We hebben hier problemen met onze voip telefoons. Soms kunnen ze wel inloggen bij onze voip provider en soms niet. Uiteraard heb ik met onze voip provider aan de lijn gehangen die claimt dat ze geen poging tot inloggen zien wanneer de telefoon zegt dat deze geen connectie kan krijgen. Het probleem zou, volgens hen in onze router moeten liggen.
Even wat specs:
Telefoons zijn de Snom 300 (PDF)
De router is een Draytek Vigor 2900 firmware 2.5.6
De voip provider is speakup
Onze telefoons krijgen wel gewoon een verbinding met met de router omdat ze via DHCP een ip adres krijgen toegewezen. Daarna gaat het inloggen blijkbaar fout en komt er NR in het scherm te staan (zie manual). Inmiddels heb ik ze geprobeerd opnieuw te configureren zoals staat op bij speakup, maar helaas zonder succes.
Ik heb overigens over wel problemen gehoord met QoS confuguratie in de router, maar dat lijkt hier niet te spelen. Wanneer een telefoon wel inlogt is de kwaliteit prima. QoS staat overigens uit.
Ik zit me af te vragen hoe ik de fout moet gaan traceren. Netwerken en voip zijn nou niet echt mijn "core business".
Even wat specs:
Telefoons zijn de Snom 300 (PDF)
De router is een Draytek Vigor 2900 firmware 2.5.6
De voip provider is speakup
Onze telefoons krijgen wel gewoon een verbinding met met de router omdat ze via DHCP een ip adres krijgen toegewezen. Daarna gaat het inloggen blijkbaar fout en komt er NR in het scherm te staan (zie manual). Inmiddels heb ik ze geprobeerd opnieuw te configureren zoals staat op bij speakup, maar helaas zonder succes.
Ik heb overigens over wel problemen gehoord met QoS confuguratie in de router, maar dat lijkt hier niet te spelen. Wanneer een telefoon wel inlogt is de kwaliteit prima. QoS staat overigens uit.
Ik zit me af te vragen hoe ik de fout moet gaan traceren. Netwerken en voip zijn nou niet echt mijn "core business".
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.