Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:05
Ik wil een home cinema set kopen
Inplaats van de standaard setjes wil ik nu gaan voor Harman Kardon luidsprekers en een HK receiver de HK AV 255 ( hier ben ik nog niet helemaal uit)

Mijn vraag was wat nou precies het verschil is tussen de HKTS 10/20/30.
En welke HK receiver ik moet nemen

Ik wil met de receiver
- Playstation 3 aansluiten via HDMI
- Receiver naar HD TV via HDMI
-DVD speler op aan sluiten geen HDMI

Heb ik dan wel de 255 nodig of kan ik ook een goedkopere nemen
Ik wil wel HDMI processing

Bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

En wat heb je zelf al uitgezocht? De verschillen tussen de HKTS versies kan je makkelijk zelf opzoeken.

Ook of de AVR 255 processing heeft of niet is eenvoudig te vinden...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Laagste model van Harman Kardon wat HDMI Processing heeft is de AVR160.
Al heeft de AVR160 volgens de specs (even op het kopje specs klikken) alleen HDMI 1.3a met Switching. Echter is dat niet juist, want een paar regels erboven staat dat de receiver DTS HD en Dolby TrueHD ondersteund. Iets wat niet kan zonder HDMI Processing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
In de buurt van je AVR255 zitten de 155 en de 355. De 155 heeft alleen HDMI Passtrough. Dit wil zeggen dat deze geen audio van de HDMI kabel af kan halen en geen upscaling heeft (dit laatste ga je wss zoiezo niet missen). De 255 heeft meer vermogen, 1080P upscaling en kan wel audio van de hdmi kabel halen en de 355 heeft (naar mijn weten) alleen meer vermogen.

Qua speakers ben ik het spoor een beetje bijster gezien ik nog niets gelezen heb over de 10, 20 en 30. Ikzelf heb de HKTS11BQ set. ERG fijne set mijns inziens. Klinkt goed, de subwoofer is ONWIJS lomp en ik vindt de set er heel netjes uit zien. Wel wil ik nog een keer mijn 2 front speakers vervangen door zuiltjes omdat ik heb gemerkt dat dit bij muziek toch net ietsje lekkerder klinkt.

Ik ben HEEL erg tevreden over de set die ik heb. qua reciever kan ik de 255 absoluut aanraden! Over die speakers die je meld zul je zelf even wat specs moeten zoeken want hier heb ik nog geen kaas van gegeten.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
@ Fear

Bedankt voor je reactie. maar ik denk toch dat ik maar voor de AV255 ga omdat die ook meer vermogen heeft. en audio via hdmi kan halen.

@ Lj_tree

Bedankt voor je reactie.
Sorry typfoutje ik bedoelde met die 10 de 11
Hier zijn de specs http://www.harmankardon.com/NL-NL/Products/Pages/ProductCompare.aspx

Ik zie nou niet heel erg veel verschil tussen die luidsprekers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:18:
@ Fear

Bedankt voor je reactie. maar ik denk toch dat ik maar voor de AV255 ga omdat die ook meer vermogen heeft. en audio via hdmi kan halen.
HDMI Processing == audio van HDMI kunnen halen.

En verder is vermogen echt overrated en iets waar je eigenlijk niet blind om moet staren. Zeker met setjes als de HKTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Ik zat net nog effe te kijke op de harmon kardon site
en er stond dat de AVR 160 geen Video Processing/Conversion heeft
en de AVR 255 heeft:: Faroudja DCDi Cinema™ scaling to 1080p

http://www.harmankardon.com/NL-NL/Products/Pages/ProductCompare.aspx

Ook lees ik dat veel mensen last hebben bij de 255 van brommend geluid dat wel optelossen is door een firmware te downloaden. En je kan geen Ipod aansluiten op de AVR 255 dat kan pas bij de 355

