Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds vorige week woensdag heb ik mij een paar Sennheiser CX300 II aangeschaft; ze zijn werkelijk prachtig van geluidskwaliteit, maar nu zit ik toch wel met een irritant probleem...
Namelijk sinds vandaag heb ik opgemerkt dat de grill van de linkerkant ingedeukt is. Tot zover ik me kan herinneren was dat vorige week nog niet het geval bij aankoop. Ook heb ik ze nog maar 3 uur in total gebruikt, aangezien het nu vakantie is (ik luister muziek op weg naar school met de bus).

Even een foto genomen (excuses voor de slechte kwaliteit)
Bovenaan = het ingedeukte (links)
Onderaan = het goede (rechts)

Afbeeldingslocatie: http://img815.imageshack.us/img815/395/tweakerscx300ii.jpg

Omdat het de eerste keer is dat ik in-ear oortjes gebruik, heb ik ze in het begin wel eens te diep gestoken waarbij ik een klik hoorde (misschien door de druk?), maar overigens is er niets mis met het geluid, in tegendeel zelfs. Blijkbaar ben ik ook de enige met dit probleem, want voorlopig heb ik niemand anders kunnen vinden.

Nu vraag ik me dus af of dit kwaad kan voor mijn oortjes, of dit te herstellen is, en of er mensen zijn die dit nog tegegekomen zijn? Want ik vint het eerlijk gezegd spijtig dat er na amper gebruik al een "defect" aan zou zijn?

Alvast bedankt.
Egon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes passen beter in Draagbare Mediaspelers, schopje daarheen dus :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
oei, aangezien het de eerste keer is dat ik iets i.v.m audio post over het hoofd gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
even topic een schopje omhoog geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ok, ik zal het dan maar even kort formuleren...:
Kan het eigenlijk kwaad voor mijn earphones? Zit de driver direct achter die grill?
Ik zou het eigenlijk zo snel mogenlijk moeten weten aangezien ik nog tijd heb ze terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je het horen? Begint ie te distorten bij hardere bass? Anders lijkt mij dat er genoeg ruimte achter zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ik denk persoonlijk niet dat het kwaad kan :)

Een tip bij Sennheiser oordopjes is, pas op met de plug. Mijn CX500's waren kapot omdat de plug verrot was, die blijkt nogal zwak te zijn dus.
(Gelukkig heb ik dit als tweaker goed kunnen fixen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Die grills zien er niet gezond uit!
Ik heb toevallig net nieuwe CX300's gekocht en gevraagd of onder de vermelde 2 jaar garantie, interne kabelbreuk ook vergoed wordt. Zij hebben het op hun beurt gevraagd aan Sennheiser (imo, beetje slap, -jullie- website vermeld aan mij: 2jr garantie...) en de reactie was:
Volgens Sennheiser valt kabelbreuk door gebruik niet onder de fabrieksgarantie maar onder slijtage.
Desondanks veel plezier met uw aankoop en graag tot ziens bij een eventuele volgende bestelling.
Helaas voor mij, maar dit lijkt me duidelijk geen geval van slijtage. Als dit binnen een paar dagen na aankoop gebeurd, dan was je setje sowieso al niet lekker lijkt me. Moet gewoon geruild kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:38:
Kun je het horen? Begint ie te distorten bij hardere bass? Anders lijkt mij dat er genoeg ruimte achter zit.
Neen, zoals ik zei klinkt hij nog perfect helder, geen enkel probleem met de geluidskwaliteit. Ik vind het gewoon raar hoe zo iets naar binnen kan zitten, dat moet toch een of andere verklaring hebben?
Helaas voor mij, maar dit lijkt me duidelijk geen geval van slijtage. Als dit binnen een paar dagen na aankoop gebeurd, dan was je setje sowieso al niet lekker lijkt me. Moet gewoon geruild kunnen worden.
Ja, daarom heb ik juist dit topic aangemaakt, ik weet niet of het de moeite is ze terug op te sturen; evengoed kunnen die mannen van sennheiser zeggen dat er niks aan de hand is, en dat ik extra kosten voor niks heb gemaakt. Ik zal maar best even kijken hoe het zit met garantie.. Zonde na slechts een week.
Het is wel beu dat ik sinds 2 dagen geen recht meer heb op een RMA... Ik heb ze namelijk online met nog wat andere dingen besteld.

[ Voor 44% gewijzigd door egonolieux op 10-07-2010 02:01 ]

Pagina: 1