[Ziggo] Lag in omgeving Noord Holland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:27
Beste Tweakers,

Al zo'n 6 weken heb ik regelmatig last van Lag tijdens het online gamen. Het vind vooral 's avonds en in het weekend plaats. De download en upload snelheid blijven wel redelijk in de buurt van de norm, maar de ping is drama.

Ik heb al 3x een monteur over de vloer gehad en ziggo erkent nu zelf ook dat het een capaciteit probleem is. Echter zijn ze nog aan het onderzoeken en ze verwachten het probleem pas te verhelpen in de herfst/eind dit jaar.

Ik vroeg mij af of hier nog mensen zijn die er ook last van hebben en of dit zomaar kan. Ik snap dat het tijd kost om het probleem te verhelpen, maar dit soort problemen ontstaan niet zomaar en om het pas in 3/4 maanden te gaan oplossen vind ik ook drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272565

Zelfde probleem hier.. Kop van Noord-Holland (1777).
Als ik een speedtest doe (speedtest.ziggo.nl), klopt alles;
Down 49mb/s, up 4.89mb/s, ping 8ms.

En het vervelende is, dat zo'n 'laggspike' een minuut of wat aanhoud :(

Valt me wel op dat de meeste problemen plaatsvinden in Noord-Holland.
Slechte zaak !

edit:
Ik weet zeker dat het niet aan de servers van het spel ligt. Heb er bij
meerdere spellen last van;
- World of Warcraft
- EVE Online
- Xbox Live
- Steam games

Ik tijdens zo'n 'laggspike' ook veel timeouts als ik aan het browsen ben. (vooral bij youtube)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 272565 op 07-07-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57
En je weet zeker dat het niet aan het spel of de servers ligt? Je ping naar een website als tweakers of nu.nl is wel gewoon laag (onder de 20ms dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Ligt inderdaad niet aan de gameservers, ik ping via pingtest.net en via pingplotter. Ook ping ik via command prompt. Tijdens de metingen van ziggo erkennen ze zelf ook dat de ping erg hoog ligt. De monteur en de helpdesk hebben al toegegeven dat het een capaciteitsprobleem is, het ligt dus echt aan ziggo.

Phreak, idd die speedtest van ziggo speelt altijd mooi weer.

Jep je af en toe van die timeouts, het is gewoon drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:25
zelf merk ik ook lag in steamgames, counterstrike maar dit pas de laatste weken.
Zuid Holland, Lisse (oud casema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

Hier ook last van lagg

omg zuid west NL 2592
Soms ping tot 140 en na een paar minutren terug naar 10/20
beetje raar allemaal. via speedtest.net ping van 10 ms en dan weer van 50 ms.
het fluctureerd de laatste 5tal weken erg vaak.
snacht en overdag als iedereen werkt nergens last van, maar zodra de avond aanbreekt is het soms niet te doen.

Ook hier last van timeouts bij youtube + me router die van streek raakt door het modem wat weer resulteerd in een reset van de router.
Misschien komt het wel door de snelheids verhogingen van de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Edd

Hier nog iemand die zich meld met lag in gaming. Omgeving 023.
Van de week was het zelfs zo erg dat ik niet meer kon internetten door packet loss.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Ik ervaar het 6 weken, is bij jullie de laatste paar weken, een week of 2? De eerste paar weken kon ik het ook niet thuisbrengen, maar nu na al die metingen e.d weet ik het zeker :)

Snelheidsverhogingen zijn pas sinds 1 juli, ik had daarvoor er ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

BlackHawkDesign schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:34:
Snelheidsverhogingen zijn pas sinds 1 juli, ik had daarvoor er ook al last van.
Volgens mij staat dit ook los van de snelheidsverhoging, aangezien deze niet is doorgevoerd in NH. Blijkbaar vanwege de capaciteitsproblemen. Ik heb zelf wel het idee dat dit probleem zich voordoet na werkzaamheden die 3 weken geleden plaats hebben gevonden.