[ Voor 64% gewijzigd door Vinny1 op 07-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Brommend niet...maar ik heb wel tikjes als ik van input wissel. En heel soms ben ik het geluid heel even kwijt in het menu van me xbox. Dit kan idd allemaal opgelost worden door een firmware update. Het enige wat je hiervoor nodig heb is een rs232 kabel en een machine met een rs232 aansluiting...helaas heb ik die niet in de buurt van me reciever staan en ik ben nog te lui om alles los te koppelen en met da ding te gaan slepen:) Als ik me woonkamer weer es om ga gooien dan zal ik meteen die update er overheen blaffen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:48:
Ik zat net nog effe te kijke op de harmon kardon site
en er stond dat de AVR 160 geen Video Processing/Conversion heeft
en de AVR 255 heeft:: Faroudja DCDi Cinema™ scaling to 1080p
Harman Kardon AVR160 ondersteunt Dolby TrueHD en DTS HD audio en zou dus ook moeten beschikken over HDMI Processing. Sowieso spreekt de site zich dus zeer tegen. De AVR255 kan inderdaad ook analoge signalen converten naar digitaal. Dus dat je maar één HDMI kabel van de receiver naar de tv hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Maar op al die receivers heb je toch maar 1 uitgang dus dan heb je toch altijd maar 1 HDMI kabel naar je tv lopen vanaf je receiver of zie ik dat verkeerd?

En ik denk toch dat ik voor de 355 ga door de ipod functie

maar welke luidsprekers ik erdan bij moet nemen ben ik niet helemaal uit kan iemand mij uitleggen wat het grootste verschil is tussen de HKTS 7BQ/11BQ/20/30

Hier zijn de Specs: http://www.harmankardon.com/NL-NL/Products/Pages/ProductList.aspx?SID=SPP

Heb ook ff het verschil in prijs opgezocht :: 7BQ = 350
11BQ = 400
HKTS 20 = 500
HKTS 30 = 550

[ Voor 31% gewijzigd door Vinny1 op 07-07-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:14:
Maar op al die receivers heb je toch maar 1 uitgang dus dan heb je toch altijd maar 1 HDMI kabel naar je tv lopen vanaf je receiver of zie ik dat verkeerd?
Voor HDMI wel. Maar als jij nog een analoge bron hebt die je bijvoorbeeld met composiet, S-Video of Component aan sluit dan is het anders: dan zijn er sommige receivers die van dat analoge signaal een digitaal signaal kunnen maken en het signaal dus ook over HDMI kunnen versturen. Er zijn echter ook receivers die dat niet kunnen. Als je dan bijvoorbeeld een apparaat aansluit met component naar de receiver dan moet je ook vanaf de receiver naar de tv een componentkabel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
ik snap het ja opzich maakt dat niet echt veel uit want de kabels zitten toch allemaal in de voorzetwand verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vinny1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:14:

En ik denk toch dat ik voor de 355 ga door de ipod functie

maar welke luidsprekers ik erdan bij moet nemen ben ik niet helemaal uit kan iemand mij uitleggen wat het grootste verschil is tussen de HKTS 7BQ/11BQ/20/30

Hier zijn de Specs: http://www.harmankardon.com/NL-NL/Products/Pages/ProductList.aspx?SID=SPP

Heb ook ff het verschil in prijs opgezocht :: 7BQ = 350
11BQ = 400
HKTS 20 = 500
HKTS 30 = 550
Voor die 50 euro verschil ABSOLUUT de HKTS11BQ set. Zeker in combinatie met de 355. De sub is 100 watt meer en de speakers zijn ook wat sterker. Qua 20 en 30 kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Als voor de HKTS 11 wilt gaan, probeer er dan flink wat van de prijs af te krijgen, dit model is namelijk uit productie. De (tijdelijke?) opvolger van de HKTS 11 is de HKTS 16

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
StaarTT schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:44:
Als voor de HKTS 11 wilt gaan, probeer er dan flink wat van de prijs af te krijgen, dit model is namelijk uit productie. De (tijdelijke?) opvolger van de HKTS 11 is de HKTS 16
Als jij mij kan uitleggen hoe je in een winkel wat van de prijs af kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:30:
[...]Als jij mij kan uitleggen hoe je in een winkel wat van de prijs af kan krijgen?
Zeggen dat het een oud model is en dat je hun dus van hun oude voorraad af helpt en er dus wel wat van de prijs af moet kunnen? Maar neem aan dat je zoiets wel zelf kan verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
FeaR1986 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Zeggen dat het een oud model is en dat je hun dus van hun oude voorraad af helpt en er dus wel wat van de prijs af moet kunnen? Maar neem aan dat je zoiets wel zelf kan verzinnen?
Ik kan het proberen denk alleen niet dat ze bij winkels zoals correct daardoor korting geven

Nog even over de home cinema set
als ik de HKTS 11BQ neem met AVR 355 kom ik denk ik ongeveer op 1000 euro uit is dit een beetje waar voor me geld?

