Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hallo,

Ik heb 8 maanden terug een computer bestelt. Een week of twee terug bleek dus de harde schijf defect te zijn. Ik heb inmiddels een nieuwe harde schijf weer. Maar als ik Windows 7 wil installeren, en hij op een gegeven moment opnieuw wilt opstarten. Dan valt hij weg, dan start ik hem in veilige modus op en dan moet ik hem herstarten om de installatie te voltooien. Als hij dus dan weer in normale modus opstart, valt hij dus weer weg :?

Weet misschien iemand van jullie waar dit probleem van komt? Zojuist is het toch gelukt om hem goed optestarten. Ik ga zo proberen Microsoft Office 2007 erop te krijgen, want dat lukte me niet met mijn oude kapotte HDD. Kijken of het wel lukt nu.. Want vind het irritant dat hij gewoon niet werkt zoals het moet werken. Volges het bedrijf was mijn oude HDD ook echt defect, nu heb ik een nieuwe. Dus alles zou dan toch gewoon zoals het hoort te moeten werken?

-Just.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
Ten eerste, kapotte HDD's horen niet in PMG maar in Opslagmedia & I/O Controllers.

Ten tweede, ik snap niet echt wat het probleem is. Eerst zeg je dat je HDD stuk is en dat je op de nieuwe HDD Windows 7 wil installeren. Dat lukt niet want tijdens het opnieuw opstarten valt hij weg. Vervolgens meld je dat het je wel gelukt is. Goed op naar het volgende, office 2007 installeren dat niet lukte op je oude HDD. En waarschijnlijk lukt dat nu wel op je nieuwe HDD. Dus je probleem was je oude hardeschijf.

Wat is nu het probleem dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Zandpad op 07-07-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dat ik mijn nieuwe HDD heb en Windows 7 niet vlot installeert;).. Dat zou toch wel moeten, ik moet toch niet 5x via veiligemodus opnieuw opstarten in de hoop dat hij het nu wel doet?

______________________________________________________________________________________

Office erop, computer start niet op. Systeemherstel zegt dat er een fout zit in een of andere patch?

[ Voor 34% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Computer uit gezet tijdens het updaten? Stroomuitval? Overclock stabiel?

Dat je HDD niet vlot installeert kan liggen aan je BIOS niet lekker is. Staat je schijf (aanname dat het SATA300 is) wel op ACHI ipv IDE?

Post eens de volledige specificaties van je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Tijdens het updaten sluit hij gewoon af, als ik dan probeer omte starten valt hij dus telkens weg. Waarom weet ik niet. Hoe kan ik in mijn bios zien of de instellingen goed staan? Nu zag ik bij herstel staan dat mijn volume op mijn harde schijf is beschadigd :s, dit ding is net nieuw..

____
Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3
Processor: Intel I5-750
Processorkoeler: Cooler Master Hyper TX 3
Videokaart: Ati Radeon Sapphire HD5850 Game Edition
Werkgeheugen: OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB (2x2048MB)
Cd-lezerding: Samsung SHS223B 22x S/Bulk zwart
Voeding: Zalman ZM600-HP
Harde Schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Case: Cooler Master 690 Zwart

[ Voor 70% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Als ik het zo lees is er eerder iets anders stuk (geheugen bijvoorbeeld) dan je HD.
Hoe heb je de conclusie van die kapotte HD getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Je BIOS is afhankelijk van je moederbord.
Daarom post eest eens je volledige specificaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
job schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:25:
Als ik het zo lees is er eerder iets anders stuk (geheugen bijvoorbeeld) dan je HD.
Hoe heb je de conclusie van die kapotte HD getrokken?
Opgestuurt naar Cool-prices (waarik hem gekocht had; en zelfs hun zeiden dat hij kapot was...)
Zandpad schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:25:
Je BIOS is afhankelijk van je moederbord.
Daarom post eest eens je volledige specificaties...
Had ze vorige post aangepast en ze staan daar op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:23:
Je geheugen staat niet op de QVL lijst van jou bordje. Probeer eens in de BIOS je geheugen goed te zetten: juiste timings en voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ahha, en hoe doe ik dat?

[ Voor 76% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:23:
Tijdens het updaten sluit hij gewoon af, als ik dan probeer omte starten valt hij dus telkens weg. Waarom weet ik niet. Hoe kan ik in mijn bios zien of de instellingen goed staan? Nu zag ik bij herstel staan dat mijn volume op mijn harde schijf is beschadigd :s, dit ding is net nieuw..

____
Dat is je probleem waarschijnlijk. Zie mijn topic: http://gathering.tweakers...ssages/1346252///gigabyte

Ofwel: pak even een andere voeding om te proberen. Zalman vond ik altijd goede voedingen maar na mijn incident koop ik nu Corsair.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dus mijn voeding 'voed' dus niet genoeg? Dat vind ik wel apart aangezien ik hier een paar maanden terug op tweakers had gevraagt of alles het gewoon goed zou doen met de specificaties doe ik toen liet zien. Toen zeiden ze dus dat het makkelijk zou moeten lukken met de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:37:
Opgestuurt naar Cool-prices (waarik hem gekocht had; en zelfs hun zeiden dat hij kapot was...)
Oke, leuk een aardig.. maar je hebt dus nogsteeds een probleem toch?
Lijkt me logisch dat er wat anders stuk is.

Zoals gezegd, kijk naar je geheugen (timings goedzetten, helpt dat niet doe een memtest).
Voeding testen is ook een leuke, moet je er alleen wel een kunnen testen.

Kan je dat allemaal niet, dan betaal je iemand om je systeem te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nou, ik snap de reden niet waarom het aan mijn voeding of werkgeheugen kan liggen. Ik heb dus namelijk gewoon hier alles op Tweakers na gevraagt of het goed zou werken. Volges de mensen die gereageert erop hadden zou alles het gewoon perfect doen. Toen even gaf windows aan dat ik een harde schijf fout had. Nu heb ik dus inmiddels een harde schijf en nu doet mijn pc het nog waziger...

Ik weet dus niet hoe ik mijn geheugen goed kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:51:
Dus mijn voeding 'voed' dus niet genoeg? Dat vind ik wel apart aangezien ik hier een paar maanden terug op tweakers had gevraagt of alles het gewoon goed zou doen met de specificaties doe ik toen liet zien. Toen zeiden ze dus dat het makkelijk zou moeten lukken met de voeding.
Kijkend naar het vermogen moet het idd gewoon lukken maar we kunnen natuurlijk niet van te voren zien of een specifieke combo (zeker een voeding 8)7 ) problemen op zou kunnen leveren. Inmiddels is mijn zalman 600W officieel overleden. Voeding starte spontaan niet meer op.