@o0oPhreako0o (hieronder)
Heerhugowaard was al langere tijd over op 120Mbps, vanwege concurrentie met glasvezel volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 07-07-2010 12:12 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272565

Ik heb er sinds 2-3weken last van... Andere mensen
uit mijn omgeving hebben er ook last van. Dus het probleem zit 'm niet in mijn setup.

UBEE Modem, Linksys WRT610n, Cat6 bekabeling

@Edd
Er zijn een paar plaatsen in NH waar al wel een snelheidsverhoging is
doorgevoerd. Bijvoorbeeld; Heerhugowaard :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 272565 op 07-07-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Als je gegevens wil verzamelen: draai een paar weken http://oss.oetiker.ch/smokeping/ en geef zoiets door aan Ziggo/post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik heb een paar maanden geleden ook veel lagg en een trage upload gekregen. Veel problemen met online xbox gaming.

Melding gemaakt op het ziggo forum (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php). Daarna geholpen door een medewerker van Ziggo en o.a. een nieuwe splitter opgestuurd gekregen. Alles weer goed aangesloten en het lijkt nu weer stabiel. Geen idee of het door de splitter komt of dat er een tijdelijk storing/capaciteitsprobleem was.

Misschien een idee voor jullie om daar ook een melding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35
Ik woon in NH en heb de laatste paar weken wel last gehad van storingen. Hele internet en tv/telefoon vloog er een uur af ofzo.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
@bassio, daar ben ik ook al een tijdje actief en daar kwam ik er ook achter dat er meer mensen zijn met die problemen. Hier is alles al vervangen, modem, wandcontactdoos e.d.

Het topic : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
Het lijkt er dus op dat iedereen een beetje hetzelfde probleem heeft, lag met een lage upload speed. Het is dus iets structureels in het netwerk, en niet iets wat binnen het huis van de gebruikers leeft.

@rutgerlak, heb je zo'n soort tool ook in een windows variant? Of moet die code nog gecompiled worden. Wil dat ook wel eens over een langere termijn testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb hier de laatste tijd ook wel vaak last van, de laatste dagen weer minder. Maar niet zo lang geleden kon ik nauwelijks online gamen. Ik had extreem hoge ping tijden. Onder de 200 ms was zeldzaam. Vlieg er af en toe nog steeds uit, vooral in Garry's Mod. Had daarnaast ook instabiele pingtijden. Bij de eerste server refresh nog iets van 50 ms, maar na elke refresh steeds meer en meer. En als ik dan zo'n 50 ms-server joinde, inderdaad, de pingtijden schieten plotseling omhoog.
De support vertelde me om wat in mijn LAN-kaart van mijn pc in te stellen. Het leek te helpen, maar ik heb het sterke vermoeden dat het maar toeval is.
Woon trouwens inderdaad in Limmen (zie link van BlackHawkDesign).

[ Voor 19% gewijzigd door Amanoo op 07-07-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Ik heb Smokeping geinstalleerd op mijn server in Amsterdam. Als je je ip+woonplaats DM't, kan je misschien samen met andere ziggo gebruikers kijken naar de grafieken. Ik zet hier morgen wel even linkje neer waar je het kan bekijken. Let wel op dat je ICMP toestaat in je router van af 85.92.139.227!

Je kan ook Smokeping zelf draaien: http://dev.pulsed.net/wp/?p=3 , maar heb je wel wat kennis voor nodig en moet je je pc aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 09:43
Anoniem: 272565 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:46:
Zelfde probleem hier.. Kop van Noord-Holland (1777).
hier: 1788 dus ook wel degelijk kop van noord holland.

het klinkt misschien wat lullig, maar ik heb echt nergens last van...ook nog niet gehad moet ik zeggen.
ik heb mijn abbonement nu 6 maanden dus heb ook relatief nieuwe wandcontactdozen en het nieuwe type modem die ook met de snelheidverhoging mee kan gaan.

ik heb soms wel wat last gehad met spikes maar dat was echt maar heeel soms...misschien nog maar 2x gebeurt.

en ja ik game online iedere dag met verschillende games en servers.
Over het algemeen is zelfs in nfnc2 mijn ping beter dan gemiddeld in de server...rond de70, terwijl dat meestal toch altijd boven de 100 was.

