Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:48
Hallo @ all,

Klein probleempje met m'n leverancier. Besteld heb ik bij hem van Kingston de kit KHX6400D2LLK2/2GN, en ik krijg geleverd dezelfde productcode maar dan zonder de N op het eind. Dat het een dramatisch groot verschil geeft, geen idee, maar het is zonder N geen SLi ready geheugen heb ik begrepen via diverse websites.

Nu geeft m'n leverancier aan via mail: Ik heb zojuist reactie gekregen van Kingston en het feit dat er in de artikel code wel een N staat en op de kit niet dat klopt. Het zou dus toch de juiste kit betreffen.

Ik vind het een heel raar verhaal als dat inderdaad zo is. Ik heb via support de vraag uit doen gaan naar Kingston of ze mij dit even willen bevestigen.

Mijn vraag is eigenlijk aan jullie (het is al wat ouder spul, ik weet het) is het de moeite waard om er toch nog verder op in te gaan, want ja, in mijn ogen krijg ik toch niet geleverd wat ik betaald heb... Maar misschien kunnen jullie mij bevestigen dat Kingston inderdaad een andere productcode op hun blisters plakt dan het geheugen wat er inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Ik vind het van kingston ook een raar verhaal. Het lijkt me raar dat ze 2 verschillende producten hebben, waarbij 1 op N eindigt, om dit dan niet op de verpakking te melden.

Ik denk dat de leverancier zich er makkelijk van af wil maken.

-edit-

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/359/kingston_label.jpg

Pics op het internet laten zien dat de volledige productcode er wel gewoon opstaat.

[ Voor 106% gewijzigd door Keiichi op 07-07-2010 13:34 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pres_lincoln schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:28:
maar het is zonder N geen SLi ready geheugen heb ik begrepen via diverse websites.
ter info, SLI ready is niets meer dan een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb zelf ook de Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN, maar volgens mij stond er toch echt een N op de blister.
Mocht je het willen kan ik wel een fototje maken van de verpakking.

Verder:
Kingston and NVIDIA engineered these specially designed HyperX modules to allow users to boost system performance by simply installing NVIDIA SLI Ready components. Without needing to tune the BIOS, users simply select their performance options during their system configuration to experience enhanced performance.

To learn more about NVIDIA SLI-certified components, visit slizone.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Sli ready, Crossfire ready, allemaal marketing bullcrap.
Lees hier:
http://hardware.gotfrag.com/portal/story/39229/?spage=4
en hier:
http://www.tech-forums.ne...does-sli-mean-ram-172935/
en google maar ens op: "sli ready memory", kom je allemaal van dit soort verhalen en reviews tegen

Het enige waar je echt op moet letten is of het op de QVL lijst van je moederbord fabrikant staat, om rare dingen te voorkomen, maar zelfs dat is soms niet eens nodig.

Het tweede waar je op moet letten is of het specifiek voor AMD moederborden is getest, dit wil namelijk nog wel eens rare fratsen geven op een Intelbord, andersom idem dito.

[ Voor 26% gewijzigd door DaLoona op 07-07-2010 13:59 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
DaLoona schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:55:
Sli ready, Crossfire ready, allemaal marketing bullcrap.
Alleen gaat het er hier niet over. TS bestelt product A en krijgt product B.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Klopt, maar wat ik wil aangeven is dat welke de TS ook heeft, er geen onderling verschil tussen zit, behalve wat marketing geneuzel.
Het is echter niet wat TS besteld heeft en als hij er dan ook meer voor heeft betaald, zou ik de juiste kit willen of geld terug voor wat er teveel is betaald tov van de andere kit.
Mocht er geen prijsverschil zijn, is er in mijn optiek niets verloren, alleen dat zgn SLi ready heb je er dan niet op staan.

[ Voor 12% gewijzigd door DaLoona op 07-07-2010 15:41 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Soms kan het verschil tussen wel en niet SLI ready geheugen zijn dat er op de niet SLI bv geen koelplaatjes zitten en op het SLI ready wel. Men gaat er dan vanuit dat iemand die SLI gaat gebruiken voor games waardoor je geheugen ook wat warmer kan lopen. Maar als het geheugen van TS ook gewoon koelplaatjes heeft maakt het verder inderdaad geen fluit uit zoals anderen ook al schrijven, en is het puur marketingbla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:43:
Soms kan het verschil tussen wel en niet SLI ready geheugen zijn dat er op de niet SLI bv geen koelplaatjes zitten en op het SLI ready wel. Men gaat er dan vanuit dat iemand die SLI gaat gebruiken voor games waardoor je geheugen ook wat warmer kan lopen. Maar als het geheugen van TS ook gewoon koelplaatjes heeft maakt het verder inderdaad geen fluit uit zoals anderen ook al schrijven, en is het puur marketingbla bla.
En zover ik weet zijn de koelplaatjes op geheugen ook marketing trucjes.

Dus als het geheugen wat je hebt ontvangen, dezelfde specs & prijs heeft als het geheugen wat je in eerste instantie had besteld, dan zou ik hier gewoon bij laten.

De vraag is alleen wel of je de volgende keer weer bij dezelfde winkel moet bestellen. Het antwoord van de verkoper komt bij mij namelijk wel over als een lul verhaal...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:54:
[...]
En zover ik weet zijn de koelplaatjes op geheugen ook marketing trucjes.
Die koelplaatjes hebben deels wel functie wanneer je bv gaat overclocken maar bij gewoon normaal gebruik is het eigenljk niet echt nodig. Wel dan mits je een goede airflow in je kast hebt want vergis je niet dat zo'n geheugen ook best warm kan worden bij intensieve geheugenvretende taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:48
Mensen allemaal hartelijke dank voor jullie input! Ik heb binnen 2 uur contact gehad met Kingston in de UK, daar kunnen fabrikanten nog eens wat van leren.

De medewerker aldaar zei dat het een zeldzame fout in het printen van het etiket op de blister kon zijn, maar na controle via systeminfo progjes komt er gewoon glashard uit dat het de 2G en dus niet de 2GN is.

Update:
Na ik mijn leverancier had geconfronteerd had met jullie bevindingen en het contact met de medewerker van Kingston komt ie opeens met dit verhaal:
Ik heb nogmaals contact gehad met Kingston en zij vertellen me nu hetzelfde verhaal als jou. Heb tevens ook mijn leverancier gebeld en zij gaan kijken voor de goede kit.Ik probeer z.s.m iets te laten weten.
Hoe kan je dit nog ooit goedmaken?! Ik denk nooit meer, wat jullie? Nogmaals dank aan een ieder!

[ Voor 44% gewijzigd door pres_lincoln op 09-07-2010 01:18 ]

Pagina: 1