Geheugen upgrade Acer Z83F

Pagina: 1
Acties:

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 13:15
Een kennis heeft een Asus Z83F en wil zijn geheugen uitbreiden zodat windows vista of 7, soepel kan draaien. Er zit standaard een windows vista licentie bij vandaar, echter heeft de laptop maar 1gb ram en hij vindt de laptop hierdoor te traag.

Nu het probleem ik kan maar 1 geheugen bankje vinden. Hierop staat 512mb. Ik denk dus dat er 2x512mb in zit maar ik kan de andere 512 mb niet vinden.

Aan de onderkant zitten 3 plastic klepjes die je los kunt schroeven en openmaken. Echter hieronder vindt ik maar 1 geheugen bankje ipv 2. En een harde schijf en nog wat andere dingen.

Kan het zo zijn dat er maar 1 geheugen slot op de laptop zit?

[ Voor 6% gewijzigd door dewil1990 op 07-07-2010 15:23 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meestal zit het andere SO-DIMMetje verborgen onder je toetsenbord...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dewil1990
En hoe kan ik daar bij komen? Volgens mij moet dan heel de onderkant los.

[ Voor 43% gewijzigd door dewil1990 op 07-07-2010 15:19 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
is het niet zo dat als je de enne So-DIMM eruit haalt dat dan de andere zichtbaar word? Dat is wel zo bij al mijn acer laptops.

• dewil1990
revertive schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:22:
is het niet zo dat als je de enne So-DIMM eruit haalt dat dan de andere zichtbaar word? Dat is wel zo bij al mijn acer laptops.
Nope dat is niet het geval, en het is een asus mijn excuus. Zal het even aanpassen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Het is idd een Asus A7 clone waarvan mij bijstaat dat het andere Dimmetje zoals al aangegeven onder het toetsenbord zit. Je hoeft dus enkel het toetsenbord er uit te wippen. Eerst moet je de schroeven voor het toetsenbord aan de onderkant loshalen. Vaak staat daar een K van Keyboard bij. Vervolgens moet jeboven de F-toetsen zoeken naar lipjes en deze met een platkop losmaken. Dan zou het toetsenbord moeten loskomen en kun je hem er rustig uit halen. Let op de flatcable aan de onderzijde.

• dewil1990
Er staat nergens een K bij schroefjes van het toetsenbord. Wel zie ik de lipjes zitten bij de F toetsen. Ik ben nu aan het proberen windows xp erop te zetten dit draait wel snel genoeg maar hier zijn geen drivers van standaard op de asus site. Chipset en videokaart werken, maar lan en wireless krijg ik niet aan de praat.

Kan ik er ergens achter komen wat voor netwerk kaarten (wirelesse & lan) er in de laptop zitten?

[ Voor 13% gewijzigd door dewil1990 op 07-07-2010 21:48 ]

• GENETX
whiplash1990 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:14:
Er staat nergens een K bij schroefjes van het toetsenbord. Wel zie ik de lipjes zitten bij de F toetsen. Ik ben nu aan het proberen windows xp erop te zetten dit draait wel snel genoeg maar hier zijn geen drivers van standaard op de asus site. Chipset en videokaart werken, maar lan en wireless krijg ik niet aan de praat.

Kan ik er ergens achter komen wat voor netwerk kaarten (wirelesse & lan) er in de laptop zitten?
Het kan ook zijn dat die schroefjes er niet zitten, maar bij mijn Asus A6 was dat wel het geval. Heb je uberhaupt geprobeerd om het toetsenbord er uit te wippen? Zoveel kwaad kan het niet om het te proberen... Er zal vast wel een guide staan op het web om een Z83 toetsenbord los te halen.

Binnen 1 minuut had ik via Google nu namelijk gewoon de assmbly guide voor jouw model...
http://www.rkcomputer.net...us/z83_assembly_guide.pdf
Geen schroeven aan de onderkant bij dit model blijkbaar. Maar het slot zit wel degelijk onder het toetsenbord.

• dewil1990
excuus voor het slechte zoekwerk, bedankt voor de hulp. Het is niet mijn eigen laptop dus ik durfde niet zomaar het toetsenbord los te halen.

Stel ik doe er 4gb ram is zou vista dan wel soepel draaien.
Verdere specificaties
Processor T2350 1.8ghz
GPU onboard 945GM
160gb 5400rpm hdd
en nu dus 1gb ram.

In vista is de performance echt bedroevend, opstarten etc duurt ontzettend lang. Zelfs office (2207) is traag. Hij gebruikt voornamelijk internet office word + excel om rekeningen te maken, en heel af en toe autocad voor simpele tekeningen.

• GENETX
Dat gaat zeker vlot werken. Ik had tot voor kort een T7100 (eveneens 1,8GHz, alleen meer chache en iets hogere FSB) met 4GB waar alles prima op draaide. Eigenlijk is 2GB (of in jou geval dan 2,5GB) waarschijnlijk al genoeg voor de taken die hij er mee wil uitvoeren. Ik merkte een tekort aan geheugen op het moment dat ik echt ging multitasken. Bij normaal gebruik was 2GB (wat er origineel in zat) al genoeg eigenlijk.

• dewil1990
Ik heb er nu xp opgezet daar is hij inprincipe ook tevreden mee. Lan werkt, videokaart chipset, wireless lan.

Alleen geluid krijg ik nog niet aan de praat, en webcam en cardreader niet deze laatste twee zijn wel niet zo een probleem, maar geluid is toch wel makkelijk. Ik kan alleen niet vinden wat voor geluidskaart erin zit. Drivers van vista die op site van asus staan werken niet. Weet iemand een simpele manier om hier achter te komen, voor zun wireless heb ik de laptop open moeten schroeven maar geluidskaart zie ik zo niet te zitten.

PC wizard oid eventjes proberen. Deze geeft aan Intel82801G ICH7 High Definition audio controller. Maar hier kan ik geen driver van vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door dewil1990 op 08-07-2010 20:56 ]

• GENETX
Probeer eens de Realtek HD Audio Codec driver
Pagina: 1