Gewoon even een andere merk/type voeding testen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:08

D4NG3R

kiwi

:)

*zucht* omdat het 99/100x goed gaat, kan het nog wel een keer fout gaan?

Dingen om te proberen:
- Probeer het met 1 geheugen reepje (Als de ene niet werkt, probeer je de andere totdat je uitsluitsel hebt)
- Andere voeding.

Voeding & geheugen is gewoon 9/10x de boosdoener van problemen op een PC.

Edit: Ik denk dat het gewoon aan je voeding ligt.. het heeft je 1e HDD gefrituurd, en geeft nu nog steeds problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2010 15:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Die heb ik dus niet en zover ik weet heeft mijn voeding het altijd gedaan met alles. Behalve bij Microsoft Office 2007, windows installatie en windows updates; Windows installatie lukt wel, maar het gaat niet vlot in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nottofret
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:54
Het klinkt alsof je de Windows installatie probeert te hervatten. Na een mislukte installatie probeert Windows standaard de installatie te hervatten vanaf een rottig 100mb partitietje dat hij bij de mislukte installatie heeft aangemaakt. Zeker weten dat er niet nog andere schijven aanhangen?
Als er naast de mislukte windows-installatie toch niks anders op de spinpoint staat, kun je volgens mij beter kiezen voor een volledig nieuwe installatie. Volgens mij wordt die keuze als geavanceerde optie aangeboden.
Blijft de vraag hoe het in eerste instantie is misgegaan bij de installatie op de nieuwe harde schijf. Die voeding is geen slecht merk. Misschien staat in de bios de controller van de schijf verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

"Zover ik weet" Eergister is bij mij een gloednieuwe voeding (2 dagen oud) eruit geknalt. Een Antec van 550w, een A+ merk. Zonder enige reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nou, de Windows installatie probeer ik inderdaad te hervatten omdat hij uit zichzelf opnieuw opstart. De enige schijf die ik erin heb zitten is die Samsung Spinpoint. Nou, ik weet niet of het mis is gegaan, maar er staat zelf ook boven bij de installatie bij dat de computer verschijnende keren opnieuw opstart. Als hij nadat hij de bestanden heeft uitgepakt opnieuw opstart gaat het dus mis. Maar waarom, dat is voor mij een vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik zie hier wel in de bios staan;

IDE channel 1 Master[TSSTcorp CDDVDW SH.......]
IDE channel 1 Slave [Samsung HD103SJ]

Hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Waarom niet?
De eerste is je dvd-speler, de tweede je samsung HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Weet ik veel. Maar waar hoe kan ik zien dat van mijn geheugen goed staat ofzoiets? Want ik zit dus nog steed smet het probleem dat Windows bepaalde updates niet goed installeerd en Microsoft Office 2007het niet doet.. :s :'(

____
Ik ga windows dus maar eens even herinstalleren, en kijken wat hij dan doet.

Verslag:
1. Ik stop de windows installatieschijf in mijn cd-rom speler.
2. Ik ga naar mijn bios toe en verzet het first boot device naar cd-disk toe.
3. Windows begin zichzelf te installeren.
4. Instellingen gekozen , op installeren gedrukt en nu start de setup zichzelf.
5. Instellingen gekozen qua partities. 1tje van 100mb (Dat doet Windows standaard en eentje van 931 gb).
6. Windows heeft zojuist de bestanden gekopieërt en begint zo aan het uitpakken.
*****Na het uitpakken start hij opnieuw op het het veilige modus denk ik want dat deed hij de vorige keer ook ****
7. Windows is ondertussen gestart met bestanden te uitpakken.
8.Windows installeert nu de updates en daarna springt windows over naar opnieuw opstarten om de installatie te voltooien
9.Er komt "Windows starten..." te staan, dan komen de 4 rode bolletjes die tot een vlaggetje vormen.
10. Dan komt er te staan "Registerinstellingen bijwerken" en dan valt mijn pc weg.
11. Nu start mijn computer weer opnieuw op. Ik moet veilige modus selecteren want als ik hem op normaal opstarten zet valt hij weer weg.
12. Veilige modus opgestart toen kwam er dit:"De installatie kan niet worden voltooid in Veilige modus. Start de computer opnieuw op als u met de installatie van Windows wilt doorgaan.
13. Computer opnieuw opstarten.
14. Computer valt weer weg tijdens het opstarten..
15. Het veilige modus => opnieuw opstarten proces herhaalt zich 3 keer.
*Naar mijn weten moet het toch vloeiend verlopen om van stap 15 naar stap 16 te gaan?*
16. Nu eindelijk uitgekomen bij Installatie voltooien.
17. Windows geinstalleerd.

[ Voor 141% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien iemand al eraan gedacht dat Coolprices die harddisk misschien niet vervangen heeft en er nog steeds een defecte harddisk in zit ? Of dat er wel een andere harddisk in gezet is maar ook weer een die teruggekomen was, en men een defecte harddisk door een defecte vervangen heeft.

Allereerst zou ik dus eens proberen of je niet van iemand even een harddisk mag lenen en dan eens proberen om Windows te installeren, en wanneer dat goed gaat dan weet je genoeg en is het een kwestie van weer een andere en dan goede harddisk erin.

De bios instellingen staan niet goed want je kan beter in plaats van IDE AHCI kiezen, ondanks dat dit naar mijn mening niet direct de oorzaak van je probleem zal zijn. Als je namelijk je harddisks op AHCI zet dan kan de pc extra controllerfuncties aanspreken en zullen ze ook sneller werken. Let wel erop dat nadat je hem omzet naar AHCI dat je Windows opnieuw moet installeren, en dan kan je ook meteen kijken of dat van invloed was.

Dan wat betreft voeding lijkt mij een sterk verhaal en zeker een voeding die je harddisk opblaast of frituurd zoals iemand hierboven schrijft heb ik nog nooit meegemaakt. Wanneer een voeding het niet meer trekt door een defect dan zal ie of ermee stoppen, of in elk geval nooit een overspanning gaan leveren en dan al zeker niet alleen maar op 1 specifieke lijn.

