Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een usb adapter. Mijn voorkeur ging eerst uit naar een pci kaart met een externe kabel maar kon er zo 123 niet echt een vinden dus ging ik even opzoek naar een usb adapter met kabel (wil perse een kabel eraan omdat waar de pc nu staat de ontvangst slecht is). Ik kwam terecht bij dit product: http://belkin.hardware.nl/F5D8055ED

nu vroeg ik me af, aangezien er nergens iets over staat, of dit makkelijk aansluit bij alle wireless routers. Heb een Sweex wireless 300N router staan die is ingesteld als Acces point. Is het dus een kwestie van plug 'n play (behalve waarschijnlijk wat drivers of software) of komt er veel meer bij kijken. Voordat ik er geld aan uitgegeven heb en het achteraf tevergeefs blijkt dacht ik maak even een topic aan. }:O
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Is gewoon inpluggen en wat drivers installeren.
Je kan ook gewoon een usb verlengkabel nemen, dan kan je elke USB adapter kiezen en plaatsen waar je wilt.

Ik had een keer gelezen dat PCI kaartjes een beter ontvangst hebben, maar weet niet of dat waar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 07-07-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je zoekt dus een wireless-netwerkkaart waarvan je de antenne ergens anders neer kunt zetten ;)

De USB-stick waar je naar linkt moet gewoon met iedere wireless access point of router werken ja, maar het bereik van USB-sticks is naar mijn mening vaak slecht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het moet voldoen aan de WiFi standaarden, dus ja, het hoort gewoon met elkaar te babbelen.
In uitzonderlijke gevallen gaat het niet goed, maar in de regel kan je tegenwoordig alle Wifi apparatuur met elkaar laten praten.

En trouwens, je bent niet op zoek naar een USB Adapter, maar naar een USB WiFi adapter of.
Groot verschil ;)

Oh, en waarom koop je niet gewoon een USB verlengkabel? Of heb je nu nog geen USB Wifi adapter?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
CodeCaster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:19:
Je zoekt dus een wireless-netwerkkaart waarvan je de antenne ergens anders neer kunt zetten ;)

De USB-stick waar je naar linkt moet gewoon met iedere wireless access point of router werken ja, maar het bereik van USB-sticks is naar mijn mening vaak slecht.
Ja ik ben eigenlijk ondertussen nog steeds aan het zoeken naar inderdaad wat je zegt een wireless-netwerkkaart waarvan je de antenne ergens anders neer kunt zetten maar de zoektocht verloop niet geweldig. Maar het is me in ieder geval duidelijk dat de usb dus zo zou moeten werken. Ik las ook dat er vaker problemen mee zijn dus ik zoek nog even verder naar een netwerkkaart wat ik bedoel. Als iemand er toevalig ergens een weet op internet ... :)

overigens, bestaat er niet heeeeeeel toevallig zoiets als een utp kabel waar aan één kant een connector zit en aan de andere kant een antenne :P ?
McKaamos schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:22:
En trouwens, je bent niet op zoek naar een USB Adapter, maar naar een USB WiFi adapter of.
Groot verschil ;)

Oh, en waarom koop je niet gewoon een USB verlengkabel? Of heb je nu nog geen USB Wifi adapter?
Nee ik heb nog geen usb wifi adapter vandaar ook de link die ik postte maar zoals ik in dit bericht ook al zei lijkt mij een netwerkkaart met externe kabel beter eigenlijk aangezien ik veel reacties lees die zeggen dat netwerkkaarten beter werken dan usb adapter maar die kan ik nog niet vinden wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ik moet toegeven ik heb slecht gezocht maar ben er in ieder geval wel wijzer van geworden.
Ik ga voor deze: pricewatch: Sitecom WL-187 Wireless network PCI Card + Antenna Extender :)

Bedankt voor de reacties, dit topic kan op slot als er verder geen op- of aanmerkingen zijn denk ik.

_/-\o_
Pagina: 1