Geen beeld na vervanging moederbord/cpu

Pagina: 1
Acties:

• Sakootjes
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb mijn moederbord en cpu vandaag vervangen/aangesloten. Echter als ik de computer opstart, lijkt het alsof de computer normaal opstart, alleen ik krijg geen beeld te zien. Ook hoor ik de normale opstart-piep niet. De fans en leds werken gewoon naar behoren.

Ik heb al flink rond gekeken op het internet, veel mensen hebben zo'n soortgelijk probleem, maar de oplossing staat er voor mij niet bij. De troubleshooter heb ik ook al geprobeerd. In feite werkten alle onderdelen naast de nieuwe cpu/moederbord in mijn oude systeem.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Mijn nieuwe specificaties:
Biostar G31 M7
Intel Q9450 (2e hands)
Nvidia 7900 GTO
Voeding: Cooler Master RS 430 PCAP
Kingston geheugen

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Start eens op met de monitor aangesloten op de interne video. Zie je dan nog steeds geen opstartscherm, lijkt mij het mb kapot.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Moeilijk te zeggen maar het kan ook de cpu zijn die je 2dehands gekocht hebt, of dat misschien de voeding wat aan de krappe kant is met 430 watt.

• Sakootjes
Ja ik weet het niet.. Maar wat kan ik proberen??

Misschien om de computer eerst uit te bouwen en langzamerhand steeds meer componenten erbij?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:25:
Moeilijk te zeggen maar het kan ook de cpu zijn die je 2dehands gekocht hebt, of dat misschien de voeding wat aan de krappe kant is met 430 watt.
hij start wel normaal op, dus lijkt me sterk. hij heeft normale piepjes zegt hij.

heb je al een bios reset geprobeerd? even pc van de stroom en batterijtje voor ongeveer 5 mins er uit-is altijd voldoende- als hij dan nog geen beeld geeft probeer eens een andere video kaart? en die 430 watt voeding is ruim voldoende voor dit systeem, daar zal het niet aan liggen.

zitten alle kabels goed? zit er een plek op je video kaart voor een kabel? zit deze kabel er in?, zit de GPU goed in zijn slot? -probeer sowieso even opnieuw er in te zetten en er voor te zorgen dat er geen stof of etc. in zit-

gametag: estruqiarixs

• Reepje
  • Niet online
Harm30 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:56:
[...]

hij start wel normaal op, dus lijkt me sterk. hij heeft normale piepjes zegt hij.

heb je al een bios reset geprobeerd?
8)7 zoals ik het lees: het start NIET normaal op, GEEN piepjes, geen beeld=ook geen bios scherm.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

heb je nou al je monitor op je moederbord aangesloten ipv. op je videokaart?
Je moederbord heeft namelijk onboard video en daar start die dan ook eerst mee op. Even daar je monitor op aansluiten en dan in bios instellen dat je losse videokaart je primary is.

• Harm30
  • Laatst online: 24-10-2025
Reepje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:52:
[...]

8)7 zoals ik het lees: het start NIET normaal op, GEEN piepjes, geen beeld=ook geen bios scherm.
8)7 woops. overheen gelezen :X maar toch heb je bios reset al geprobeerd? en ondersteunt je moderbord je CPU wel? staat het geheugen op de qvl?

gametag: estruqiarixs

• Sakootjes
Ik heb mijn oude processor in de computer gezet en daar werkt hij wel mee.

Erg vervelend, maar ik probeer straks nog weer de nieuwe processor aan de praat te krijgen.

• Reepje
  • Niet online
Zoek op de site van je moederbord of de processor ondersteunt wordt, en als hij supported is flash dan een recente bios.

Verwijderd

Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:25:
Voeding zal echt niet aan de krappe kant zijn hoor, hier kan je veel meer op aan sluiten wil je in de problemen komen met de voeding ;)

je ziet het vaker dat een BIOS eerst geflasht moet worden voordat (de nieuwere) processoren willen werken, hierdoor zou het dus kunnen komen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 21:55 ]

• Sakootjes
Ik heb nu weer de nieuwe processor getest, maar weer werkt hij niet. Ik vind dit erg vervelend, aangezien het nog steeds een redelijk duur dingetje is. En ja ik heb mijn BIOS geflasht (batterij er uit gehaald)

Is deze CPU dood? Wat denken jullie?

Verwijderd

BIOS flashen is niet je batterijtje eruit halen, dat is resetten.
je moet op de site van de fabrikant de laatste bios downloaden en die erop "Flashen"

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:03:
BIOS flashen is niet je batterijtje eruit halen, dat is resetten.
je moet op de site van de fabrikant de laatste bios downloaden en die erop "Flashen"
Maar ik kan al verklappen dat ik daar gekeken heb, en de processor wordt niet ondersteund. Het heeft allemaal geen zin dus.