Geheugen, moederboard en cpu lijkt mij persoonlijk ook vrij sterk mits dat er niks aparts mee gebeurd is en je niet alles overgeclocked hebt of dat ie eens te warm gelopen is, en tja een harddisk is een mechanisch iets en kan gewoon sneller kapot gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 07-07-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:29:
Misschien iemand al eraan gedacht dat Coolprices die harddisk misschien niet vervangen heeft en er nog steeds een defecte harddisk in zit ? Of dat er wel een andere harddisk in gezet is maar ook weer een die teruggekomen was, en men een defecte harddisk door een defecte vervangen heeft.

Allereerst zou ik dus eens proberen of je niet van iemand even een harddisk mag lenen en dan eens proberen om Windows te installeren, en wanneer dat goed gaat dan weet je genoeg en is het een kwestie van weer een andere en dan goede harddisk erin.

De bios instellingen staan niet goed want je kan beter in plaats van IDE AHCI kiezen, ondanks dat dit naar mijn mening niet direct de oorzaak van je probleem zal zijn. Als je namelijk je harddisks op AHCI zet dan kan de pc extra controllerfuncties aanspreken en zullen ze ook sneller werken. Let wel erop dat nadat je hem omzet naar AHCI dat je Windows opnieuw moet installeren, en dan kan je ook meteen kijken of dat van invloed was.

Dan wat betreft voeding lijkt mij een sterk verhaal en zeker een voeding die je harddisk opblaast of frituurd zoals iemand hierboven schrijft heb ik nog nooit meegemaakt. Wanneer een voeding het niet meer trekt door een defect dan zal ie of ermee stoppen, of in elk geval nooit een overspanning gaan leveren en dan al zeker niet alleen maar op 1 specifieke lijn.

Geheugen, moederboard en cpu lijkt mij persoonlijk ook vrij sterk mits dat er niks aparts mee gebeurd is en je niet alles overgeclocked hebt of dat ie eens te warm gelopen is, en tja een harddisk is een mechanisch iets en kan gewoon sneller kapot gaan.
Ik ben windows even opnieuw installeren. Nou ik weet niet of ze een defecte harde schijf hebben gestuurd. Wat er wel was dat mijn vorige harde schijf die ik 'echt ' betaald had verpakt zat in een soort van plastic zakje. Degene die ik nu binnenkreeg zat gewoon in een afsluitbaar plastic bakje met een manual erbij en een paar schroefjes.

Ik zal het eens proberen om mijn windows naar die AHCI te zetten, maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Hier het verslag van de windows installatie... Het gaat eigenlijk meerendeel om stap 15 naar stap 16 toe.

Verslag:
1. Ik stop de windows installatieschijf in mijn cd-rom speler.
2. Ik ga naar mijn bios toe en verzet het first boot device naar cd-disk toe.
3. Windows begin zichzelf te installeren.
4. Instellingen gekozen , op installeren gedrukt en nu start de setup zichzelf.
5. Instellingen gekozen qua partities. 1tje van 100mb (Dat doet Windows standaard en eentje van 931 gb).
6. Windows heeft zojuist de bestanden gekopieërt en begint zo aan het uitpakken.
*****Na het uitpakken start hij opnieuw op het het veilige modus denk ik want dat deed hij de vorige keer ook ****
7. Windows is ondertussen gestart met bestanden te uitpakken.
8.Windows installeert nu de updates en daarna springt windows over naar opnieuw opstarten om de installatie te voltooien
9.Er komt "Windows starten..." te staan, dan komen de 4 rode bolletjes die tot een vlaggetje vormen.
10. Dan komt er te staan "Registerinstellingen bijwerken" en dan valt mijn pc weg.
11. Nu start mijn computer weer opnieuw op. Ik moet veilige modus selecteren want als ik hem op normaal opstarten zet valt hij weer weg.
12. Veilige modus opgestart toen kwam er dit:"De installatie kan niet worden voltooid in Veilige modus. Start de computer opnieuw op als u met de installatie van Windows wilt doorgaan.
13. Computer opnieuw opstarten.
14. Computer valt weer weg tijdens het opstarten..
15. Het veilige modus => opnieuw opstarten proces herhaalt zich 3 keer.
*Naar mijn weten moet het toch vloeiend verlopen om van stap 15 naar stap 16 te gaan?*
16. Nu eindelijk uitgekomen bij Installatie voltooien.
17. Windows geinstalleerd.
__________________________________________________________________________________________

Nu zegt mijn vader dat er misschien iets verkeerds staat in de bios, maar ik weet dus niet wat. Het enige wat ik heb veranderd is dat hij vanaf schijf moet opstarten zodat hij windows installeert. Kan het niet een een software fout van Windows 7 liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Dat is inderdaad niet de normale manier van installeren want na Registerinstellingen bijwerken moet ie normaal vanzelf door gaan en dan krijg je het scherm bureaublad instellen en zou ie normaal gesproken gewoon opgestart moeten zijn.

Sterk krijg ik toch het vermoeden dat die harddisk wat ze je gestuurd hebben ook iets mis mee is, en ik toch eens als ik jou was zou proberen met een andere harddisk. Daarmee kan je in elk geval alle andere mogelijkheden uitsluiten en daarna dan weer contact opnemen met Coolprices dat je een volledig nieuwe harddisk eist van hun.

Een harddisk kan op 2 manieren verpakt zitten trouwens en de ene keer in een antistatisch zakje en de andere keer in zo'n plastic bakje, dus dat zegt op zich niet zo heel veel waarbij wel die antistatische zakjes vaak dichtgesealed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:19:
Dat is inderdaad niet de normale manier van installeren want na Registerinstellingen bijwerken moet ie normaal vanzelf door gaan en dan krijg je het scherm bureaublad instellen en zou ie normaal gesproken gewoon opgestart moeten zijn.

Sterk krijg ik toch het vermoeden dat die harddisk wat ze je gestuurd hebben ook iets mis mee is, en ik toch eens als ik jou was zou proberen met een andere harddisk. Daarmee kan je in elk geval alle andere mogelijkheden uitsluiten en daarna dan weer contact opnemen met Coolprices dat je een volledig nieuwe harddisk eist van hun.

