Opel Astra 2004 valt stil tijdens rijden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 22:41
Ik heb een Opel Astra uit 2004 (benzine 1.6), vandaag viel hij tijdens het rijden stil. De motor sloeg niet af maar kapte er gewoon mee terwijl ik 50 reed.

Hij heeft dat nu in het afgelopen jaar 3 keer gedaan, maar die keren deed ik het af als "verkeerd optrekken" oid, toch twijfelde ik omdat ik niets verkeerd deed. Nu deed ie het dus heel duidelijk tijdens het rijden.

Ik heb de Opel Dealer gebeld (valt natuurlijk net buiten de garantie 1 jaar en 2 maanden!) en hij kon mij niet vertellen wat het zou zijn, waarschijnlijk konden ze toch niets vinden bij het uitlezen dus ik moest maar gewoon verder rijden. Ze deden het af als iets wat niet meer zal voorkomen.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Niet toevallig in een bocht gebeurt? Heb eerder in een vectra gereden die dat probleem had. Voornamelijk gebeurde het als ik een scherpe afrit bij een snelweg had bijvoorbeeld. Nooit gevonden wat het nu was. Uiteindelijk is hij afgedankt door het bedrijf waar hij van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04
Heb je misschien iets meer informatie? Sputterde hij eerst wat tegen of was het ineens niets meer? Startte hij wel weer gewoon? Motorstoring lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Sputterde niet tegen, geen motorstoring lampje en start gewoon weer soepeltjes op.
Het lijkt wel of de motor even geen brandstof kreeg.

Het gebeurde idd in een bocht nou ja, ik reed van een rotonde af.

[ Voor 20% gewijzigd door Cobb op 07-07-2010 12:01 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Tank niet bijna leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:19

StarWing

Huh ?!?

1.6 Ecotec ? EGR klep kan een mogelijkheid zijn. Heb ik ook gehad in m'n '97 1.6
En ik vermoed dat die in jouw wagen ook zitten.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dan een storingslampje gezien heb. Naderhand wel, maar dit ging wel weg.

Let wel. Na een aantal keren de contactschakelaar aan/uit zetten worden de evt foutmeldingen uit de computer gewist. Als de wagen afslaat, gewoon zsm naar een dealer rijden die de boordcomputer kan uitlezen.
Als het de EGR klep is, zou dit wel in de computer moeten te vinden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door StarWing op 07-07-2010 13:24 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hmm ik weet niet zeker of het een ecotec is, zal straks eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Wat starwing beschrijft is dezelfde motor die er bij mij in lag en ik had zo te horen het zelfde probleem. Is gelukkig niet heel vaak voorgekomen, maar toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
StarWing schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:23:
1.6 Ecotec ? EGR klep kan een mogelijkheid zijn. Heb ik ook gehad in m'n '97 1.6
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dan een storingslampje gezien heb. Naderhand wel, maar dit ging wel weg.

Let wel. Na een aantal keren de contactschakelaar aan/uit zetten worden de evt foutmeldingen uit de computer gewist. Als de wagen afslaat, gewoon zsm naar een dealer rijden die de boordcomputer kan uitlezen.
Klopt, dit heb ik ook gehad met een vorige Calibra '97 V6 Ecotec. Dat was snel genoeg gevonden door het even te laten uitlezen door de garage.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37

CeesKees

I rest my Kees

Klinkt als thermostaat stuk. (of stuk aan het gaan)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Same here in mijn vorige 2006 Astra CDTI... Meerdere malen hebben ze de auto op de brug gezet met/vanwege EGR-gedoe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
StarWing schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:23:

Een 97'er Astra 1.6 heeft ofwel een X16SZ, X16SZR (beiden 8v, verschil in vermogen) of een X16XEL (16v)

Een Astra uit 2004, dat kan zowel een Astra G als een Astra H zijn, heeft een Z16SE (8v), Z16XE of een Z16XEP (beiden 16v, verschil in vermogen)

Motoren zijn dus wel verschillend, maar hebben wel een EGR klep. Dit kan dus inderdaad de oorzaak zijn. Symptonen bij de EGR zijn echter wel vaak anders, dan heb je meer last van inhouden, zoeken naar stationair toerental en dat soort dingen. Zomaar opeens stilvallen terwijl hij voor de rest prima rijdt doet me niet aan een EGR klep denken.

Is moeilijk te beoordelen zo, kan van alles zijn. Zo heb ik hier nog een rot stuurapparaat liggen, daar rijdt hij prima op, maar opeens valt de motor ook uit, je krijgt hem dan ook niet meer gestart tot je opeens geluk hebt. Dan doet hij het weer voor een week of iets dergelijks.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het je stuurapparaat is, maar ik wil aangeven dat het van alles kan zijn.
MAX3400 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:12:
Same here in mijn vorige 2006 Astra CDTI... Meerdere malen hebben ze de auto op de brug gezet met/vanwege EGR-gedoe.
Uiteindelijk ook opgelost? Want klinkt me meer als een probleem met je brandstofrail? Dat komt wel meer voor bij CDTI's geloof ik. Overigens ook bij andere merken en typen common rail diesel motoren hoor.
CeesKees schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:11:
Klinkt als thermostaat stuk. (of stuk aan het gaan)
Dat moet je toch iets verder verklaren... Ik zie het verband tussen een watercircuit met en zonder radiateur niet ten opzichte van een uitvallende motor. Of hij moet heet lopen, maar dan krijg je wel meer problemen...