Verwijderd

Reepje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:05:
[...]

Maar ik kan al verklappen dat ik daar gekeken heb, en de processor wordt niet ondersteund. Het heeft allemaal geen zin dus.
is niet helemaal waar,
TS, heb je misschien het exacte type nummer van je mobo?

• Sakootjes
Ik ben bij een winkel geweest, waar mij verteld werd dat dit moederbord zou werken. Het typenummer is: Biostar G31 - M7 TE geschikt voor Intel G31 chipset. Versie 6.7

Beda

• Sakootjes
Ik ben bij een winkel geweest, waar mij verteld werd dat dit moederbord zou werken. Het typenummer is: Biostar G31 - M7 TE geschikt voor Intel G31 chipset. Versie 6.7

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08-2025
toch vreemd als ik de Cpu-support list bekijk daar staat de 9450 als ook de 9550 niet bij,
Maar houd ik daar een Asus of Msi moederbord, gebaseerd op een G31 chip bij. dan wordt de 9450 wel ondersteunt.

@ Smitmartijn

Heb ik dan shit in mijn ogen ,want ik zie toch echt geen 9450

[ Voor 20% gewijzigd door jbkappirossi op 07-07-2010 22:35 ]

Verwijderd

Sakootjes schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!
kijk, daar staat hij namelijk wel bij, dus volgens de site moet je processor ook gewoon werken met dat moederbord

http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/content.php?S_ID=363
jbkappirossi schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
toch vreemd als ik de Cpu-support list bekijk daar staat de 9450 als ook de 9550 niet bij,
Maar houd ik daar een Asus of Msi moederbord, gebaseerd op een G31 chip bij. dan wordt de 9450 wel ondersteunt.
heb ik wel vaker gezien, dat mensen met een bord van bijv asrock bord eerst hun bios moesten flashen wilde een i7 930 werken, terwijl een i7 920 wel wilde werken op datzelfde moederbord
en dat terwijl je bij asus etc dit soort dingen bijna niet ziet. (zal vast wel eens voorkomen ;))

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 22:35 ]

• Sakootjes

Verwijderd

oke mijn fout, ik ging er vanuit dat alle quadcore modellen (socket 775 natuurlijk) wel zouden werken op dit moederbord, waarschijnlijk hebben ze bij de winkel waar je geweest bent dezelfde fout hebben gemaakt.

dat is dus ook meteen het probleem weg en pakt het mobo je processor gewoon niet

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:31:
[...]heb ik wel vaker gezien, dat mensen met een bord van bijv asrock bord eerst hun bios moesten flashen wilde een i7 930 werken, terwijl een i7 920 wel wilde werken op datzelfde moederbord
en dat terwijl je bij asus etc dit soort dingen bijna niet ziet. (zal vast wel eens voorkomen ;))
dat is altijd zo he!! 8)7 . Met nieuwe revisies (stepping) van een cpu omdat de eerste batch nooit perfect is.
worden er later nieuwe revisies uitgebracht met verbeteringen/bug fixes ect. ;)

• Sakootjes
Dus wat moet ik nu doen? Terug naar de winkel om hem te ruilen tegen een ander moederbord die deze quad wel ondersteunt?

Of ondersteunt Biostar stiekem wel de Q9450, gelet op het feit dat zij wel de Q9400 ondersteunen?

Verwijderd

ik zou hem ruilen omdat hij toch niet op de support list staat, kijk gewoon van te voren zelf welk moederbord je processor ondersteunt en welke ze in de winkel verkopen en dan kom je er vast wel uit ;)

• jbkappirossi
JA!!! kijk maar is op de asus of asrock of msi site en pak maar is een mobo gebaseerd op de g31 chip dan zul je zien dan die hem wel ondersteunen. want het ligt ook aan de update's van de oem's en ik weet niet hoe dat bij biostar zit. is trouwens ook een minder bekend merk doe gewoon een asus mobo dan zit je altijd goed.
ik weet niet wat dat bord koste .maar misschien kun je nog wel een betere met een nieuwer chipset vinden.

• Reepje
  • Niet online
Omdat de processor nu niets doet, en de bios die deze proc ondersteunt toch ook al weer 2 jaar oud is, zou ik erop gokken dat het niet gaat werken.

Je hebt nu een goede reden om het terug te brengen, neem evt een uitdraai van de support list mee. En als ze niet willen ruilen, omdat het wel zou werken, laat hun dan bewijzen door het mobo werkend te krijgen. Je weet maar nooit.

Maar een gelukkig huwelijk tussen mobo en proc wordt het waarschijnlijk niet.