Een harddisk kan op 2 manieren verpakt zitten trouwens en de ene keer in een antistatisch zakje en de andere keer in zo'n plastic bakje, dus dat zegt op zich niet zo heel veel waarbij wel die antistatische zakjes vaak dichtgesealed zitten.
De eerste keer dat ik mijn harde schijf kreeg zat hij in een antistatische zakje wat dichtgesealed was. Nou ik zou het wel willen proberen met een andere harde schijf. Maar die heb ik niet. Ik heb wel een harde schijf van 5 jaar oud van 250 gig maar daar was voordat ik deze pc kocht al redelijk iets mis mee. Dus ik heb geen harde schijf tot mijn beschikking om te kijken of Windows 7 het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:17:
Ik zie hier wel in de bios staan;

IDE channel 1 Master[TSSTcorp CDDVDW SH.......]
IDE channel 1 Slave [Samsung HD103SJ]

Hoort dat zo?
De F3's zijn toch echt SATA schijven.. En deze doen niet aan master/slave configs.

was je oude HDD toevallig een HDD met zo'n flatribbon kabel? (Zon brede platte) Anders moet je de IDE modus even op S-ATA zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
D4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:52:
[...]

De F3's zijn toch echt SATA schijven.. En deze doen niet aan master/slave configs.

was je oude HDD toevallig een HDD met zo'n flatribbon kabel? (Zon brede platte) Anders moet je de IDE modus even op S-ATA zetten.
Nope, ik heb geen brede platte kabel, die kerel waarmee ik mijn computer heb geassembleerd zei dat ik die niet nodig zou hebben. Ik heb gewoon een SATA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ook als ik 34 updates installeer waar hij nu mee bezig is. Valt hij waarschijnlijk weg tijdens het opstarten.

Is het toevallig niet mogelijk dat het aan Windows 7 ligt? Verkeerde schijf, fout in de schijf bv?

___
Ja hoor, ik wist het wel bij die updates.. Valt gewoon uit :s

[ Voor 14% gewijzigd door JST94 op 07-07-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Het systeem kan mogelijk niet worden gestart vanwege een recente installatie of upgrade van een stuurprogramma.
___________________________________________________________________________________________
Dat komt er te staan als ik updates installeer ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat je kan proberen om te installeren tot je een ons weegt, maar zolang je hardware niet goed wil werken heeft dit geen zin.

Kortom testen, testen, testen.
Zet je bios naar de standaard instellingen en ga dan eens testen met memtest en een harde schijf test van de fabrikant van jouw harde schijf.

Ergens zullen fouten uit moeten komen, zolang je niet foutloos bent in de hardware testen heeft het absoluut geen zin om windows te installeren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
job schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:19:
Waarom niet?
De eerste is je dvd-speler, de tweede je samsung HD.
je hardeschijf moet first boot divice, je dvd speler de 2de.
plaats een schijfje in de dvd speler en start opnieuw op, druk f11 voor 'boot menu' om hem vanaf cd te laten booten zodat hij windows kan installeren. hier na zal hij bezig gaan, ik zou wel eerst oude installaties verwijderen.

het wil wel eens voorkomen dat als je de dvd speler als first boot divice hebt, dat windows de installatie niet wil voort zetten omdat hij dan weer van het schijfje wil booten terwijl hij veder moet met de installatie vanaf de harddisk.

dus ik zou zeggen probeer het zo opnieuw eerst.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Harm30 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:39:
[...]

je hardeschijf moet first boot divice, je dvd speler de 2de.
plaats een schijfje in de dvd speler en start opnieuw op, druk f11 voor 'boot menu' om hem vanaf cd te laten booten zodat hij windows kan installeren. hier na zal hij bezig gaan, ik zou wel eerst oude installaties verwijderen.

het wil wel eens voorkomen dat als je de dvd speler als first boot divice hebt, dat windows de installatie niet wil voort zetten omdat hij dan weer van het schijfje wil booten terwijl hij veder moet met de installatie vanaf de harddisk.

dus ik zou zeggen probeer het zo opnieuw eerst.
Daar zal het niet aan liggen aangezien als ik niet op een toets druk, dan start hij op vanaf harddisk. Dus als ik nerges op druk moet hij het doen, en dat bleek niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
tweakduke schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:36:
Ik denk dat je kan proberen om te installeren tot je een ons weegt, maar zolang je hardware niet goed wil werken heeft dit geen zin.

Kortom testen, testen, testen.
Zet je bios naar de standaard instellingen en ga dan eens testen met memtest en een harde schijf test van de fabrikant van jouw harde schijf.

Ergens zullen fouten uit moeten komen, zolang je niet foutloos bent in de hardware testen heeft het absoluut geen zin om windows te installeren.
Ik denk dat ik het er maar even bij laat en vrijdag ga testen. Aangezien ik dan een vrije dag heb. Ben het even totaal zat voor vandaag en al dat gekloot om mijn computer te krijgen. Was eerst tevreden over cool-prices. Maar dat word steeds minder. Als ik bij hun een complete computer bestel en er is meer dan de harde schijf defect. Geven hun mij nogal een negatieve indruk over hun bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Is het misschien geen idee om mijn PC naar Cool-Prices te brengen zodat hun hem kunnen testen? Alle producten die erin zitten zijn van hun, op mijn videokaart na. Maar dat is gewoon even eruit klikken. Maar het zal wss toch niet aan mijn videokaart liggen aangezien hij sinds dat ik mijn pc heb perfect heeft gewerkt?

Bij Cool-Prices hebben ze alle testprogrammatjes dus het is veel makkelijk voor hun om hem te testen.. Het zijn tevens hun producten die hun werk niet volledig uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Zandpad schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:41:
[...]

Je geheugen staat niet op de QVL lijst van jou bordje. Probeer eens in de BIOS je geheugen goed te zetten: juiste timings en voltage.
Heb je dit nu al uitgevoerd? Want op de standaard instellingen is OZC geheugen wel vaker instabiel. Dit geheugen heeft 1.7V nodig om op de opgegeven snelhden te werken, terwijl de standaard instelling voor DDR3 1.5V is. Feitelijk is dit geheugen niet eens echt geschikt voor je systeem, aangezien 1.65V meestal als veilige grens aangehouden wordt voor i5/i7 cpu's. Gberuik (voor meerdere uren) memtest86+ om te kijken of je geheugen idd geen fouten geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 08-07-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

JustMU schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:00:
Was eerst tevreden over cool-prices. Maar dat word steeds minder. Als ik bij hun een complete computer bestel en er is meer dan de harde schijf defect. Geven hun mij nogal een negatieve indruk over hun bedrijf..
Als je een geassembleerde PC bij hun hebt aangeschaft is het makkelijk, gewoon de hele handel terugsturen. Heb je ervoor gekozen om onderdelen te kopen en zelf de PC te assembleren, dan ben je dus, hoe zuur het ook moge klinken, ook zelf verantwoordelijk voor de geassembleerde PC.