[ Voor 16% gewijzigd door Vinny1 op 09-07-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:47:
[...]Ik kan het proberen denk alleen niet dat ze bij winkels zoals correct daardoor korting geven
Mag ik vragen hoe oud je bent? Want met sommige leeftijden heeft het inderdaad minder nut om proberen af te dingen, komt ook vaak in combinatie dat je als jonger persoon niet al te serieus wordt genomen. Maar bij Correct is zeker wel wat van de prijs af te halen. Zeker als je een speakerset en receiver besteld. En mocht er niets van de prijs af kunnen dan kan je altijd nog proberen om speakerkabel (want dat komt er nog bij) en dergelijke gratis mee te krijgen. Kan jou zo vele tientjes schelen en het kost hen echt helemaal niets, want de marges op kabels liggen zeer hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vinny1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Ik kan het proberen denk alleen niet dat ze bij winkels zoals correct daardoor korting geven

Nog even over de home cinema set
als ik de HKTS 11BQ neem met AVR 355 kom ik denk ik ongeveer op 1000 euro uit is dit een beetje waar voor me geld?
Dat ligt natuurlijk geheel aan je verwachtingen...ik kan je zeggen dat ik nog steeds HEEL tevreden ben met mijn set! design vind ik geweldig van de reciever, de speakers (zeker op de htfs stand) zijn erg netjes, het is makkelijk in gebruik, en het klinkt HEERLIJK! Zowel bij films als bij muziek heb ik eigenlijk niks te klagen! Toch wil ik de 2 front speakers vervangen door 2 zuilspeakers (B&W CM7's) omdat ik een tijdje terug een luistersessie heb gehad en verliefd ben geworden op die speakers:) Maar dan heb je het wel over speakers die 800 euro PER STUK kosten! Das natuurlijk niet te vergelijken.

Ik geef al aan dat het compleet aan je verwachtingen ligt maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!!! Mocht je in de buurt van eindhoven wonen mag je zelfs bij me komen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
@Fear ik ben 17 maar het is voor me ouders.

@lj_tree Ik vind het aardig dat ik mag komen luisteren maar ik geloof je wel. ik ga de HKTS 30 of 16 kopen met de AVR 355. Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:29:
@Fear ik ben 17 maar het is voor me ouders.
Als je naar ketens als de BCC gaat neem dan je ouders mee. Die weten wel hoe je wat van het bedrag af kan krijgen neem ik aan. Een simpele vraag als "is dat de uiterste prijs?" gesteld door ouderen is veelal effectiever dan als een persoon van 17 het vraagt. Nofi verder, want ik heb zelf exact hetzelfde gehad. Heb het nu niet meer nu ik 24 ben, maar tot mijn 21e werd ik in sommige winkels echt niet serieus genomen. Moet zeggen dat het veelal bij ketens als de BCC/Mediamarkt was, bij de Hobo ben ik zelfs op veel jongere leeftijd serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al iemand ervaring met de HKTS 60 ??

Dit is volgensmij de laatste set die is uitgekomen van Harman Kardon.

Gezien al de andere modellen moet deze toch het hardste knallen lijkt mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm niemand dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Jawel, ik. Heb hem sinds 2 maanden staan/hangen.

Vind het jammer dat je over 'knallen' spreekt, want daar gaat het voor mij helemaal niet om. Elk setje kan achterlijk hard. Sommige setje zijn heel schreeuwerig, wat in de winkel indrukwekkend is, maar thuis al heel snel vermoeiend is.

Mijn ervaring in een notedop:
  • satellieten zijn heel capabel. Klinken rustiger en ruimtelijker dan de 30 en oudere 11/16 serie. Vooral het hoog is veel terughoudender, met behoud van detail, waardoor het nog enigszins op een serieuze speaker durft te lijken. Sluit in het 'laag' ook iets beter aan op een sub.
  • subwoofer (de nieuwe compacte) is m.i. niet zo geweldig. Bovendien vond ik het raar dat de hele serie exact dezelfde subwoofer deelde, van instapper 10/20 tot 30 en zelfs 60. Ik kon deze gesloten, downfiring sub geen goede plek geven in mijn huis: klonk enorm boemerig zonder indrukwekkend te zijn (geen _echt_ laag, vervaging van frequentieverschillen).
Ik heb dus mijn subwoofer geruild voor een showmodel van de oude serie, ik denk de 16. Ook 200 Watt en downfiring, maar met basreflex poort, iets groter en iets meer instelmogelijkheden. Ook die kreeg ik slecht geplaatst. Had ik met mijn oude Yamaha Sub nooit last van (front-firing). Maar ik heb hem uiteindelijk een plekje kunnen geven.

