Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onleesbare letters op mijn monitor - monitor kapot?*

Pagina: 1
Acties:

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Sinds kort krijg ik op sommige sites letters die onleesbaar, of verkleurd zijn; Zoals in volgend voorbeeld,Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy240/thijsloyez/Knipsel.jpg
Ook op youtube worden de woorden in en rond het filmpje zelf groen verkleurd, als ik een beetje scroll zie ik wel dat de kleur veranderd naar iets normaler zwart. Wat scheelt er, ik kan me niet herinneren dat ik iets speciaals veranderd heb. Ook nieuwe drivers helpen niks.

[ Voor 3% gewijzigd door thijsloyez op 07-07-2010 01:46 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

VGA aangesloten? Druk eens op 't 'auto' knopje of zoek die functie in het menu.

Nog beter: gebruik DVI.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee! Ook mijn beeldscherm is kapot!!

Ligt eerder aan je drivers dan lijkt me (om één of andere magische reden...)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• thijsloyez
Inderdaad met VGA aangesloten, als ik het auto knopje gebruik gebeurd er ook niet veel anders, het valt me wel op als ik bijvoorbeeld naar youtube kijk en even naar beneden scroll zodat ik niet meer het balkje met de resterende tijd zie. En ik scroll terug, is het wel normaal. Drivers heb ik eens ge-update maar maakte niks uit.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:05

Nobby

Nuts!

Foutweergave door een VGA kabel zul je niet zien bij een screenshot. Dan is er wat voor de kabel, dus videokaart aan de hand.

Dit kan komen door drivers of iets anders.

Sluit je scherm aan op een laptop oid om te kijken of het ook gebeurt.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh dat was daadwerkelijk een screenshot? Nee dan is 't idd iets in je computer zelf en niet je beeldscherm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:05

Nobby

Nuts!

CyBeR schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:01:
Oh dat was daadwerkelijk een screenshot? Nee dan is 't idd iets in je computer zelf en niet je beeldscherm.
Mocht het geen screenshot zijn, test je monitor op een andere pc of laptop. Dan kun je zeker zien of het aan je scherm ligt of niet.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• thijsloyez
Nobby schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:03:
[...]

Mocht het geen screenshot zijn, test je monitor op een andere pc of laptop. Dan kun je zeker zien of het aan je scherm ligt of niet.
Ja het is een screenshot die ik net heb gemaakt

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thijsloyez schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:08:
[...]

Dan is het 100% niet je beeldscherm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

thijsloyez schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:08:
[...]

Dan is je monitor prima (tenzij de mijne ook kapot is ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• thijsloyez
Marzman schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:22:
[...]

Dan is je monitor prima (tenzij de mijne ook kapot is ;) )
Hmm, wat is het dan wel denk je ?

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 18:27
thijsloyez schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:22:
[...]

Hmm, wat is het dan wel denk je ?
Kijk is naar je videokaart.

• thijsloyez
ed800 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:23:
[...]

Kijk is naar je videokaart.
Zal morgen er eens naar kijken, ook zal ik dan meteen zeggen of het wel werkt als ik het scherm aansluit op de DVI connector van mijn Graka (Een HD4850 btw.)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

thijsloyez schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:38:
[...]

Zal morgen er eens naar kijken, ook zal ik dan meteen zeggen of het wel werkt als ik het scherm aansluit op de DVI connector van mijn Graka (Een HD4850 btw.)
Hier kan het niet aan liggen, je maakt een screenshot. Een screenshot word gemaakt met de data die op het punt staat verstuurd te worden naar je monitor.. alles tussen je Videokaart en monitor heeft er nada mee te maken.. Er is iets fout binnen je PC, niet erbuiten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zou kunnen nagaan of je sinds kort iets veranderd hebt? Drivers geupdate? (misschien via windows update). Misschien is je pc een keer uitgevallen met het warme weer?

Je zou een Livecd kunnen draaien om een softwareprobleem uit te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Het eerst wat me te binnen schoot is een resolutie die net niet die van je monitor is, maar dat kan bijna niet als je het ook ziet op een screenshot.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topic verplaatst van LCD, Plasma & Projectie naar Videokaarten en Beeldschermen... Titel wat duidelijker gemaakt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• thijsloyez
Heb net nog eens geprobeerd via de DVI connector op mijn graka, maar dat veranderd ook niks. Heb meteen ook eens geprobeerd een andere frequentie te selecteren van het beeldscherm maar dat helpt evenmin jammer genoeg.

Edit: Mijn pc heeft ook nog nooit last gehad van deze warmte, heeft een goede airflow en koelers.