• Sakootjes
Het bord kostte 55 euro. Wil niet veel duurder uitkomen.

Dat terzijde, dit biostar moederbord ondersteunt juist de G31 Intel chipset.

Verwijderd

het gaat ook niet om of de chipset ondersteund wordt,
het gaat er om dat je misschien een moederbord uit kan zoeken wat een nieuwere chipset heeft, (alleen maar beter als je misschien wilt overclocken etc)

• jbkappirossi
Sakootjes schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:46:
Of ondersteunt Biostar stiekem wel de Q9450, gelet op het feit dat zij wel de Q9400 ondersteunen?
Nee! dit zijn twee verschillend revisies ,waarbij de een later is uit gekomen en daardoor dus niet ondersteunt wordt door jou mobo.
Sakootjes schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:56:
Het bord kostte 55 euro. Wil niet veel duurder uitkomen.

Dat terzijde, dit biostar moederbord ondersteunt juist de G31 Intel chipset.
ik spreek toch geen Russische !! ik zei vergelijk die g31 chip maar eens met andere moederbord fabriekanten die ook een g31 chipset er op hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:58:
het gaat ook niet om of de chipset ondersteund wordt,
het gaat er om dat je misschien een moederbord uit kan zoeken wat een nieuwere chipset heeft, (alleen maar beter als je misschien wilt overclocken etc)
Juist dit was mijn tweede punt ook

[ Voor 55% gewijzigd door jbkappirossi op 07-07-2010 23:03 ]

• Sakootjes
Oke, echt hartelijk dank voor al je reacties! Morgen regel ik het met de winkel, waar ik het moederbord gekocht heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

• jbkappirossi
Sakootjes schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:04:
Oke, echt hartelijk dank voor al je reacties! Morgen regel ik het met de winkel, waar ik het moederbord gekocht heb.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik denk dat je het beste ffen ''in het topic BBG mid range'' laat atviseren wat voor mobo je het beste kunt nemen. misschien dat je een tientje of twee extra kunt missen dat je een wat beter overclock bord hebt.
Want je kunt nog aardig wat extra performance uit een q9450 halen. dus beter vraag je je geld terug.
want de keuze bij een lokale computer boer is natuurlijk klein. Via de price wacht heb je de groten uit heel NL. En via BBG het beste advies daar kan geen computer boer tegenop. want volgensmij hebt je voor 60/70euro al een bordje met sli en ddr3 ondersteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 07-07-2010 23:19 ]

• Sakootjes
jbkappirossi schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:16:
[...]

Ik denk dat je het beste ffen ''in het topic BBG mid range'' laat atviseren wat voor mobo je het beste kunt nemen. misschien dat je een tientje of twee extra kunt missen dat je een wat beter overclock bord hebt.
Want je kunt nog aardig wat extra performance uit een q9450 halen. dus beter vraag je je geld terug.
want de keuze bij een lokale computer boer is natuurlijk klein. Via de price wacht heb je de groten uit heel NL. En via BBG het beste advies daar kan geen computer boer tegenop. want volgensmij hebt je voor 60/70euro al een bordje met sli en ddr3 ondersteuning.
Ach overclocken is nooit echt mijn ding geweest. Mijn temperaturen lagen volgens mij al tegen de 45 graden aan. Ik denk dat ik dan gewoon weer een MSI bord neem, aangezien mijn oude moederbord van hetzelfde merk was. Denk aan deze: MSI G31TM-P35

• jbkappirossi
er zijn al veel nieuwere chips p43 p45 g41 x48 en nog een hele boel maar dit moet je toch even in het BBG midrange topic vragen voor je mobo. ik ben meer van de highend. En door te overclocken kun je er zo nog 30% extra uit halen zonder dat de boel kapot gaat. [BBG] Budget- / Basissysteem juli 2010 Hier zet je even het budget neer en de rest van je systeem. Dan heb je denk ik zo antwoord, welk moederbord je in jou situatie het beste kunt nemen. Want je hebt nu een behoorlijke snelle Cpu die nog wel een paar jaartjes mee kan. Want je bottleneckt je videokaart nu ook behoorlijk. vandaar dat je je beter kunt laten adviseren .Zodat je misschien later nog een snellere kaart bij je cpu kan kopen. en of crossfire of sli als je dat wat lijkt. ;)

Die MSI G31TM-P35, kun je beter ook niet doen je hebt een q9450 man!!! .daar wil je wel dualchannel geheugen bij.

doe maar gewoon hier want ik zag net dat dat topic gesloten was; [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

[ Voor 54% gewijzigd door jbkappirossi op 08-07-2010 00:32 ]

Pagina: 1