Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Web Form --> Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 14:40
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal uren bezig geweest met een mooie spreadsheet voor het maken van facturen. Er zit hier een aantal vb script in. Tevens ben ik bezig met het maken van een website die intern wordt gebruikt voor het linken naar deze factuur.

De spreadsheet heeft een voorgeprogrammeerde database met prijzen en berekent de afstand d.m.v. postcodes e.d. Tevens verwerkt deze de factuur in een verhaal wat naar een vast email bericht wordt gezonden.

Nu wil ik ipv een directe link naar het excel bestand de input laten lopen via die interne website.

Kort gezegd:

De input van de factuur via een FORM (in html o.i.d.) --> submit --> de gegevens worden verwerkt in de al bestaande excelsheet --> vervolgens wordt er een macro uitgevoerd.

Nu heb ik zitten spitten op het web, maar ik kom er echt niet meer uit.

Groetjes Koen

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

[google=php insert excel] > About 29,500,000 results.
[google=asp.net excel insert] > About 8,780,000 results

Ik zie niet in hoe je niet kan vinden hoe je naar een excel sheet spul wegschrijft. Dat je vervolgens wat moeite gaat krijgen met het uitvoeren van macros kan ik me nog enigsinds voorstellen. Een excel spreadsheet is dan ook niet bedoeld als database server, daar zijn MySQL, MSSQL, PostgreSQL en nog een stuk of 30 andere systemen voor bedacht.

Ik zie in dit topic eigenlijk alleen een scriptrequest, behalve de groeten dan. Ik zou graag zien dat je aangeeft wat er nou precies niet lukt. Maar ik maak uit je topic op dat je nog geen regel code aan die website hebt geschreven. Ik gooi dit topic dicht. Wanneer je iets concreets hebt gemaakt en dat lukt niet, mag je uiteraard een topic aanmaken om dat specifieke probleem te bespreken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.