Ik zeg niet om op te scheppen oid, dit probleem is voor mij nieuw...zal straks mijn ping nog eens ingame meten.
gelukkig dus nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Sinds 2 dagen heb ik ook problemen met Ziggo in Maastricht; zowel online gamen als gewoon surfen is een drama geworden. Ping loopt de pan uit en het laden van een youtube filmpje duurt gewoonweg 10 minuten.

Als ze dit niet snel oplossen zal dit ze een deel van hun klanten gaan kosten, want ik ga geen 6 maanden wachten op een oplossing zoals gesuggereerd word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14
Hier in Breda krijg ik steevast 27 ms. Wat is een "normale" waarde om fatsoenlijk online te kunnen gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
27ms is normaal en daar kun je goed mee gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 07:25

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Een stabiele ping die dus niet fluctueert; de spikes zorgen voor vreselijke warps in je games, of dat je gewoon niet normaal meer kan schieten... (bij FPS) dan lijkt het net of je iemand killt en dan ben je ineens zelf de sjaak, alsof je met rubber kogels schiet en niets kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 22:13
hier (2716) ook lag prob's .... smorgens redelijk normaal 8/13 ping.
later op de dag verhoogt hij tussen de 15 en 80 !!.
de pieken duren gemiddeld 10 tot 20 sec met tussen pauzes van een minuut of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35863

Hmm, het zal wel de goden verzoeken zijn... maar ik heb totaal geen last van hoge ping tijden.. het hoogste wat ik meet is 15ms (pingtest.net), en die draai ik regelmatig.
Ook in de online games die ik speel, waaronder die van steam ondervind ik totaal geen lag.

Ik zit in het oud casema gebied (Heemskerk) en ben per 1 juli overgezet naar 80/10, zonder enig probleem. Hebben jullie wel ping tests binnen jullie eigen netwerk gedaan? Misschien is de boosdoener wel je modem, en die kan je alleen maar testen als je de ziggo(tv)-kabel uit het modem haalt.

Ziggo zou ik natuurlijk nooit uitsluiten als oorzaak, maar je zult hier maar weinig posts aantreffen van mensen die geen last hebben van lag... ik kwam deze post alleen maar tegen omdat ik er (na het lezen van het artikel op nu.nl) naar gezocht heb.

Veel succes met het zoeken naar de oorzaak, en ik hoop voor jullie allemaal dat dit snel opgelost zal zijn.. ik weet hoe vervelend lag is bij het online-gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35

Eagle Creek

Breathing security

BlackHawkDesign schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:42:
Beste Tweakers,

Al zo'n 6 weken heb ik regelmatig last van Lag tijdens het online gamen. Het vind vooral 's avonds en in het weekend plaats. De download en upload snelheid blijven wel redelijk in de buurt van de norm, maar de ping is drama.
Zag net het bericht op Nu.nl, en dit topic! Exact hetzelfde probleem! Ik val zelfs compleet weg uit de servers, en met name na 0.00 uur is het huilen met de pet op!
Zuid-Holland.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Anoniem: 35863 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 09:07:
Hmm, het zal wel de goden verzoeken zijn... maar ik heb totaal geen last van hoge ping tijden.. het hoogste wat ik meet is 15ms (pingtest.net), en die draai ik regelmatig.
Ook in de online games die ik speel, waaronder die van steam ondervind ik totaal geen lag.