Ik heb geen aandelen bij Cool-Prices, maar deze webshop is een degelijke zaak. Heb er vaak genoeg zelf iets besteld. Het afwentelen van jouw problemen op deze zaak vind ik erg goedkoop. Deze zaak zal, indien er componenten die defect zijn, nieuwe exemplaren leveren. Het is jouw zaak te ontdekken welke onderdelen dit zijn. Webshops zijn enkel doorgeefluiken, een defect product kan altijd worden 'doorgegeven', zij zullen dan ook niet moeilijk doen als een onderdeel defect blijkt (de goede shops dan). Hoe snel ze de producten dan vervangen geeft je pas een positieve of negatieve indruk van het bedrijf (service), niet wat zij doorleveren, zij kunnen moeilijk elk geleverde product eerst testen. Dat testen doen webshops indien je een geassembleerd systeem besteld.

Het verbaasd mij dat niemand je nog heeft verwezen naar de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter", want een opstartprobleem heb je zeker. Dit topic geeft een manier van testen weer waarbij je er achter kunt komen welk onderdeel de boosdoener is. Mogelijke verdachten in jouw systeem zijn het geheugen en de 'nieuwe' HD. Zo zijn er posts hierboven die aangeven of je al geprobeerd hebt memtest te draaien, of met 1 geheugen module, of dat je de memory settings in het BIOS al hebt veranderd, ik zie daar echter niets van terug in jouw reply's. Het niet aanwezig zijn van jouw geheugen modules in de QVL van je moederbord is meestal ook geen garantie dat het werkt. Heb je low voltage memory, er zijn meerdere versies van dat OCZ geheugen?

Heb je niet iemand in je omgeving met reserve onderdelen of een gelijkende setup waarmee je kunt gaan testen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Hmm ik kreeg zojuist tehoren van Cool-Prices dat mijn Intel i5 op 1.65V moet staan. Het kan zijn dus dat hij in mijn bios staat op 1.7V waardoor hij verkeerd werkt? Als ik echt merk dat mijn werkgeheugen niet goed is. Dan schaf ik nieuw werkgeheugen aan. Alleen vind het dan zonde als ik er later misschien achterkom dat dat niet hoefde.
0scar schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:27:
[...]

Als je een geassembleerde PC bij hun hebt aangeschaft is het makkelijk, gewoon de hele handel terugsturen. Heb je ervoor gekozen om onderdelen te kopen en zelf de PC te assembleren, dan ben je dus, hoe zuur het ook moge klinken, ook zelf verantwoordelijk voor de geassembleerde PC.

Ik heb geen aandelen bij Cool-Prices, maar deze webshop is een degelijke zaak. Heb er vaak genoeg zelf iets besteld. Het afwentelen van jouw problemen op deze zaak vind ik erg goedkoop. Deze zaak zal, indien er componenten die defect zijn, nieuwe exemplaren leveren. Het is jouw zaak te ontdekken welke onderdelen dit zijn. Webshops zijn enkel doorgeefluiken, een defect product kan altijd worden 'doorgegeven', zij zullen dan ook niet moeilijk doen als een onderdeel defect blijkt (de goede shops dan). Hoe snel ze de producten dan vervangen geeft je pas een positieve of negatieve indruk van het bedrijf (service), niet wat zij doorleveren, zij kunnen moeilijk elk geleverde product eerst testen. Dat testen doen webshops indien je een geassembleerd systeem besteld.

Het verbaasd mij dat niemand je nog heeft verwezen naar de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter", want een opstartprobleem heb je zeker. Dit topic geeft een manier van testen weer waarbij je er achter kunt komen welk onderdeel de boosdoener is. Mogelijke verdachten in jouw systeem zijn het geheugen en de 'nieuwe' HD. Zo zijn er posts hierboven die aangeven of je al geprobeerd hebt memtest te draaien, of met 1 geheugen module, of dat je de memory settings in het BIOS al hebt veranderd, ik zie daar echter niets van terug in jouw reply's. Het niet aanwezig zijn van jouw geheugen modules in de QVL van je moederbord is meestal ook geen garantie dat het werkt. Heb je low voltage memory, er zijn meerdere versies van dat OCZ geheugen?

Heb je niet iemand in je omgeving met reserve onderdelen of een gelijkende setup waarmee je kunt gaan testen.
Ik weet niet precies wat je bedoel met zelf geassembleerde pc. Ik heb hem niet volledig zelf in elkaar gezet. Maar een afgestudeerde ICT'er MBO Niveau 4 heeft hem in elkaar gezet. Hij heeft het rustig aan gedaan zodat hij geen fouten zou maken. Dus daarin ligt het niet.

Het kan wel 'mogelijk' liggen aan mijn reepjes. Dat de voltage ervan niet goed staat. Aangezien dit nu al 3 of 4 keer gezegt is? Alleen ik weet niet precies waar het te vinden is in de bios. Ik ben er nu even naar aan het zoeken.

Dit is mijn werkgeheugen:
OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB (2x2048MB)

Helaas valt dat werkgeheugen niet meer op de site van cool-prices te vinden. Maar wel op alternate.nl
Klik:)

Ik neem aan dat het dezelfde is.

[ Voor 29% gewijzigd door JST94 op 08-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dit is mijn werkgeheugen:
OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB (2x2048MB)

Helaas valt dat werkgeheugen niet meer op de site van cool-prices te vinden. Maar wel op alternate.nl
Klik:)

Ik neem aan dat het dezelfde is.
Zoals al werd gezegd zijn er meerdere types, oa de standaard en de 'low voltage' (waar je op de alternate site naar linkt). Kijk gewoon wat er op de modules staat en zoek het juiste type erbij op de OCZ site. Daar vind je vervolgens ook oa de juiste spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:32:
[...]
Zoals al werd gezegd zijn er meerdere types, oa de standaard en de 'low voltage' (waar je op de alternate site naar linkt). Kijk gewoon wat er op de modules staat en zoek het juiste type erbij op de OCZ site. Daar vind je vervolgens ook oa de juiste spanning.
Ahha oke. Hier in mijn bios staat bij Dram Voltage 1.500V maar op de site die jij zojuist hier hebt geplakt staat er 1.7V? Dus is dat misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
JustMU schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:35:
[...]

