een VGA kabel van 'Hama' en heb hier nooit problemen mee gehad. Pas sinds ik de nieuwe videokaart heb, nu zo'n 4 uurtjes oud, krijg ik mijn beeld niet meer scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik overweeg om windows opnieuw te installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Ik heb op mijn werk wel eens een monitor gehad die dit probleem ook had, echter was die monitor El Cheapo en niet echt van goede kwaliteit.

In dit geval is dat niet het geval en werkte het eerst wel goed.

Staat er sinds de nieuwe videokaart erin zit misschien iets bij je monitor dat veel stroom gebruikt? Als daar niets veranderd is, zou ik het toch gaan zoeken bij de videokaart. Probeer in dat geval eens andere drivers te installeren. Desnoods iets oudere drivers.
Probeer ook de refreshrate eens aan te passen. Dat maakt normaal geen reet uit op een LCD maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208534

In het menu van je monitor kun je kijken welke signaal er binnen komt, zoiets als 1440x900 @ 60hz.

Probeer eventueel iets met de scaling mogelijkheden van zowel de Catalyst Control Center alsmede je monitor, indien die dat ondersteunt.

In CCC vind je dit onder Digital Panel/Attributes/Image Scaling. Vink Enable GPU Scaling aan en kies voor optie Maintain Aspect Ratio.
Voor de monitor zou ik het niet weten, mijn AL1951 ondersteunt het instelling van scaling niet, die staat altijd standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrashie
  • Laatst online: 25-06 08:15
misschien een optie om met driver sweeper alle nvidia meuk eraf te halen?
meuk: Driver Sweeper 2.1.0
evt ook ati en daarna opnieuw ati installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Probeer eens 75 Hz?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, meer zonder succes.
Misschien dat het aan de videokaart ligt? Anders ga ik terug naar de winkel.
Ik heb op dit moment Display Drivers Only geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:52
Heeft die monitor geen DVI-aansluiting? Dat zou in theorie beter beeld moeten geven dan VGA.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, mijn monitor heeft alleen een VGA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Al een andere monitor geprobeerd, die wel DVI heeft bijvoorbeeld?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 16:29
Is 1440x900 de echte resolutie? Ik heb namelijk een monitor waarbij dit ook als maximale resolutie wordt opgegeven. Echter de werkelijke resolutie is stiekum 1660x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 15:41
Volgens Acer is dat idd de resolutie. Wat ik wel veel zie is dat er driver / monitor combinatieproblemen zijn. Je zou nog van de Acer site de monitor drivers kunnen downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het scherm nu scherp gekregen :)
Ik weet niet hoe maar het gebeurde ineens, een kijken hoe goed dit kaartje presteert op WoW en GTA IV.
Pagina: 1