De satellieten bevallen me inmiddels heel goed, maar moest wennen, gezien wat ik had staan (zeer degelijke zelfbouw zuilen: Vifa Carat). Heb er ook nog een nieuwe receiver tegenaan gegooid die per kanaal (te) veel kan instellen en toen was het wel ongeveer af.

Persoonlijk vind ik de HKTS 60 achteraf gezien overpriced, vooral door ontbreken van betere sub. Toch was het van alle setjes (van ook andere merken) die ik hoorde veruit de meest natuurlijk klinkende. Met dank aan de satellieten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zou eigenlijk de precieze verschillen tussen de 30 en de 60? Op de website van Harmon Kardon kan ik vrijwel geen verschil vinden behalve het volgende over de Satellites, maar dat is toch alleen wat textueel?

http://www.harmankardon.c...etails.aspx?PID=HKTS%2060
"Four identical two-way satellites with dual 75mm flat-panel honey-comb midranges and a 25mm -dome CMMD(R) tweeter tweeter, video-shielded"

http://www.harmankardon.c...etails.aspx?PID=HKTS%2030
"Four identical two-way satellites with a 75mm midrange and a 19mm dome tweeter, video-shielded"

Overigens staat er ook een verschil in frequency response:
HKTS-60
System: 35Hz – 20kHz (–6dB)
HKTS-30
System: 45Hz – 20kHz (–6dB)

Zouden de meegeleverde subwoofers dan toch niet het zelfde zijn?

Ik heb uiteindelijk twee maanden terug maar besloten de 30 te nemen, omdat deze toch nog wel wat verschilde in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swiv98,

Bedankt voor je reactie. De set bevalt jou dus best goed? Behalve de sub...... ligt er ook aan wat je idd daarvoor gewend was. Maar voor 999 euro mag je ook wel wat moois verwachten...... Ik neem aan dat een film kijken heerlijk is met zulke speakers om je heen?

Graag zou ik nog willen weten welke nieuwe receiver je erbij hebt gekocht? Ook een HK?

Mcrubz, Het verschil tussen de HKTS 60 en 30 is dat je bij bij 60 minder kans hebt op vervorming... Althans dat dacht ik ergens gelezen te hebben? Bevalt die 30 jou overigens goed??

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 19:12 ]

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:08:
(...)
Mcrubz, Het verschil tussen de HKTS 60 en 30 is dat je bij bij 60 minder kans hebt op vervorming... Althans dat dacht ik ergens gelezen te hebben? Bevalt die 30 jou overigens goed??
Maar hoe wordt die vervorming dan voorkomen? En als dat echt zo is, waarom maakt HK er dan geen reclame voor op hun website? Ik vind het maar een vreemde bedoening...

Ik ben overigens erg tevreden met de HKTS30. Ik gebruik hem icm een Onkyo 608. Hoe het uiteindelijke resultaat gaat zijn weet ik nog niet, want het staat nu in een vrij kale woonkamer. Een bank zou al best een verschil kunnen maken tegen een harde muur.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
@McRubz: technisch gezien zijn inderdaad de tweeter anders en groter en ook de 2 drivers (per satelliet) zijn van een speciale, vlakke variant. Kennelijk met een honingraatstructuur er achter (moet ook wel om het stijf te houden).
Waar het mij om gaat is dat het in ieder geval de hoorbare verschillen die ik noemde opleverde.
De sub is echt hetzelfde als tenminste te 30. (HKTS-SUB200 oid, zelfde typenummer iig). Die kan dus niet ineens lager doorlopen.
Sterker nog: ik heb in mijn testen heel duidelijk gemerkt dat deze sub, ook op de line-in ingang, gewoon dik filtert onder de 45 Hz, of het gewoonweg niet haalt. De sub van de oude serie loopt net iets verder door en heeft een schakelbaar filter dat ook echt iets aan en uit zet. De cross-over is niet instelbaar, op geen van beide subs. Wat ik raar vind (gewend als ik was aan mijn 10 jaar oude losse Yamaha). Maar x-over is meestal ook in de receiver instelbaar (niet op mijn oude yamaha, mede daarom ook een nieuwe).