Ahha oke. Hier in mijn bios staat bij Dram Voltage 1.500V maar op de site die jij zojuist hier hebt geplakt staat er 1.7V? Dus is dat misschien verkeerd?
Dat ligt eraan op welke snelheid het geheugen nu draait. Heb je alles op auto staan dan zou het geheugen via de spd info op een lagere snelheid (bv 800MHz) maar wel stabiel op 1.5V moeten kunnen werken. Of de huidige instelling problemen veroorzaakt kun je uitvinden door het eerder genoemde memtest86+ een poosje te draaien en kijken of er fouten tevoorschijn komen. Ga je het geheugen in de bios handmatig instellen op z'n gerate snelheid (1333MHz) dan ga je dat zeker niet redden en zul je ook de bijbehorende werkspanning goed moeten zetten (1.7V indien het idd de niet-low voltage versie is). Neem wel de bijbehorende waarschuwing in acht dat deze flink hogere dan standaard geheugenspanning je cpu kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ben op het moment bezig met harde schijf test via Seatools paar testjes al gedaan nog geen fouten. Nu nog 2 lange test uitvoeren en dan kan ik zien of er iets mis is met harde schijf. Ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:05:
[...]
Dat ligt eraan op welke snelheid het geheugen nu draait. Heb je alles op auto staan dan zou het geheugen via de spd info op een lagere snelheid (bv 800MHz) maar wel stabiel op 1.5V moeten kunnen werken. Of de huidige instelling problemen veroorzaakt kun je uitvinden door het eerder genoemde memtest86+ een poosje te draaien en kijken of er fouten tevoorschijn komen. Ga je het geheugen in de bios handmatig instellen op z'n gerate snelheid (1333MHz) dan ga je dat zeker niet redden en zul je ook de bijbehorende werkspanning goed moeten zetten (1.7V indien het idd de niet-low voltage versie is). Neem wel de bijbehorende waarschuwing in acht dat deze flink hogere dan standaard geheugenspanning je cpu kan beschadigen.
Ik ga nog niks veranderen in mijn bios. Ik ga wel memtest proberen. Maar die moet ik toch eerst branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
JustMU schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Ik ga nog niks veranderen in mijn bios. Ik ga wel memtest proberen. Maar die moet ik toch eerst branden?
Jup, je kan een bootable floppy, cd of usb stick maken. Omdat ik 't zelf altijd jammer vind om voor een 1MB bestandje een hele cd te branden pak ik meestal deze, staat naast memtest86+ nog veel meer handige tooltjes op (bv ook seatools).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik heb nu memtest zonder dat ik iets hoef te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
JustMU schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:24:
Ik heb nu memtest zonder dat ik iets hoef te branden.
Je hebt een usb stick gemaakt, of gebruik je een andere memtest (zit onderling nogal verschil in)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zoiets dacht ik al. Een geheugentest vanuit Windows zelf draaien heeft niet zoveel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ohh, hoe krijg ik memtest dan op een usb? gewoon downloaden op deze laptop en dan op usb'tje zetten? Altijd makkelijk indien later nog nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Download de AutoInstaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ook heb ik zojuist een mailtj van cool-prices ontvangen. Dat het misschien slimmer is om heel mijn systeem naar hun toe te sturen met de software. Zodat hun in een keer alles kunnen oplossen.

Is dat niet aardig van hun? (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Is ook een optie, maar van het versturen van complete pc's via de post worden ze meestal ook niet beter, en je hebt kans dat je onderzoekskosten krijgt omdat er mogelijk geen defect is maar 't ligt aan een foute instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
JustMU schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:44:
Ook heb ik zojuist een mailtj van cool-prices ontvangen. Dat het misschien slimmer is om heel mijn systeem naar hun toe te sturen met de software. Zodat hun in een keer alles kunnen oplossen.

Is dat niet aardig van hun? (a)
Ik zou de pc gewoon even langsbrengen.
Hele goede service overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Nette service inderdaad maar als je de mogelijkheid hebt zou ik er ook voor kiezen om zelf ermee langs te gaan, en ook wanneer het kan dat je erbij kan blijven wanneer men het systeem gaat testen zodat je ook duidelijk kan zeggen en laten zien wat het probleem is.

Zoals ik het zie lijkt het mij sterk dat het een of andere foute instelling is omdat met de instellingen op IDE of AHCI in feite voor installatie van Win7 niet zoveel mag uitmaken. Daarbij heeft het systeem een tijd lang gewerkt zoals TS schreef en is alle ellende begonnen nadat de harddisk defect was, althans wat dan Coolprices geconstateerd had.

Mij verbaasd het niets wanneer toch blijkt dat de z.n. nieuwe harddisk ook defect is en men of per ongeluk een ook teruggekomen defecte harddisk weer in de roulatie gebrachten hebben, of pure pech dat het een slechte batch was.