Ik zit in het oud casema gebied (Heemskerk) en ben per 1 juli overgezet naar 80/10, zonder enig probleem. Hebben jullie wel ping tests binnen jullie eigen netwerk gedaan? Misschien is de boosdoener wel je modem, en die kan je alleen maar testen als je de ziggo(tv)-kabel uit het modem haalt.

Ziggo zou ik natuurlijk nooit uitsluiten als oorzaak, maar je zult hier maar weinig posts aantreffen van mensen die geen last hebben van lag... ik kwam deze post alleen maar tegen omdat ik er (na het lezen van het artikel op nu.nl) naar gezocht heb.

Veel succes met het zoeken naar de oorzaak, en ik hoop voor jullie allemaal dat dit snel opgelost zal zijn.. ik weet hoe vervelend lag is bij het online-gamen.
Hier ook Heemskerk en hoogste ping is 15 ms. Heb via Ziggo Speedtest wel 36 Mbit ipv 22 .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Gisterenmiddag zat ik toevallig bij mijn ouders achter de laptop toen het gebeurde. Even een ping aangezet naar www.ziggo.nl en de pings liepen op tot 250-300ms. En daarna alleen maar packet loss. Wat het wel tijdelijk lijkt op te lossen is om even je modem stroomloos te zetten. Daarna geen enkel problemen meer en de pingtijden liepen ook weer naar de 10ms

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Wat een grap.

De helpdesk van ziggo gooit het op de UBEE modem en zegt doodleuk dat er geen oplossing voor is en dat ik geluk heb dat ik er nu pas last van heb...

En daar betaal je dan abbonementsgeld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Ik was afgelopen 2 weken op vakantie en heb dus niet gereageerd. Heb ondertussen de berichten op nu.nl en tweakers + reacties gelezen. Ten eerste, redactie tweakers: erg bedankt voor het onder de aandacht brengen!

Ontopic: De problemen vinden vooral 's avonds na 19.00 en in het weekend plaats. Dit is met name als er veel mensen op het internet zijn, dus niet met zulk mooi zoals nu. Bovendien kan je af en toe best goede resultaten krijgen tijdens zulke momenten, maar meet je een minuut later, dan krijg je een bagger ping. Ik merk vaak pas terwijl ik aan het gamen ben aangezien het heel onregelmatig voorkomt.

De ziggo speedtest speelt bij mij altijd mooi weer en geeft altijd een nette ping aan. www.pingtest.net meet je ping over een wat langere periode en geeft dus een beter inzicht in de ping die je op dat moment hebt. Ook zijn er programma's zoals ping plotter waarmee je ping over een langer tijdsbestek kan meten.

Mijn vraag is dus aan ziggo gebruikers: Wanneer het weer wat slechter weer is of je verwacht dat het drukker op internet is, draai eens een pingplotter en post de resultaten. Met name 's avonds maar 's ochtends rond een uur of 10/11 wil het ook nog wel eens fout gaan.

Bedankt.

p.s: Ik ben net terug en weet nog niet of het hier verholpen is, ik hoop dat de nieuwsberichten van tweakers.net en nu.nl er voor gezorgd hebben dat ze bij ziggo haast achter gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 09:55
Pandemic schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:49:
Wat een grap.

De helpdesk van ziggo gooit het op de UBEE modem en zegt doodleuk dat er geen oplossing voor is en dat ik geluk heb dat ik er nu pas last van heb...

En daar betaal je dan abbonementsgeld voor.
helpdesk is ontkennen,technische dienst weet er wel vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142273

Inmiddels is het niet meer zo simpel als een lag.
Bij mij is de lag opgelost doordat een spel wat ik speel niet meer kan inloggen op de server in Amerika.
Ook de website http://co.91.com is niet of bijna niet te bereiken.

Volgens de helpdesk was het inmiddels bekent en werd ik bijna doorverwezen naar een alternatieve secondlife server??????
Er was geen tijd bekent dat het opgelost zou zijn.
Via KPN bleek er geen probleem te zijn.