[ Voor 18% gewijzigd door thijsloyez op 07-07-2010 13:38 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Welke monitor gaat het over en welke driver voor je graka heb je? Ook wel interessant inderdaad om even je gebruikte resolutie op te geven.

Edit: En welk besturingssysteem? Misschien in bepaalde windowsversies eens naar de cleartype instellingen kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Plato112 op 07-07-2010 13:39 ]

Speed limits are like herpes.

• thijsloyez
Plato112 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:37:
Welke monitor gaat het over en welke driver voor je graka heb je? Ook wel interessant inderdaad om even je gebruikte resolutie op te geven.
Ik gebruik een Mirai 417N200 17Inch dus, 1280x1024 (Wat de maximale resolutie is.)
De graka is een Ati Radeon HD4850, maar als ik nu net kijk naar apparaatbeheer voor de versie staat er 8.741.0.0 terwijl ik volgens mij toch regelmatig update ? Als ik ze update is me wel al opgevallen dat op een bepaald punt de installatie mislukt, ik zal nog eens update nu en de fout geven binnen een paar minuten.
Edit: Het is dus inderdaad de Microsoft Visual C++ 2008 SP1 redistributable (x64) die de installatie doet mislukken, Als ik dat programma manueel download van de Microsoft site download werkt het ook niet trouwens.

edit: Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64 bit, die 64bit heeft al menig C++ installatie doen mislukken trouwens

[ Voor 20% gewijzigd door thijsloyez op 07-07-2010 13:57 ]

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Welke browser gebruik je? Ik heb eenzelfde probleem af en toe met flash en tekst eromheen in Opera, bij het scrollen update de flash niet helemaal goed, waardoor de tekst eromheen niet goed gerendered wordt

• thijsloyez
B0rf schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:54:
Welke browser gebruik je? Ik heb eenzelfde probleem af en toe met flash en tekst eromheen in Opera, bij het scrollen update de flash niet helemaal goed, waardoor de tekst eromheen niet goed gerendered wordt
Oh inderdaad, ik gebruik ook Opera, maar nu heb ik wel een heleboel andere problemen ontdekt erbij..

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Pfff ik heb ook ooit problemen gehad met die C++, maar dat was met XP. Ik heb toen volgens mij echt alle C zooi eraf moeten gooien en toen vanaf begin af aan alles er weer op moeten zetten. Ik hoop voor je dat je dat probleem niet hebt.

Volgens mij is je driver versie best nieuw. Mijne was nog uit april en die had een lager versie nummer dan die van jou. Kunt beter naar 10.x kijken als versienummer.

Edit: net even m'n drivers bijgewerkt en jouw versie is gewoon de nieuwste versie, dus niks aan de hand op dat vlak.

[ Voor 12% gewijzigd door Plato112 op 07-07-2010 14:10 ]

Speed limits are like herpes.

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 20:43
Dus, je hebt het probleem alleen in Opera, op sites met flash of een andere plugin of als je een pdf leest? En je hebt een skin gebruikt met een transparante achtergrond van bijvoorbeeld de speeddial? Dat is een bekende bug in Opera (voor skinners dan). De oplossing is simpel: terug naar de standaard skin of eentje die niet transparant is.

Of je kan het oplossen zoals ik doe, een knop toevoegen waarmee je snel tussen skins kan switchen, zodat je elke keer dat je er 'last' van hebt even snel een andere skin kan pakken.
(Kopieer dit in je adresbalk, geeft een foutmelding maar klik daarna nog een keer op de link in de melding dan pakt ie m wel)

opera:/button/Customize%20toolbars,-1,,67582,%22View%22%20&%20Select%20skin%20&%20Focus%20next%20widget%20&%20Next%20item%20&%20Ok

Meer knoppen hier:

[ Voor 6% gewijzigd door Triggy op 07-07-2010 14:23 ]

• thijsloyez
Bedankt voor jullie hulp, op alle uren. Jullie zijn een grote hulp voor mij, Het probleem doet zich dus alleen in Opera voor. En het probleem met C++ Zal ik eens proberen met Windows 7 opnieuw te installeren, sluit dit topic maar. En nogmaals bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows opnieuw installeren als je een browserprobleem hebt is alsof je een nieuwe auto koopt als een van je banden lek is...

Ik ga dit niet sluiten, ik verplaats dit topic naar waar hij thuishoort - Client Software Algemeen

Graag volgende keer sowieso software uitsluiten voor je een topic opent in Harde Waren. Dat kun je makkelijk doen met een LiveCD oid.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1