Meerdere malen heb ik ook in topics gelezen dat men spreekt over een defecte voeding die teveel spanning zou kunnen gaan leveren, echter met de hedendaagse voedingen is dit naar mijn mening flauwekul omdat deze hier tegen beveiligd zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Roel1966 op 08-07-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:02:
Is ook een optie, maar van het versturen van complete pc's via de post worden ze meestal ook niet beter, en je hebt kans dat je onderzoekskosten krijgt omdat er mogelijk geen defect is maar 't ligt aan een foute instelling.
Ben wel bereid om die kosten te betalen. Zal aangezien rond de 30 a 40 euro zijn. Ben ik ook meteen van al het gekloot af om eerlijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Roel1966 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:14:
Nette service inderdaad maar als je de mogelijkheid hebt zou ik er ook voor kiezen om zelf ermee langs te gaan, en ook wanneer het kan dat je erbij kan blijven wanneer men het systeem gaat testen zodat je ook duidelijk kan zeggen en laten zien wat het probleem is.
Dat kan helaas niet :( Zou wel graag willen opzich. Kan ik ook ervan leren en indien nodig later zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:02:...... en je hebt kans dat je onderzoekskosten krijgt omdat er mogelijk geen defect is maar 't ligt aan een foute instelling.
Indien je de bios op default zet en een standaard installatie van Windows doet, dan zou het niet aan instellingen mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Rieverst schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:22:
[...]
Indien je de bios op default zet en een standaard installatie van Windows doet, dan zou het niet aan instellingen mogen liggen.
Ligt het dus waarschijnlijk niet aan de instellingen, aangezien ze zover ik weet gewoon op default stonden. Achja, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Rieverst schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:22:
[...]
In principe niet, maar toch ben ik benieuwd naar de uitkomst van een paar uurtjes memtest86+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:04:
[...]
In principe niet, maar toch ben ik benieuwd naar de uitkomst van een paar uurtjes memtest86+
Probeer memtest te starten, maar lukt niet. Ik heb hem geinstalleerd op mijn USB, ennu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ondersteund je moederbord opstarten via USB-stick?
Sommige moederborden kunnen niet opstarten via USB-stick. Dan kan je opzoeken via internet/google. Als je moederbord dat ondersteund, dan moet je op een of andere manier de USB-stick als 1st boot-device instellen.
Als je moederbord het niet ondersteund, moet je het proberen via een CD/DVD...
Maar of dat dan wel weer goed gaat, dat moet je maar zelf uitzoeken.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ow, dus ik moet hem opstarten via USB. ik dacht gewoon USB erin pluggen en erop klikken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Soms moet je in de bios eerst ook nog USB Legacy/Storage support (oid) inschakelen voordat je er vanaf kunt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nielson schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:44:
Soms moet je in de bios eerst ook nog USB Legacy/Storage support (oid) inschakelen voordat je er vanaf kunt booten.
Njah, ik ga maar niet teveel in mijn bios zitten voordat ik dalijk iets fout doe. PC gaat waarschijnlijk morgen richting Cool-Prices, ik weet iig al zeker dat mijn HDD niet kaput is. Dus ik 'denk' dat het aan mijn werkgeheugen ligt met de instellingen in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Laatst online: 14-09 15:02
JustMU schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:19:
[...]

Njah, ik ga maar niet teveel in mijn bios zitten voordat ik dalijk iets fout doe. PC gaat waarschijnlijk morgen richting Cool-Prices, ik weet iig al zeker dat mijn HDD niet kaput is. Dus ik 'denk' dat het aan mijn werkgeheugen ligt met de instellingen in de bios.
ik gok dat het aan je psu ligt.

geheugen zou toch altijd moeten werken met standaard bios instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Ik weet niet precies wat je bedoel met zelf geassembleerde pc. Ik heb hem niet volledig zelf in elkaar gezet. Maar een afgestudeerde ICT'er MBO Niveau 4 heeft hem in elkaar gezet. Hij heeft het rustig aan gedaan zodat hij geen fouten zou maken. Dus daarin ligt het niet.
Al had Sinterklaas hem voor je in elkaar gezet :), de shop heeft het niet voor je gedaan, dus gaat het om een zelf geassembleerde PC. Als Cool-Prices hem in elkaar had gezet voor je kon je hem zonder pardon terugsturen naar de winkel, zij moeten ervoor zorgen dat hij werkt. Daarom des te meer billijk van hen dat ze je willen helpen. Zie je wel dat het een degelijke shop is! Reken erop dat je wel onderzoekskosten zal moeten betalen; meestal een paar tientjes.

Laat ons nog wel even weten wat nu precies de oplossing is dan kunnen de oude tweakers (althans ondergetekende) er weer wat van leren :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dalyxia schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:33:
[...]

ik gok dat het aan je psu ligt.

geheugen zou toch altijd moeten werken met standaard bios instellingen
Zoals hier al gezegt is, licht het blijkbaar niet aan mijn PSU. Anders vind ik het wel apart dat hij het alleen bij bepaalde dingen niet doet. Maar de rest deed het immers gewoon wel ;-)
[b][message=34311893,noline]

Meerdere malen heb ik ook in topics gelezen dat men spreekt over een defecte voeding die teveel spanning zou kunnen gaan leveren, echter met de hedendaagse voedingen is dit naar mijn mening flauwekul omdat deze hier tegen beveiligd zijn.
Zojuist RMA bevestiging gekregen, meteen ff uitprinten. Daarna erges bubbeltjes papierhalen om mijn pc goed te bescherme. Daarna richting cool-prices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Pc zojuist verstuurt richting Cool-Prices. Ik ga natuurlijk navragen wat er precies aan de hand was ^^ ben ik we geinterreseert naar. Wat ik denk:

1. Verkeerde instelling in bios.
óf
2. Hardware fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik las net dat het bedrijf achter Cool-Prices failliet is. Aangezien mijn PC bij Cool-Prices staat ivm de reparatie, is het dus mogelijk dat ik mijn PC terugkrijg, of ben ik die dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 16-09 11:20
JustMU schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:21:
Ik las net dat het bedrijf achter Cool-Prices failliet is. Aangezien mijn PC bij Cool-Prices staat ivm de reparatie, is het dus mogelijk dat ik mijn PC terugkrijg, of ben ik die dan kwijt?
Jij weet het niet, maar je denk dat wij het wel weten?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Saeverix schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:36:
[...]

Jij weet het niet, maar je denk dat wij het wel weten?
Kan toch dat iemand het toevallig weet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik zou even het topic doorlezen dat over het faillissement van Cool-Prices gaat.
Daar staat ook het telefoonnummer van de curator in die je eventueel kunt bellen.

Faillissement Cool-Prices

[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 14-07-2010 17:41 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Was benieuwd wat je rechten zijn. Volgens de handleiding van Floppus: "Handleiding veilig online winkelen / tro..."
quote: Floppus
Vervelender kan het zijn als het artikel al afgegeven was bij de winkel, en deze dan failliet gaat. In dit geval is het zeer van belang dat een bewijs van aankoop en de correspondentie rond de inlevering van het artikel bij de curator terechtkomt. Artikelen die ingeleverd zijn voor garantie, zijn eerder al geleverd en voor de wet van eigenaar veranderd, en vallen daarmee NIET onder de faillissementsboedel.

Wel kan het gebeuren dat het artikel bij de leverancier is, en deze zich beroept op retentierecht - het achterhouden van het te repareren artikel tot uitstaande betalingen voldaan zijn. In dit geval heeft het betalen van die vordering voorrang op andere schuldeisers, zodat er een zeer goede kans is dat het artikel alsnog retour komt.
Dus zo snel mogelijk de curator bellen en mailen en al je bonnen en correspondentie kopiëren en afgeven!

