Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

laatst starte ik mijn laptop op en toen wou hij windows niet opstarten

er kwam een zwart scherm met deze woorden;

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden
\windows\system32\config\system

u kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de orginele cd-rom met instalatiebestanden kies r in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten

de orginele cd ben ik kwijt 8)7 en ik heb geen idee wat ik nu moet of kan doen
ik kom niet verder dan dit scherm is er iemand de me kan helpen

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Niet echt thuis in dit soort zaken maar misschien dat een system recovery je kan helpen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zou gewoon ergens weer een CD regelen, lijkt mij de weg van de minste weerstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jup maar wat moet ik met die cd doen op dat moment of hoe doe ik een system recovery[sorry maar ik heb er niet echt verstand van]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart

Daar staat wat je moet doen, dit werkt, echter heb ik al die keren dat ik het heb gebruikt daarna altijd problemen gekregen met gebruikersprofielen. Programma's die opeens hun installatie kwijt zijn, registries die niet meer kloppen, gebruikersprofielen die opeens kaal zijn, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik trek altijd de belangrijke data van de harde schijf af en ik installeer Windows gewoon opnieuw, dat gaat naar mijn mening een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:11
Knoppix/Ubuntu BootCD of random WinPE BootCD (o.a. Hiren & UBCD4Win) en de "system" file kopieëren uit je Windows\repair map naar Windows\System32\config map.

And Windows works once again in ieder geval bij een Vista laptop was dit de oplossing.
UTwizard schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:44:
Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart

Daar staat wat je moet doen, dit werkt, echter heb ik al die keren dat ik het heb gebruikt daarna altijd problemen gekregen met gebruikersprofielen. Programma's die opeens hun installatie kwijt zijn, registries die niet meer kloppen, gebruikersprofielen die opeens kaal zijn, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik trek altijd de belangrijke data van de harde schijf af en ik installeer Windows gewoon opnieuw, dat gaat naar mijn mening een stuk sneller.
Dit is eerder het geval bij het bestandje default, SAM, security, software of userdiff dan met system heb ik hier zoals aangegeven geen problemen op de laptop mee gehad.

Ik zou ook de harde schijf controleren met een waardig programma (bij voorkeur van de fabrikant van de HD) en het geheugen controleren (memtest) want normaal gesproken horen deze bestanden niet corrupt te raken.

[ Voor 72% gewijzigd door Starke op 07-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:40:
jup maar wat moet ik met die cd doen op dat moment of hoe doe ik een system recovery[sorry maar ik heb er niet echt verstand van]
Je geeft zelf letterlijk het antwoord:

"u kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de orginele cd-rom met instalatiebestanden kies r in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten"

Dus... cd er in, opnieuw opstarten, windows setup starten wizard doorlopen er op een gegeven ogenblik moet je dus op "R" klikken. Dan probeert windows te boel te repairen.
Het klinkt misschien lastig/vaag maar als je de cd er in propt wijst het zichzelf en is het niet lastig om te doen.

Je moet dan allleen wel de CD/DVD hebben. Die kan je vaak nabestellen bij de fabrikant van je laptop. Ga er er echter wel vanuit dat je daar een paar tientjes voor neer moet leggen.

Wat je ook kan proberen is de cd van iemand anders te lenen. In de kans bestaat dat je met andermans cd ook de repair kan uitvoeren. Hou voor de zekerheid wel rekening met de taal versie van de windows cd...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon, ISO downloaden van het betreffende OS (let op de goede versie en taal) en dan uitvoeren/verder gaan wat de PC zelf al aangeeft of wat hierboven aan opties wordt gegeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje hiermee zal het wel lukken

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFF>WOS
Pagina: 1