@raluff: ja hij bevalt. Echt. Maar pas na veel schuiven met alle componenten en instellen op de receiver. In een slechte in/opstelling klinkt het eigenlijk net iets _te_ terughoudend en is het laag/sublaag slecht. Ook de overgang van sub naar satelliet is erg kritisch. Ik was gewend aan full-range zuilen en dan hoor je met een satellietsysteem toch ineens dat de sub vrij veel laag over moet nemen.
Wat dat betreft is een 30, door de meer 'in you face' eigenschappen wellicht beter als je direct uit de doos verrast wil worden...
En qua receiver: ik was altijd al een Yamaha-man, dus heb ik na twijfel tussen Marantz, Denon en Onkyo gekozen voor een Yamaha model van vorig jaar die met korting te koop was: Yamaha RX-V1900.
Ik hoefde al die 3d-rommel/hdmi1.4 niet. En Onkyo's waren me veel te plastic, aan de buitenkant. HK receiver vond ik persoonlijk al helemaal niet mooi en te weinig features voor het geld.

Uiteindelijk zul je altijd moeten proberen een luistersessie te regelen met de speakers van je keuze.
Ik heb me laten inpakken bij een EP. Daar speelde de 60 en de oudere 16/11, plus wat andere 'rommel' zoals een Mirage setje. Helaas allemaal gecombineerd met de verkeerde sub (steeds dezelfde, van een ander merk), dus dat had ik even gemist. En thuis klinkt het toch weer anders...

Verwijderd

Ik heb de HKTS 60 al in bezit, alleen nog nooit gebruikt.

Het zit zo, ik ga in februari op mn eigen wonen en ben dus al rond aan het kijken wat voor tv, speakers, receiver, blu ray speler ik wil hebben. De HKTS 60 stond op mijn lijstje en megapool had deze speakers vorige maand verkeerd geprijsd op hun site. In plaats van 999 euro was de prijs 609 euro! Ik heb ze dus meteen online gekocht daar en 609 euro betaald bij het afhalen, geen hond die het door had. 2 dagen later was de prijs weer opgekrikt naar 999 euro en hadden ze dus hun fout weer herstelt op de site. Heb dus niet eerst naar de speakerset kunnen luisteren maar gezien de bijna 400 euro voordeel moest ik meteen beslissen, Mocht het echt niet bevallen (waar ik zeker niet vanuit ga) dan kan ik het altijd nog doorverkopen zonder verlies.

De set staat hier thuis in de doos te wachten tot het februari is en ik alles ga aansluiten. Wilde daarom weten wat jullie van deze speakers vinden. Ben nu rond aan het kijken voor een bijpassende receiver..... AVR 360 / 460 van Harman Kardon vind ik toch wel erg mooi eruit zien + met alle opties die ik nodig heb.

@swiv98, ik zal straks is goed gaan kijken wat de opstelling gaat worden. Ik zal verschillende toepassen om te horen wat het beste klinkt... ben benieuwd!

Verwijderd

Sorry dat ik jullie stoor maar in plaats van een nieuwe topic te openen kan ik mijn vraag ook gewoon hier stellen:

Ik heb een HK receiver AVR 141. Deze zat samen in het pakket van de Cinefame 7BQ (DVD28 + AVR141 + HKTS 7BQ)

Ik kan deze ivm mijn verhuizing nog niet aansluiten, maar tot mijn grote verbazing kan ik deze versterker helemaal niet terug vinden op de site van HK zelf.

Waar ik mij nu zorgen om maak is dat ik 3 apparaten (PS3/Philips HD Decoder (Canal Digitaal) & DVD) via HDMI wil aansluiten op de versterker en via mijn versterker met maar 1 HDMI kabel naar mijn TV ( Sony KDL40NX7WFTI).

Maar ik begrijp nu uit eerdere reacties in deze topic dat "waarschijnelijk" mijn versterker geen audio & beeld ondersteund op 1 HDMI kabel. Dus ik moet voor elke apparaat een aparte geluidskabel gaan zoeken.

Klopt dit of zie ik het verkeerd?
Pagina: 1