Jammer van CP was altijd een goede zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
* U heeft een defect artikel opgestuurd/ingeleverd en deze is op dit moment ter reparatie in ons bezit, wat nu?

De curator zal zich beraden of de reparatie kan en zal worden verricht. U kunt zich schriftelijk melden bij de curator. In dit schrijven dient u de relevante gegevens omtrent de door u retour gezonden c.q. ter reparatie aangeboden goederen op te nemen.

Telefonisch aanmelden is niet mogelijk.

Adres curator:
Mr. W.L.H. Janssens
Postbus 92
5460 AB Veghel

compuzone@bierensgroup.com

Als kenmerk van de curator dient u in uw correspondentie het nummer 1005084 te gebruiken.
Vanmiddag na het sporten dus maar eens typen. Want zou wel graag mijn computer terugwillen. Het liefst ook helemaal werkend, anders zit ik nog met een probleem ;p

Vind het echt jammer dat het bedrijf achter Cool-Prices failliet is.

Als ik het begrijp is hun leverancier failliet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Belangrijkste is dat je je systeem weer terugkrijgt en of het nu wel of niet gerepareerd is is nu even van minder belang, want je kan namelijk daarna altijd terug grijpen naar de fabrieksgarantie. Enigste punt is dan wel dat je of zelf op onderzoek zal moeten uit gaan of dan iemand in de hand nemen die genoeg kennis heeft en dit voor je wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net ff alles door m.b.t je probleem maar het bereft een serial ata hd en aangezien je in de bios opgegeven hebt dat er geboot moet worden van cd/dvd krijg je dit probleem. Dus gewoon weer terug je bios in en first boot device je hardisk zetten en je probleem is opgelost. Tenminste als je je pc terugkrijgt!!! 8) Zelf heb ik ook wat besteld daar en moet ook wachten of ik nog wta van mijn geld terug ziet! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:14:
Las net ff alles door m.b.t je probleem maar het bereft een serial ata hd en aangezien je in de bios opgegeven hebt dat er geboot moet worden van cd/dvd krijg je dit probleem. Dus gewoon weer terug je bios in en first boot device je hardisk zetten en je probleem is opgelost. Tenminste als je je pc terugkrijgt!!! 8) Zelf heb ik ook wat besteld daar en moet ook wachten of ik nog wta van mijn geld terug ziet! :'(
Dat maakt niet uit want je krijgt daarna de melding dat je een willekeurige knop op je toetsenboard moet indrukken wanneer je van dvd wilt opstarten, en wanneer je dan geen knop indrukt dan gaat ie vanzelf naar je harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik kan op Donderdag 5 Augustus mijn computer ophalen. Ik keek net even op de OCZ Site van mijn werkgeheugen en op de Gigabyte site van mijn moederbord ik kwam het volgende tegen:

OCZ Site: 1.65 Volts
Gigabyte Site: 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory.

Kan het daar niet toevallig aan liggen? Dat mijn moederbord maar tot 1.5V geeft terwijl het 1.65V nodig heeft om goed te kunnen fuctioneren?

Sites:
OCZ
Gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JustMU schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:58:
Ik kan op Donderdag 5 Augustus mijn computer ophalen. Ik keek net even op de OCZ Site van mijn werkgeheugen en op de Gigabyte site van mijn moederbord ik kwam het volgende tegen:

OCZ Site: 1.65 Volts
Gigabyte Site: 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory.

Kan het daar niet toevallig aan liggen? Dat mijn moederbord maar tot 1.5V geeft terwijl het 1.65V nodig heeft om goed te kunnen fuctioneren?

Sites:
OCZ
Gigabyte
Normaal gesproken mag dat niets uitmaken omdat de geheugencontroller niet op het moederboard maar in de cpu zit, althans dan bij de Core series van Intel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roel1966 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:47:
[...]

Normaal gesproken mag dat niets uitmaken omdat de geheugencontroller niet op het moederboard maar in de cpu zit, althans dan bij de Core series van Intel dan.
Ook al zit de geheugencontroller in de cpu, het moederbord kan altijd niet compatible zijn met het geheugen dat je erin steekt.

Overigens hebben lang niet alle cpu's uit de Coreserie van Intel een geïntegreerde geheugencontroller, de Core en Core 2 hebben deze gewoon nog in de chipset zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik kan gelukkig mijn computer ophalen. Het is alleen niet zeker of hij er staat.*hoopt van wel*. Als hij er staat neem ik hem dus gewoon lekker mee naar huis, en dan ga ik via ander werkgeheugen ff uittesten of het daar aan ligt:) Als hij het dan wel gewoon doet, dan heb ik het probleem gevonden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:52:
[...]

Ook al zit de geheugencontroller in de cpu, het moederbord kan altijd niet compatible zijn met het geheugen dat je erin steekt.

Overigens hebben lang niet alle cpu's uit de Coreserie van Intel een geïntegreerde geheugencontroller, de Core en Core 2 hebben deze gewoon nog in de chipset zitten.
Oeps ik was vergeten erbij te schrijven bij de Core i3, i5 en i7 series waarbij de geheugencontroller in de cpu gebouwd zit. Dual cores en Quad cores met socket 775 hebben inderdaad geen onboard geheugencontroller maar in het geval van TS ( Core i5 750 ) zit de controller in de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Roel1966 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:57:
[...]

Oeps ik was vergeten erbij te schrijven bij de Core i3, i5 en i7 series waarbij de geheugencontroller in de cpu gebouwd zit. Dual cores en Quad cores met socket 775 hebben inderdaad geen onboard geheugencontroller maar in het geval van TS ( Core i5 750 ) zit de controller in de cpu.
Mijn processor heeft denk ik niks te maken met de problemen die ik heb met mijn computer? Aangezien ik een moederbord heb die geschikt is voor de i5/i7 processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JustMU schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:45:
[...]

Mijn processor heeft denk ik niks te maken met de problemen die ik heb met mijn computer? Aangezien ik een moederbord heb die geschikt is voor de i5/i7 processoren?
Dit was bedoeld voor je vraag of het aan het voltage van je geheugen kon liggen en jou moederboard maar tot 1,5 v geheugen zou ondersteunen.
Pagina: 1