Overigens zelf zondag maar de klep uit mijn thermostaat gesloopt, was voor de tweede keer kapot gegaan het afgelopen half jaar en de thermostaat zit achter de distributieriem. Dan maar geen thermostaat meer.

[ Voor 23% gewijzigd door GH45T op 07-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uiteindelijk ook opgelost? Want klinkt me meer als een probleem met je brandstofrail? Dat komt wel meer voor bij CDTI's geloof ik. Overigens ook bij andere merken en typen common rail diesel motoren hoor.
Ja, na de derde keer is het opgelost. Geen idee meer wat ze hebben gedaan (lease-bak 8 maanden geleden ingeleverd) maar in mijn geval waren de symptomen voornamelijk erg onrustig stationair gedrag (niet in versnelling, willekeurig 600 tot 1200rpm) en zwaar vervelend filerijden (1e versnelling, 5 tot 10km/h) waarbij de auto constant liep te bokken, zeg maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
MAX3400 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:33:
[...]

Ja, na de derde keer is het opgelost. Geen idee meer wat ze hebben gedaan (lease-bak 8 maanden geleden ingeleverd) maar in mijn geval waren de symptomen voornamelijk erg onrustig stationair gedrag (niet in versnelling, willekeurig 600 tot 1200rpm) en zwaar vervelend filerijden (1e versnelling, 5 tot 10km/h) waarbij de auto constant liep te bokken, zeg maar.
Maar dat is iets heel anders dan tijdens het normaal rijden plots geheel stilvallen ;)

Dat bokken en onrustig stationair is inderdaad vaak EGR of krukas sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Yup het is een Ecotec.

Ik vind hem bij het wegrijden af en toe wel wat horten en stoten, als je dan even naar zijn twee of drie gaat dan is het weg. Hij rijdt niet altijd lekker weg laten we maar zeggen, maar nooit wat achter gezocht. Ik heb het bij de laatste beurt aangegeven en toen hebben ze er een flesje Forte ingegooid. Dat leek wel iets te werken, zou ook de nieuwe olie kunnen zijn geweest.

Onze airco werkt ook voor geen meter, ondanks dat ie is bijgevuld. Maar daar kwam ik pas een week gelden achter omdat we niet zo vaak de auto pakken.

Dat wordt een dure grap zo vlak na de garantie...

Wel levensgevaarlijk, hij zal maar afslaan op de snelweg met 120.

[ Voor 41% gewijzigd door Cobb op 07-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Cobb schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:38:
offtopic:
Waarom zou dit levensgevaarlijk zijn?

Het lijkt mij in iedergeval iets met de benzinetoevoer te maken te hebben..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Olie wel op peil? Bij de Vectra B van mijn ouders destijds sloeg dat ding ook wel eens midden op de snelweg uit, na olie bijvullen was je er dan weer even van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Ik heb onlangs met een oude astra mee gemaakt dat de tank ontluchting niet meer werkte, maar dan stottert ie nog wel een beetje na.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
met warm krijgen sommige auto's wel eens op een vage manier een luchtbel in de benzine slang. Waren de vorige 2 keer ook met warm weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Yup het is een Ecotec.

Ik vind hem bij het wegrijden af en toe wel wat horten en stoten, als je dan even naar zijn twee of drie gaat dan is het weg. Hij rijdt niet altijd lekker weg laten we maar zeggen, maar nooit wat achter gezocht. Ik heb het bij de laatste beurt aangegeven en toen hebben ze er een flesje Forte ingegooid. Dat leek wel iets te werken, zou ook de nieuwe olie kunnen zijn geweest.

Onze airco werkt ook voor geen meter, ondanks dat ie is bijgevuld. Maar daar kwam ik pas een week gelden achter omdat we niet zo vaak de auto pakken.

Dat wordt een dure grap zo vlak na de garantie...

@Airco
Ik durf er bijna om te wedden dat je condensor lek is (de radiateur van de airco). Die gingen bij de Astra G's massaal kapot toen ik bij Hella werkte (2005 en 2006), zo erg dat er rond deze periode toen in Nederland (of zelfs Europa) amper nog nieuwe te krijgen waren.

Wat het uitvallen betreft, in een bocht zonder waarschuwing uitvallen heeft of met de brandstof te maken of met iets elektrisch (los contact ergens). In ieder geval is een zijwaardse kracht de oorzaak. Maar ik zou het zo niet weten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel nee, ik gooi de auto van mij bij 120km/h zonder enig probleem in de achteruit :)
Automaat enzo :+
Blueone schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:15:
met warm krijgen sommige auto's wel eens op een vage manier een luchtbel in de benzine slang. Waren de vorige 2 keer ook met warm weer?
Hangt af of de drukregelaar in de tank zit of na de brandstofrail. In het laatste geval hoor je nooit problemen te hebben daar er altijd gespoeld wordt. In het eerste geval kan je luchtbellen hebben maar dat is enkel bij het starten.

[ Voor 65% gewijzigd door Chevy454 op 08-07-2010 00:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn astra uit '95 had een ook eens zoiets. Bleek een verstopt koolstoffilter te zijn. Voor ze daar achter waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Grrr, nou ja het kan van alles zijn. Dit weekend knal ik nog even naar Brussel, hoop dat het niet weer gebeurd.
Het is overigens ook al eens gebeurt met koud weer. Volgend week maar langs een garage.

[ Voor 9% gewijzigd door Cobb op 08-07-2010 11:39 ]

Pagina: 1