Spraakherkenning gebruiken op Windows 7 NL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de spraakherkenning te gebruiken in het Engels dan wel aangezien ik heb gelezen dat het in het Nederlands niet kan. Is er een mogelijkheid om de spraakherkenning in het Engels te gaan gebruiken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ja, moet je bij Control Panel\Ease of Access\Speech Recognition aanzetten

Je kan het ook in het NL zetten, maar daar zitten weer wat haken en ogen aan.

[ Voor 33% gewijzigd door kKaltUu op 07-07-2010 01:13 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

After awhile speech recognition works really well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb de Nederlandse versie van windows 7 en als ik em aan wil zetten krijg ik:
Er is geen ondersteuning voor Spraakherkenning in de huidige taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb ook moeite met uitpluizen hoe je SpeakRecognition aanzet in Windows 7 als de taal op Nederlands is ingesteld. Er is vast een register setting of zelfs een patch voor die iemand hier op het forum kent. Dus laten we wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Spraakherkenning lijkt mij een interessante optie, maar mijn vraag is. wat kun je hier nou precies mee? Ja, spraak herkennen. Maar wat heb je eraan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 04:28:
Spraakherkenning lijkt mij een interessante optie, maar mijn vraag is. wat kun je hier nou precies mee? Ja, spraak herkennen. Maar wat heb je eraan?
Mensen met een visuele handicap, mensen die een beperkte motoriek in hun handen hebben etc... je kan het als ergotherapeutisch hulpmiddel aanschrijven.
Wordt vaak aangeraden als iemand voor een ARA-test faalt.

w.b. de spraakherkenning:

Windows Speech Recognition supports the following languages:
  • US English
  • UK English
  • French
  • Spanish
  • German
  • Japanese
  • Traditional Chinese
  • Simplified Chinese
En de voorwaarde: The Windows Speech Recognition language must be the same as the operating system language
Dus je moet sowieso je taal in Windows instellen in een van de talen die hierboven staat.

[ Voor 31% gewijzigd door kKaltUu op 08-07-2010 08:50 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 04:28:
Nou het is erg leuk. Heb zelf in Vista er al een beetje mee geëxperimenteerd en ik kon toen WoW spelen met mijn stem. Werkte best goed. Kan misschien ook leuk zijn voor je HTPC.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Meekoh schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Nou het is erg leuk. Heb zelf in Vista er al een beetje mee geëxperimenteerd en ik kon toen WoW spelen met mijn stem. Werkte best goed. Kan misschien ook leuk zijn voor je HTPC.
en met stemmen een tv besturen. tot dat iemand uit een film commando's gaat geven :P ooohh harder harder harder oooOo zodat de hele buurt mee kan genieten :P

wij hadden een klap tv. elke keer als iemand de afstand bediening op tafel legde ging de tv zachter of uit of aan natuurlijk willen mensen met een pilsje op ook nog wel eens voor de lol klappen :X meest domme functie ooit :P gelukkig kun je het uit zetten

probeer anders "dragon naturally speaking" ofzoiets eens die deed het een paar jaar geleden al redelijk tot goed. kan me niet voor stellen dat die een paar jaar stil gezeten hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Proxx op 09-07-2010 13:38 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Meekoh schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Goed punt, maar kun je dan dingen als "Play" zeggen om iets af te spelen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:59:
[...]

Goed punt, maar kun je dan dingen als "Play" zeggen om iets af te spelen?
Mijn ervaring met spraakherkenning is dat je inderdaad iets van 'Start' 'Media Player' 'Play' zegt. Een film uitkiezen met de stem lijkt mij weer wat moeilijker, maar wellicht dat je in Media Center gewoon 'Next' kunt roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

"Show numbers" doet het ook altijd goed als speech recognition het niet herkend.
Dan hebben alle klikbare dingen een uniek nummertje die je dan kan roepen.

Maar om de orginele vraag te beantwoorden, het kan geloof ik wel, alleen ik heb geen idee meer waar ik dat gezien heb.
Ik hoop dat MS uberhaupt ooit ook nog met een Nederlandse versie komt.
Heb zelf een Engelse Windows 7, maar spraakherkinning in het Nederlands zou ook meer dan welkom zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1