Telemeter is niet correct

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik bezig al jaar en dag een telemeter (ISP Monitor) op mijn desktop om mijn verbruik in het oog te houden. Deze maand zou ik op de 15e extra volume krijgen (35GB word 80GB). Nu viel het me op dat die telemeter al een tijdje niet correct werkte en keek ik even online op de website van telenet zelf;

Die geeft aan dat ik al 27.941 Mb van de 81.920 Mb (jawel kleine b) heb verbruikt. Dat leek me vreemd aangezien we nog niet 15 juli en mijn meter nog maar 3 dagen geleden is gereset en hoewel ik de afgelopen dagen wat heb gedownload moet ik toch mijn best doen als ik 5GB op een dag wil verbruiken, laat dus staan 30GB op 3 dagen.

Mijn router geeft dan ook een andere waarde weer: 3980MB voor de laatste 3 dagen.
Is dit uniek aan mijn meter of hebben hier nog andere tweakers last van?

Edit: overigens sta ik niet te springen om te bellen naar telenet, op een draaiboek na krijge je weinig echte support.

[ Voor 7% gewijzigd door IStealYourGun op 06-07-2010 23:18 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik had afgelopen dagen ook een probleem met isp monitor, onbereikbare server oid. Maar mijn telemeter op de telenet site klopt wel én bij mij staat er ook 80GB. Ze hebben het dus stiekem vervroegd geüpdate lijkt mij.

Verder kan ik je niet helpen. Misschien even afwachten, je weet nooit wat ze bij telenet aan het uitspoken zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Matthew schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:52:
Ik had afgelopen dagen ook een probleem met isp monitor, onbereikbare server oid. Maar mijn telemeter op de telenet site klopt wel én bij mij staat er ook 80GB. Ze hebben het dus stiekem vervroegd geüpdate lijkt mij.

Verder kan ik je niet helpen. Misschien even afwachten, je weet nooit wat ze bij telenet aan het uitspoken zijn :P
Staat er 80GB of 80Gb, want ik weet dat die telemeters de correcte binaire meting toepassen (1MB = 1024KB), dus ik vermoed dat ze ergens een b hebben geplaatst in plaats van een B :/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Lijkt me gewoon een fout in de weergave:
27941 Mb = 3490 MB
Je router geeft ook zoiets aan 3980MB (dus plus intern verkeer)

Het enige vreemde lijkt dus dat het in bit staat ipv byte? Enige wat ik wel niet snap dan is de totale limiet, want dan kom je maar aan 10 gig uit ipv de 30-35.

Hopelijk binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Als je bij basisvolume kijkt, krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ujp2it.jpg

Terwijl het inderdaad met een kleine b geschreven is in de telemeter:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/a8op4.jpg
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
De b staat er (de /b/tards) maar meter is blijkbaar gereset. :)

Pagina: 1