• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02 12:59
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem, ik heb een sata harde schijf van Maxtor (zie hier) en een Asus sata dvd-rom drive geinstalleerd op het K9VGM-V moederbord Het probleem is nu dat Windows deze drives wel herkent, maar niet kan gebruiken, eerst een poosje wel en toen opeens niet meer, en als ik dan opnieuw alles installeer (incl. windows) werkt alles weer, nu was ik dat een beetje zat en heb ik er een oude IDE harde schijf in gezet en die blijft wel werken, maar mijn sata harde schijf die als 2e harde schijf diende en mijn dvd brander zijn er nu als nog mee gestopt, windows ziet ze wel, maar ik kan ze niet openen. Nu is mijn vraag: is mijn moederbord kapot? Of zijn de instellingen niet goed? Want dit is heel vervelend.

[ Voor 11% gewijzigd door [MAUS] op 07-07-2010 19:41 ]

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Probeer eens om je SATA instellingen in het BIOS naar 'Legacy IDE' te zetten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 14:36
Volg eens de S-ATA trouble-shooter. Met name het gedeelte met de jumper-settings is interessant, aangezien het soms niet detceteren van een S-ATA 300 schijf een bekend probleem is bij de gebruikte VIA chipset op je mainboard. Probeer dus de schijf op S-ATA 150 te forceren.

[ Voor 88% gewijzigd door Nielson op 08-07-2010 10:11 ]

• [MAUS]
In mijn bios staat ie nu op IDE (de enige andere optie was RAID) en mijn jumpers staan ingesteld op Sata-150, maar nu herkent windows(7) hem opeens helemaal neit meer.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 14:36
MvdPM schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:28:
In mijn bios staat ie nu op IDE (de enige andere optie was RAID) en mijn jumpers staan ingesteld op Sata-150, maar nu herkent windows(7) hem opeens helemaal neit meer.
Zet dan even één van de twee terug.

• [MAUS]
hoe bedoel je?

Verwijderd

Zet de boel eens terug, installeer windows opnieuw en haal hier: http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp de laatste drivers even op. Succes! (VT8237A volgens MSI)

• [MAUS]
Heb ik gedaan, werkt ook al niet, ik denk dat het gwoon echt het moederbord is, deze computer is nu 2 jaar oud, is eerst van mijn ouders geweest, die hadden hem bij een winkel gekocht bij ons in de buurt (wicosoft in Middelharnis) die heeft hem voor hun samengesteld alleen na 3 maanden crashte de pc al, zat toen alleen sata schijf in met software. Die man wilde in eerste instantie geen garantie geven terwijl we 6 maanden hadden(nog steeds erg kort). uiteindelijk heeft hij toen de software opnieuw geinstalleerd, windows XP toendertijd, maar weer na paar weken kapot. uiteindelijk hadden mijn ouders een nieuwe pc gekocht omdat ze het zat waren, dit keer van alternate, deze pc werkt prima en de garantie hebben ze nog niet nodig gehad, nu heb ik de oude pc, maar ik heb er een IDE harde schijf in gezet(40gb) en daar de software op geinstalleerd en hier heb ik geen problemen mee, alleen stopt mijn sata apparatuur er telkens mee. Dus ik denk dat er gewoon een fout zit in het moederbord, bij de sata controller.

Verwijderd

En je hebt een bios update uitgevoerd?

• [MAUS]
yep, niks werkt, dus denk dat ik maar nieuw moederbord ga proberen of compleet nieuwe pc
Pagina: 1