Heeft KPN een eigen lijn naar Amerika?
*gezocht mensen die Ziggo hebben en http://co.91.com even willen proberen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Of ik een ping naar dat adres wil sturen? De ping die ik daarmee heb is rond de 175

EDIT: Ik vraag me af of je wat aan dit getal hebt, momenteel heb ik weer flinke lag.

[ Voor 34% gewijzigd door BlackHawkDesign op 20-07-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
En toen kwam ik erachter dat ik op dit moment weer dikke lag heb. Het probleem is dus helaas nog steeds niet voorbij. Als je dit nu leest, download eens ping plotter of doe meerdere testen op http://www.pingtest.net/ en meld eens wat je ping is, indien je een ziggo gebruiker bent.

Een afbeelding van mij ping van de afgelopen 5 minuten (De minuten daarvoor zat een ping van 2600 tussen zodat het leek of een ping van 200 erg laag is:Plaatje

EDIT: Het is nu al een paar uur later en nog steeds een dikke lag, het gaat lekker deze morgen :S. Even een nieuw Plaatje. Voor de duidelijkheid, dit zou een meer constante lijn moeten zijn die vooral rond de 20/40 moet liggen...

EDIT2: Het lijkt bijna voorbij te zijn, de ergste uitschieters schieten weg, maar zon 20 minuten geleden zag het er nog zu uit : Plaatje

Andere ziggo gebruikers, ga alsjeblieft meten, ook als je niks meet wil ik het graag weten, zo krijg ik en andere een beter inzicht in het probleem.

[ Voor 70% gewijzigd door BlackHawkDesign op 20-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
Ik heb tussen de 430 en 1260ms ping in Hoofddorp (Noord-Holland), ik heb alles gereset etc, en ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een multiplayer game spelen op pc, ipod, ps3 etc. Al contact gehad met ziggo om dit te laten oplossen, maar ze ontkennen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 21-07-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Op welk tijdstip vond dit plaats? Nu? Draai eens een test met pingtest.net of nog beter, draai eens pingplotter.

Ik heb net ook even wat testen gedraaid, ik heb nergens last van momenteel.

[ Voor 26% gewijzigd door BlackHawkDesign op 21-07-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57
Als ik jullie was zou ik me aanmelden voor het smokeping aanbod... daarmee maak je het inzichtelijk en kan je ook wat overleggen naar ziggo, de info wordt bruikbaarder als eruit komt dat mensen op verschillende plaatsen op hetzelfde moment last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Wat is eigenlijk een normale ping tussen de 1-200ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Ik heb nu de pc direct op de modem aangesloten en op verschillende pc's getest.

Dit zijn de uitslagen van verschillende servers
Test 1: Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20737690.png
Test 2: Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20737729.png
Test 3: Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20737770.png
Test 4: Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20738125.png
Test 4: Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/20738237.png

Is dit acceptabel? Ik kan namenlijk slecht multiplayer games spelen

[ Voor 98% gewijzigd door Rub147 op 21-07-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Een normale ping is tussen de 30/40. Zodra hij boven de 60/70 uitkomt kan je soms al wat vershil merken en speelt het minder fijn. Schiet hij boven de 80/90 uit dan is het slecht speelbaar en zijn je kogels vertraagd..
In jouw geval, het zit op de grens, maar aangezien je packetloss zou ik het al niet acceptabel vinden. Het is merkbaar tijdens het spelen.

@freezerator: Mijn router ondersteund dat icmp protocol niet, blokkeert het pingen en ik kan daar niks aan veranderen dus kan ik helaas geen gebruik van het aanbod maken.

[ Voor 15% gewijzigd door BlackHawkDesign op 21-07-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Ondertussen begint de discussie hier een beetje dood te bloeden. Ik denk dat het slim is, als je hier last van hebt, om in dit topic http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=287297 verder te gaan.
Pagina: 1